Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:09:15 GMT

سیل کرمان و ۶ بار سفر فوری اعضای کابینه به استان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۰۳۵۸

سیل کرمان و ۶ بار سفر فوری اعضای کابینه به استان

۲ بار سیل سهمگین و خسارت‌آفرین در استان کرمان به فاصله کمتر از ۱۰ روز وضعیتی بحرانی را در این منطقه ایجاد کرده اما در هر دو نوبت سیل، شاهد سفر مقام های عالی رتبه کابینه از همان ابتدای شروع سیلاب و تخصیص مبلغ قابل توجهی در حد ۵۰ میلیارد تومان به صورت علی الحساب در جریان سیل نخست برای جبران فوری برخی خسارت ها بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا ۶ بار سفر فوری و زودهنگام اعضای کابینه به استان کرمان در چندروز اخیر غیر از تعداد قابل تاملی از سفر مقام های عالی رتبه سازمان های کشوری مانند رییس جمعیت هلال احمر، رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یا معاونان و مدیران سایر دستگاه های کشوری است.

آغاز سفر مقام های کابینه دولت سیزدهم به استان سیل زده کرمان با دکتر محمد مخبر معاون اول رییس جمهور بود که همزمان با سفر وی، شاهد حضور وزیر جهاد کشاورزی نیز به جنوب استان کرمان بودیم. پس از آن وزیر کشور در همان برهه سیل ابتدایی به کرمان آمد و پس آن بود که در سیل دوم که هفته گذشته رخ داد، وزیر کشور در سفری مجدد ۲ روز در منطقه ماند و فردای روزی که کرمان را به مقصد پایتخت ترک کرد، ابتدا وزیر آموزش و پرورش به استان آمد و سپس مردم دیار کریمان در جنوب این منطقه شاهد حضور بی اطلاع، یکباره و سرزده رییس دولت بودند؛ حضوری که کمتر کسی از مردم یا مسئولان تصورش را می کردند زیرا آیت الله رییسی تنها چندساعت بود که از سفر خارجی روسیه به کشور بازگشته بود اما باوجود آنکه به محض ورود در فرودگاه مهرآباد به صورت تلفنی از اوضاع امدادرسانی سیل در کرمان با استاندار صحبت کرد اما در پایتخت نماند و ظهر روز جمعه عازم این منطقه شد.

رییسی در سفر به جنوب کرمان قصد داشت به غیر از مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان عازم مناطق بیشتری از جمله مناطق درگیر سیل‌ در شرق استان کرمان هم شود که شرایط جوی اجازه نداد زیرا روز جمعه، طوفان شن در شرق استان به اوج خود رسیده بود و شرایط خطرناک و بسیار خطرناک را از نظر ایستگاه های شاخص سنجش آلودگی هوا پدید آورده بود.

چرایی اهمیت سفر

وقتی پای صحبت مسئولان و مردم می نشینیم هرکدام از منظری درباره اهمیت حضور مقام های عالی رتبه در مناطق مختلف درگیر با حادثه سخن می گویند؛ اهالی بیشتر از دیدن رییس دولت خوشحال هستند تا هم سخنان وی را بشنوند و هم حرف ها و مشکلاتشان را بی واسطه بیان کنند. مسئولان هم می گویند وقتی مسئولان عالی رتبه از نزدیک در جریان عمق مشکلات و خسارت ها قرار گیرند بی شک در تامین و  اختصاص اعتبارات مورد نیاز، هماهنگی برای ایجاد سازوکارهای بین‌بخشی و ایجاد اجماع بین دستگاه های ذیل دولت یا سایر قوا و نیروهای مسلح نیز بهتر و بیشتر فراهم می شود و این خود یعنی تسریع در امدادرسانی و کمک به جبران خسارت ها.

یعنی مردم در بحران تنها نیستند

از جمله نکات دیگر و مهم که مسئولان اشاره می کنند اینکه حضور دولتمردان در جمع اهالی درگیر بحران برای آنان موید این است که در بحران تنها نیستند و این یعنی دلگرمی برای آنان؛ لذا این رویکرد و حضور دولتمردان در جمع شهروندان زمینه مشارکت جویی اقشار مختلف مردمی و گروه های جهادی را نیز تقویت می کند.

