Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ محله عشایری «چاه باشه» یکی از بزرگترین محلات عشایری شهرستان زیرکوه است که در فاصله ۳۰ کیلومتری مرکز شهر حاجی آباد و ۲۵ کیلومتری روستای بمرود واقع شده است؛ در این محله ۵۲ خانوار از ایل بزرگ بهلولی سکونت دارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، خراسان جنوبی استانی بیابانی است که در شرق ایران واقع شده از نظر وسعت سومین استان کشور است که سالهاست با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن جمعیت عشایری استان 81 هزار نفر است که در قالب 15 هزار خانوار، 13 درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

 تابستان یا زمستان فرقی ندارد، هر فصل از سال که باشد، باید زندگی کنند، زندگیشان هم در همان سیاه چادرهایی است که حاصل هنردست زنانشان است.

سیلاب راه ارتباطی 4 منطقه عشایری در پلدختر را مسدود کردخانه‌های بهداشت سیار عشایر در استان اصفهان ایجاد می‌شود

عشایر استان سالانه 20 هزار تن انواع فرآورده‌های دامی و لبنی تولید می‌کردند که این ظرفیت امسال از دست عشایر دررفته است.
 امسال مرگ و میر دام عشایر استان به دلیل ضعف بنیه براثر خشکسالی افزایش یافته و به موضوعی نگران کننده برای جامعه عشایری تبدیل شده است.

محله عشایری «چاه باشه» یکی از بزرگترین محلات عشایری شهرستان زیرکوه است که در فاصله 30 کیلومتری مرکز شهر حاجی آباد و 25 کیلومتری روستای بمرود واقع شده است. در این محله 52 خانوار از ایل بزرگ بهلولی سکونت دارند.

انتهای پیام/254/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۰۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی

مدیرکل امور عشایر استان گفت: در خراسان جنوبی معمولا کوچ بهاره در استان از ابتدای اسفند ماه آغاز می‌شود و استقرار عشایر تا پایان شهریور ماه ادامه می‌یابد که با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر اکثر نقاط قابل دسترس، حدود چهار هزار خانوار اقدام به کوچ می‌کنند.

ابراهیمی با توجه به اینکه بارندگی قابل توجهی در فصل پاییز سال گذشته در استان ثبت نشد و بارندگی‌ها از اواخر زمستان قابل ملاحظه بوده است، افزود: کوچ بهاره عشایر استان هم اکنون با توجه به شرایط مطلوب بارندگی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کوچ بهاره درون استانی است و حدود هزار خانوار کوچ برون استانی دارند، گفت: کوچ برون استانی بیشتر به استان‌های خراسان رضوی و کرمان و سمنان است.

وی افزود: همه ساله با هماهنگی انجام شده با دستگاه‌های اجرایی استان، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر، دامپزشکی و نیروی انتظامی برنامه ریزی‌های لازم برای تسهیل در کوچ عشایر انجام می‌شود.

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی افزود: تانکر‌های آبرسان هم در استان در مسیر کوچ، آب مورد نیاز عشایر را تامین می‌کنند.

ابراهیمی از عشایر کوچنده خواست: قبل از آغاز کوچ حتما واکسیناسیون و بیمه دام خود را انجام دهند تا برای خروج از منطقه مشکلی نداشته باشند.

به گفته وی کوچ پاییزه نیز معمولا از اواخر آبان آغاز می‌شود و استقرار عشایر تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار اقدام به کوچ می‌کنند که معمولا درون استانی است و ۶۰۰ خانوار نیز خارج استانی و معمولا کوچ به سیستان و بلوچستان است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پونه زار آبشاری سرچشمه گرفته از دل زاگرس
  • آغاز کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • کوچ بهاره عشایر خراسان جنوبی
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • بیش از ۹ هزار کیلومتر ایل راه در خراسان جنوبی مرمت شد
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • بازگشایی ۵۵ کیلومتر ایلراه عشایری خراسان جنوبی
  • راز شگفت انگیز محبوبیت مهوش هنرمند در محله مولوی / لات ها شجاع اما ساده / روایتی تلخ، اما طنزآمیز از زندگی و رنج‌های مردم جنوب شهر تهران
  • مسافران همیشه طبیعت را دریابیم
  • زندگی آرام عشایری جای خود را به زندگی روستایی و شهری می دهد!