Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کمیته حقوقی امروز (شنبه) اعلام کرد که در حال حاضر ۱۷ خبرنگار و چهره‌ رسانه‌ای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی بازداشت هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، کمیته حقوقی حمایت از خبرنگاران (سازمانی عربی) امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حال حاضر اسرائیل ۱۷ خبرنگار فلسطینی را در زندان‌های خود محبوس کرده که برای هفت تن از آنها قبلا حکم‌هایی صادر شدند و پنج تن دیگر از آنها در بازداشت اداری (بدون تفهیم اتهام) به سر می‌برند و پنج تن دیگر نیز منتظر صدور حکم خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته یاد شده با هشدار نسبت به وقت‌کشی در صدور حکم خبرنگارانی که از چندین سال قبل بدون اتهام در بازداشت هستند، سیاست بازداشت آنها، تعویق در محاکمه و استمرار بازداشت آنها بدون هیچ دلیلی را محکوم کرد.

همچنین این کمیته تاکید کرد: مقامات رژیم اشغالگر با بازداشت خبرنگاران فلسطینی با حکم‌های سنگین و حبس چند ساله آنها و یا صدور حکم بازداشت اداری برای آنها و تمدید دوره بازداشت آنها برای سال‌های متوالی، قوانین بین‌المللی و حقوق بشری را آشکارا نقض می‌کنند.

کمیته یاد شده با اشاره به خطر تکرار سیاست تمدید بازداشت خبرنگاران، آن را نقض آشکار اصول حقوق بشر دانست و تاکید کرد: رژیم اشغالگر تروریسم دولتی و سازمان یافته‌ای را علیه رسانه‌های فلسطینی به راه انداخته و این تروریسم تلاشی مذبوحانه برای خاموش کردن صدای این رسانه‌ها و ضربه زدن به مقاومت فلسطینی‌ها است.

کمیته مذکور افزود: مقامات رژیم اشغالگر در صدور حکم یزن جعفر ابوصلاح، خبرنگار بازداشت شده در شهرک عرابه در شهر جنین تعلل کردند، او ژانویه ۲۰۲۰ بازداشت شده و از آن زمان در زندان به سر می‌برد.

این کمیته ادامه داد: دادگاه رژیم اشغالگر جلسه محاکمه یوسف فواضله، خبرنگار ۳۱ ساله فلسطینی را که ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ برای چهارمین بار در شهر رام‌الله بازداشت شده بود، به تعویق انداخت.

طبق آمار موسسه‌های امور اسرا، تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ تعداد اسرا و بازداشت‌شدگان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به حدود ۴۶۰۰ تن رسید که حدود ۵۰۰ تن از آنها اسیر اداری، ۳۴ تن اسیر زن و ۱۶۰ تن دیگر کودک هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسرای فلسطینی رژیم اشغالگر صدور حکم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به «بیت حانون» در شمال نوار غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنگ‌افزارها و بولدوزرهای نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در حال پیشروی به سوی «بیت حانون» در مرکز نوار غزه و تخریب و شخم‌زدن این منطقه هستند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که همزمان با حرکت این جنگ‌افزارها، حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به «بیت حانون» و «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه ادامه دارد.

منطقه‌های دیگر نوار غزه نیز زیر آتش حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی است.

بر اساس اعلام منابع خبری در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک درمانگاه و دو مدرسه محل استقرار آوارگان فلسطینی در شهرک «الشجاعیه» واقع در شرق شهر غزه، چند فلسطینی زخمی شدند.

همچنین بر اساس اعلام منابع فلسطینی از صبح امروز تاکنون بر اثر حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه ۸ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۷ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این منطقه‌های مختلف شهر غزه از جمله شهرک «تل الهوا» و خیابان شماره ۱۰ در جنوب شهر غزه هدف حمله‌های توپخانه‌ای و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

در ساعات گذشته منطقه‌های مختلف شمال نوار غزه از جمله «بیت حانون»، «بیت لاهیا» و «جبالیا» نیز شاهد حمله‌های سنگین هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

کد خبر 6085916

دیگر خبرها

  • نسل کشی صهیونیست ها همه جامعه فلسطین در غزه را هدف قرار داده است
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • حمله‌های شبانه ارتش رژیم صهیونیستی به رفح
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • آمار جدید شهدا و مجروحان ناشی از حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • آمار‌های هولناک از توحش رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز تجاوز به غزه
  • قطع عضو؛ سرنوشت تلخ کودکان معصوم فلسطینی
  • شهادت دستکم ۱۶ اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها
  • حمله ارتش رژیم صهیونیستی به «بیت حانون» در شمال نوار غزه