سفری که دلگرمی بود

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس با بیان اینکه بازدید سرزده رییس جمهور از مناطق سیل‌زده نشان داد مردم در بحران ها تنها نیستند و نوعی دلگرمی و امید را به  جامعه تزریق کرد.مردم باوجود مشکلات معیشتی و تحریم‌های ناجوانمردانه از اینکه رییس جمهور را در کنار خود می‌بینند، خوشحال هستند.

ذبیح‌الله اعظمی‌ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره بازتاب سفر از پیش‌تعیین ‌نشده رییس‌جمهور به جنوب استان کرمان گفت: سفر رییس جمهور به کرمان بعد از پایان سفر فشرده کاری وی به روسیه نشان داد که اعضای دولت سیزدهم پای کار هستند. حضور وزیر جهاد کشاورزی، معاون اول رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش و وزیر کشور در دو نوبت موید این است که دولت سیزدهم با جدیت پیگیر مشکلات مردم در حل بحران هاست.

نماینده مردم جیرفت اضافه کرد: به عنوان نماینده مجلس از حضور رییس جمهور به خاطر حسن توجه به جنوب کرمان که در شرایط خوبی نیست تشکر می‌کنم  زیرا حضورشان مایه دلگرمی مردم منطقه بود و امیدواریم که مصوبات سفر استانی وی در دستور کار قرار گیرد.

غافلگیر شدیم

وی با بیان اینکه از سفر رییس جمهور به کرمان غافلگیر شدیم گفت: آن روز در جلسه‌ای با حضور وزیر آموزش و پرورش در جنوب کرمان بودم و قرار بود که جلسه جمعبندی بعدازظهر برگزار شود که به ما اطلاع دادند هواپیمای حامل رییس جمهور در فرودگاه جیرفت بر زمین نشست. این سفر کاملا به صورت سرزده صورت گرفت و از استاندار کرمان گلایه کردیم که باید به عنوان نماینده مردم در مجلس به ما اطلاع داده می شد تا برای استقبال از رییس جمهور به فرودگاه برویم.

اعظمی افزود: استاندار کرمان هم از تصمیم رییس جمهور برای سفر به کرمان اظهار بی اطلاعی کرد، سفری کاملا سرزده و برای پیگیری مشکلات منطقه  به صورت میدانی بود که این سفر از اقدامات جهادی  دولت برای حل مشکلات کشور است.

بازدید بدون بالگرد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته رییس جمهور ۲ ساعت قبل  از سفر به کرمان از طریق تماس تلفنی با استاندار وضعیت اوضاع و احوال منطقه را جویا شده بود، بعد تصمیم به سفر گرفت و در این سفر هم از بالگرد استفاده نشد، بلکه حدود ۱۵۰ کیلومتر را با خودرو به مناطق سفر کرد و از نزدیک در دیدار با مردم مشکلات را مورد بررسی قرار داد.

اولویت سرمایه اجتماعی درنگاه دولت سیزدهم 

اعظمی بیان داشت: سفر رییس‌جمهور به مناطق سیل‌زده آن هم بعد از سفر فشرده به مسکو نشان داد که اولویت سرمایه اجتماعی درنگاه دولت سیزدهم جایگاه ویژه ای دارد.

نماینده مردم جیرفت گفت: این سفر همچنین نشان داد پیامی برای کل جامعه دارد، اینکه دولت مردمی برای حل مشکلات مردم آمده است  ومردم هم  منتظر هستند تا دولت جهادی برای حل مشکلات اقتصادی کشور گامهای مهمی بردارد، اگر چه سفر رییس جمهور به روسیه هم در راستای حل مشکلات مردمی انجام شد.

وی افزود:مردم در کوتاه‌مدت همین که ببینند درک شده‌اند و مشکلات‌شان از سوی مسئولان دولتی دیده شده برایشان ارزشمند است و همین نکته هم درحال حاضر در میان مردم و در فضای مجازی درحال دست‌به‌دست شدن است. 

آخرین وضعیت سیل

خسارت های سیل اواسط دیماه در کرمان افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان اعلام شد و این درحالی بود که آن سیل که تمرکز بیشتر خسارت هایش در جنوب استان بود تلفاتی نداشت؛ تنها ۲ نفر ( یک مادر و کودک) در شهرستان سیرجان درحال عبور از زیر یک پل به علت بی توجهی وارد یک گودال از آب شدند که به علت عمق بالای گودال و حجم آب، جان خود را از دست دادند.

بیشتر خسارت ها در بخش کشاورزی، دامداری، راه ها و پل ها و نیز آبگرفتگی منازل شود که طی هفته گذشته دولت به صورت علی الحساب ۵۰ میلیاردتومان را به استان تخصیص داد تا بخشی از خسارت های فوری مردم از جمله تامین لوازم منزل آنان جبران و طی هماهنگی با بنیاد مستضفعان به جای دام های تلف شده شهروندان، احشام خریداری شود

اما هنوز زمین در استان خیس و گل و لای بود که بارش های بعدی در تاریخ ۲۵ و ۲۶ دیماه شدیدتر و با سیلاب سهمگین تر آمد؛ کانون مهم خسارت ها این بار نیز در همان شهرستان های جنوبی بویژه رودبارجنوب، قلعه گنج و منوجان بود. اگرچه اینبار در شهرستان های شرق استان بویژه ریگان نیز خسارت ها قابل تامل بود.

در این سیل دو کودک در ریگان، یک کودک در کهنوج و یک جوان نیز در قلعه گنج جان خود را از دست دادند.

برخی مسئولان استان استان کرمان اگرچه تهیه برآورد دقیق خسارت ها را زمان بر می دانند اما میزان خسارت ها را در مجموع دو سیل افزون بر پنج هزار میلیارد تومان گمانه زنی کرده اند.

در این سیلاب دسترسی به برخی روستاها بویژه در دشت های باطلاقی جنوبی استان و نیز مناطق کوهستانی شرق استان دشوار است.

جزییات سفرهای اعضای کابینه

این سیل درحالی بود که در هر دو نوبت استاندار کرمان و سایر مدیران متولی از همان ابتدای شروع سیلاب در جنوب استان حضور فعال داشتند و پیش از آن هم هشدارها و اقدامات پیشیگیرانه چه در لایروبی و اطلاع رسانی به مردم داده شده بود.

مسئولان کرمان می گویند اگر اقدامات پیشگیرانه و هشدارها انجام نشده بود خسارت ها و تلفات بسیار بیشتر بود چون بارش ها در برخی نقاط افزون بر ۲۰۰ میلیمتر گزارش شده و این درحالی است که باتوجه به دستکاری ها در طبیعت طی سال های گذشته، شدت سیلاب بسیار زیاد بوده است.

معاون اول رییس جمهور

اما درباره نحوه و چگونگی سفرهای اعضای کابینه به مناطق سیل زده کرمان سیل، همزمان با نخستین روزهای سیل نیمه دیماه، معاون اول رییس جمهوری در روز ۱۵ دی در سفری یک روزه، به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان کرمان و پیگیری رفع مشکلات موجود به مناطق سیل زده جنوب استان سفر کرد و از شهرستان های سیل زده ازجمله رودبار جنوب و قلعه گنج بازدید داشت.

مخبر در این سفر تاکید کرد: پس از جمع‌بندی میزان خسارت‌ها در استان‌های سیل‌زده، نتایج در دولت مطرح و با کمک نهادهای مختلف در حداقل زمان ممکن مشکلات این مناطق را حل می کنیم.

وی افزود: به دستور رییس جمهور، گروه های مختلفی به مناطق سیل زده در استان های درگیر سیل تاکنون اعزام شده اند؛ بعضی گروه های دیگر نیز اعزام خواهند شد، ما هم مکلف شدیم در استان کرمان حضور یابیم و مسائل را از نزدیک ببینیم.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه سیلاب یکهزار راس دام جنوب کرمان را تلف کرد گفت: هزار راس دام توسط ستاد اجرایی فرمان امام تهیه و تحویل دامداران خسارت دیده از سیلاب در این منطقه می شود.

وی بر مشارکت بنیاد مستضعفان و ستاد فرمان اجرایی امام (ره) برای ایجاد محل نگهداری دام در مناطق سیلزده جنوب کرمان تاکید کرد و افزود: باید محل های تخریب شده نگهداری دام ها در جنوب کرمان بازسازی شود. 

مخبر با بیان اینکه از نزدیک در مناطق سیلزده حضور پیدا کردیم تا مسایل و مشکلات را برطرف کنیم بر پیگیری رفع مشکل از بین رفتن دام ها، اسباب منازل، خسارت راه، درخواست استمهال تسهیلات کشاورزی تاکید کرد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان اجرایی امام (ره) در زمینه تامین اسباب منزل سیلزدگان جنوب کرمان کمک کنند.

وی بر انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بنیادمستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت نیرو برای رفع مشکل آب روستاهای رمشک در شهرستان قلعه گنج نیز تاکید کرد.  

معاون اول رییس جمهور در این سفر ضمن بازدید میدانی و مشاهده وضعیت خسارت ها از نزدیک، دستورهای لازم را برای جبران خسارت ها صادر کرد و نیز تلاش برای پیگیری ها در سطح دولت را در دستور کار قرار داد.

وزیر جهاد

همزمان با سفر معاون اول و با توجه به حجم خسارت ها در بخش کشاورزی و دامداری، وزیر جهاد کشاورزی نیز در سفر یک روزه خود به جنوب استان کرمان در روز ۱۵ دی ماه ضمن بازدید از مناطق مختلف از استمهال تسهیلات کشاورزان منطقه سیلزده جنوب کرمان خبر داد.

سید جواد ساداتی نژاد افزود: سیلاب به بخش کشاورزی جنوب کرمان خسارت هزار میلیارد تومانی وارد کرده است.

وزیر کشور

پس از آن که معاون اول رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی منطقه را ترک کرد، احمد وحیدی وزیر کشور با همراهی رییس سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین رییس جمعیت هلال احمر روز پنجشنبه ۱۶ دی ماه به منظور بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده کرمان وارد این مناطق شد.

نحوه ورود وحیدی به کرمان هم خود قابل توجه بود؛ وی که از هرمزگان عازم کرمان بود قصد داشت ابتدا از طریق فرودگاه جیرفت وارد مناطق سیل زده شود که شرایط جوی مانع شد و وی به سمت شهر کرمان آمد و پس از ورود به مرکز استان، ابتدا بر سر گلزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهیدان این مکان مقدس حاضر شد و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا به محض مساعد شدن به جنوب استان رفت.

وزیر کشور در این سفر اعلام کرد: دولت با حمایت‌های خود نهایت مساعدت و تلاش خود را برای تسکین آلام مردم سیل‌زده جنوب کرمان به‌کار خواهد بست. 

استاندار کرمان نیز با اشاره به تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به دستور رییس جمهور برای جبران خسارت تمام استان‌های سیلزده کشور از جمله کرمان گفت: این مبلغ باید هرچه سریعتر به حساب دستگاه‌های اجرایی این استان واریز تا نیازهای فوری مرتفع شود.

سیل دوم

اما هنوز خسارت سیلزدگان جبران نشده بود که در کمتر از ۱۰ روز جنوب و شرق استان دوباره درگیر سیلاب شدید شد.

همزمان با درگیری با سیلاب بود که رییس بنیاد مسکن کشور روز ۲۸ دی ماه به شهرستان قلعه گنج رفت و از مناطق آنجا دیدن کرد.

اکبر نیکزاد در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده در شهرستان قلعه‌گنج استان کرمان با اشاره به گلایه های مردمی گفت: ما حتما اعتبارات لازم را تخصیص می‌دهیم تا بازسازی منازل مردم به‌صورت ریشه‌ای و اصولی انجام شود.

وی با اشاره به میزان کمک ها و وام‌ها برای خانه های تخریبی و تعمیری مناطق سیل زده گفت: ۲۰۰ میلیون تومان وام و جمعا ۷۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای واحدهای تخریب و نوسازی، ۳۰ میلیون وام و جمعا ۴۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای خانه های تعمیری (معیشتی و اسکان موقت) تخصیص داده می شود.

از جمله گلایه های نیکزاد این بود که در سال های گذشته در بحث مقاوم سازی بناها کارهای اصولی انجام نشده و با هر سیل، میزان خسارت ها بالاست که تاکید کرد اعتبار لازم برای این مهم از سوی بنیاد مسکن تامین می شود.

وزیر کشور بار دیگر آمد

در این زمان بود که وزیر کشور هم ظهر چهارشنبه ۲۹ دی ماه به منظور سفری ۲ روزه و بررسی شرایط امدادرسانی به مناطق سیل زده در جنوب کرمان بار دیگر از طریق فرودگاه جیرفت وارد این استان شد و با همراهی رییس سازمان مدیریت بحران کشور و استاندار کرمان از مناطق سیل زده جنوب استان بازدید کرد.

وزیر کشور با حضور در مناطق سیل‌زده کرمان، گفت: مسئولان از ابتدای شروع بحران کنار مردم سیل‌زده حضور یافتند و تا حل مشکلات سیل‌زدگان، برای ارزیابی خسارات و جبران آنها کنارشان خواهند ماند.

احمد وحیدی همچنین تاکید کرد: خسارت‌های جدید سیلاب روزهای اخیر در استان کرمان جبران می‌شود، ضمن آنکه ماشین‌آلات مهندسی از سپاه، ارتش و وزارت راه و شهرسازی برای بازسازی مناطق سیل زده جنوب کرمان در راه این استان هستند.

وزیر کشور همچنین با اشاره به بازدیدهای خود از نقاط مختلف سیل‌زده جنوب کرمان از جمله سیل‌بند شهرستان قلعه گنج گفت: مقرر شد این طرح بسرعت اجرا شود که علاوه بر آن با تامین نکات مهندسی این منطقه را در برابر حوادث اینچنین ایمن می‌کنیم.

تماس تلفنی معاون اول

همزمان با حضور وزیر کشور در کرمان، معاون اول رییس‌جمهور نیز در همین روز در تماس تلفنی با استاندار کرمان ضمن دریافت گزارش آخرین اقدامات انجام شده دستورات لازم را برای تامین نیازهای سیل‌زدگان این استان صادر کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه تصمیمات خوبی در ستاد مدیریت بحران برای جنوب استان کرمان گرفته شده است گفت: سیل بند جیرفت باید حدود ١۵٠ کیلومتر ترمیم و بازسازی سود و منابع مالی نیز برای آن نیز در نظر گرفته شده است.

تماس از مسکو

این درحالی بود که رییس دفتر رییس جمهور از مسکو و به دنبال پیگیری آیت الله رییسی در تماس با وزیر کشور و نیز استاندار کرمان پیگیر وضعیت امدادرسانی به سیل زدگان شد و بر تسریع در خدمات رسانی به مردم تاکید کرد.

دومین سفر رییس هلال احمر

رییس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در دومین سفر خود طی ۲ هفته به استان کرمان از ارسال اقلام زیستی و امدادی برای تقویت انبارهای استان و پرواز سه بالگرد هلال‌احمر به‌منظور امدادرسانی در روستاهای محصور در سیل کرمان خبر داد.

تماس معاون اقتصادی رییس جمهور

همچنین محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور روز جمعه در تماس تلفنی با استاندار کرمان از شرایط و وضعیت مناطق سیل زده این استان اطلاع یافت.

سفر وزیر آموزش و پرورش

در این زمان و روز جمعه یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در روز یکم بهمن ماه به مناطق سیل زده جنوب استان کرمان سفر کرد و در این سفر به برخی مناطق از جمله قلعه گنج و منوجان رفت.

وی با اشاره به اینکه بارش های اخیر موقعیتی اضطراری ایجاد کرد، بنابراین ما نیز باید تصمیم های اضطراری بگیریم گفت: از بازسازی مدارس خسارت دیده از سیل در این استان خبر داد.

اما سفر رییس دولت

حضور دولتمردان در مناطق سیل زده استان کرمان اما به همینجا ختم نشد، دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور که بامداد جمعه در مسکو بود، از محل فرودگاه مهرآباد تهران و پس از نشستن هواپیما به زمین در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندار کرمان که در مناطق سیل زده حضور داشتند، پیگیر وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان در استان کرمان شد.

اما این پیگیری به تماس تلفنی محدود نشد؛ آیت الله رییسی چند ساعت پس از تماس تلفنی در سفری از پیش اعلام نشده و سرزده وارد جیرفت شد و از آنجا به صورت زمینی به سمت مناطق سیل زده شهرستان رودبارجنوب رفت.

رییسی در جمع اهالی روستای سیل‌زده نهضت‌آباد حضور یافت و در سخنانی ضمن تاکید بر روند امدادرسانی، احداث سیل‌بند را برای رفع اصولی و ریشه‌ای مشکلات این منطقه ضروری دانست.

رییس جمهور همچنین با تشکر از اقدامات انجام شده در جریان سیلاب اخیر و نیز استاندار و سایر مدیران در امدادرسانی سیل اخیر گفت: پیگیر مشکلات مردم سیلزده بودم و به محض پایان سفر مسکو در بین شما حاضر شدم.

وی در جمع اهالی این روستا تصریح کرد: در کنار کارهای کوتاه مدت و امدادرسانی، اقدامات بلندمدت نیز نیاز است که احداث سیل بندهای جیرفت ازمهمترین آنهاست و جزو برنامه های دولت به شمار می رود؛ این مهم سریع پیگیری می شود تا با همت جوانان و مردم منطقه و پیگیری مسئولان دیگر شاهد اینگونه خسارت ها نباشیم.

به گفته رییسی جبران خسارت کشاورزان و دامداران نیز توسط مسئولان انجام می شود.

رییس جمهور با اشاره به آبگرفتگی و خسارت به برخی منازل گفت: خسارت خانواده ها که اثاثیه منزل آنان دچار مشکل شده جبران می شود که در برخی نقاط آغاز شده و در حال تکمیل است.

وی به بازسازی و نوسازی منازل نیز اشاره کرد و گفت: شناسایی و شمارش این واحدها توسط مسئولان انجام شده و منازل مردم بسرعت نوسازی خواهد شد.

رییسی مردم این منطقه از کرمان را ولایی و شهید پرور خواند و گفت: این مردم همیشه پای انقلاب، نظام و ارزش ها بوده اند.

وی تاکید کرد: حاج قاسم همیشه از مردم ولایی این منطقه و نقش و همتشان در دوران دفاع مقدس تعریف می کرد.

رییسی اظهارامیدواری کرد که با همت و مشارکت مردم منطقه و پیگیری مسئولان مشکلات سیل بزودی برطرف شود.

وی قصد داشت به سایر نقاط از جمله شرق استان کرمان هم برود اما شرایط جوی مانع شد و وی بناچار به فرودگاه برگشت و در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: ضرورت دارد که دولتمردان همچنان در کنار مردم حضور داشته باشند و مردم حس کنند که در کنارشان هستیم.

ضرورت اقدامات اصولی

از جمله دلایل این حجم از خسارت ها نبود سیل بندها و دستکاری در طبیعت اعلام شده است؛ لذارییس جمهور هم در سخنرانی ها در کرمان بر ضرورت احداث فوری سیل بندها و تکمیل آنها تاکید کرد و گفت که دولت هم به سهم خود اعتبار لازم را تخصیص می دهد تا با کمک بخش اعتبار ناشی از حقوق دولتی معادن  و با همت قرارگاه سازندگی این طرح ها زودتر به نتیجه برسد.

حال در کنار امدادرسانی که فوریت دارد با سرعت ادامه یابد، ضرورت اقدامات ریشه ای از یک سو و لزوم جبران خسارت مردم در بحث بازسازی منازل، تهیه وسایل منزل و دام هایشان همچنین جبران خسارت کشاورزان نمایان است و باید همه این امور همراستا و باهم پیش برودکه انتظار است با حضور مقام های عالی رتبه دولت، هماهنگی ها و تخصیص اعتبارات نیز در فرصت مناسب انجام و این برنامه ها شکل اجرایی به خود بگیرد.

برچسب‌ها احمد وحیدی کرمان یوسف نوری امداد رسانی دولت محمد مخبر سید جواد ساداتی نژاد سیل سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم پروندهٔ خبری سفررییس جمهور و دولتمردان به مناطق سیل‌زده کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: احمد وحیدی کرمان یوسف نوری احمد وحیدی کرمان یوسف نوری امداد رسانی دولت محمد مخبر سید جواد ساداتی نژاد سیل دولت سیزدهم مناطق سیل زده جنوب استان معاون اول رییس جمهور مناطق سیل زده کرمان وزیر آموزش و پرورش مقام های عالی رتبه وزیر جهاد کشاورزی سفر رییس جمهور جنوب استان کرمان شهرستان قلعه گنج مناطق سیل زده مناطق سیل زده استاندار کرمان استان کرمان زده جنوب کرمان میلیارد تومان جنوب استان تماس تلفنی اعضای کابینه نماینده مردم مناطق سیل وزیر کشور دولت سیزدهم جبران خسارت مشکلات مردم شرق استان هلال احمر سیل زدگان حل مشکلات حضور وزیر انجام شد خسارت ها کرمان هم روز جمعه دی ماه دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۰۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟

بارندگی‌های شدید روز گذشته در شهرستان زرند نه تنها باعث قطعی برق در این شهرستان شد که مدارس آن را نیز به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بارندگی‌های شدید روز گذشته در شهرستان زرند باعث وقوع سیلاب، تخریب زیرساخت مناطق روستایی و آب‌گرفتگی خیابان‌ها شد.

برق شهر زرند به دلیل بارش شدید باران قطع شد و تردد خودروها به دلیل آب‌گرفتگی معابر به سختی صورت گرفت.

فعالیت سامانه بارشی جدید در استان کرمان و بارندگی‌های روز گذشته باعث جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به برخی از زیرساخت‌ها همانند تخریب شبکه آب شرب مناطق روستایی در منطقه جلگه شور زرند شد.

با دستور فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه، همه مدارس این شهرستان تعطیل شد.

سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند، او همچنین از اعلام آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات‌رسان در شهرستان خبر داد.

شرایط نابه‌سامانی که به دنبال بارندگی شدید در شهر زرند به وجود آمد، باعث ورود دادستان زرند به این موضوع شد.

رضا یعقوبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طی دستوری و برای حفظ حقوق عامه، مدیران ادارات را به مدیریت بحران و رفع اختلال عبور و مرور و بازگرداندن شهر به شرایط عادی مأمور کرد.

وی تاکید کرد: دستور بررسی چرایی به وجود آمدن وضعیت موجود نیز صادر شده است و به طور قطع در صورت اثبات اهمال صورت گرفته، مسئولان مربوطه در مقابل به دستگاه قضائی پاسخگو خواهند بود.

کد خبر 747416

دیگر خبرها

  • بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم
  • بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟
  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • دفاع بازرس جبهه پایداری از ریاست 4 ساله قالیباف بر مجلس /رئیس مجلس را متهم به تک روی می کنند / اعضای هیات رئیسه با تعارف کار می کردند
  • ببینید | تصاویری جدید از خسارت شدید سیل به مردم دبی