Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مجتبی سپهرفر روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در ادامه پایش‌های شبانه اداره پارک ملی دز، ماموران یگان حفاظت موفق به توقیف یک دستگاه خودروی نیسان وانت حامل چوب درختان کنار و آکالیپتوس شدند.
وی ادامه داد: متاسفانه قلع و قمع درختان بومی و جنگلی با سرعت هر چه تمام ادامه دارد و تلاش و پایش‌های شبانه روزی اندک نهادهای متولی شامل پارک ملی دز، اداره محیط زیست و اداره منابع طبیعی دزفول برای پیشگیری از اپیدمی قطع درختان در شهرستان کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره پارک ملی دز گفت: این اداره در مدت یک ماه گذشته، ۱۰پرونده قطع درختان جنگلی را به دستگاه قضایی و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان دزفول معرفی کرده است.

وی افزود: همچنین بیش از ۳۰ مورد از ماموریت‌های شبانه یگان حفاظت اداره پارک ملی دز در جنگل‌ها بدلیل کمبود نیروی انسانی حداقلی، تاریکی شب هنگام، کمبود ادوات مناسب و تیراندازی شب هنگام برخی از این متخلفان به سمت ماموران به متواری شدن بزهکاران و مخربان  محیط زیست منجر شده است.

پارک ملی دز در طول ۱۵۰ کیلومتر از مسیر رودخانه دز امتداد دارد و از آن به عنوان تنها بازمانده جنگل‌های گرمسیری جهان نام برده می‌شود.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست دزفول خوزستان سازمان حفاظت محیط زیست دزفول خوزستان پارک ملی دز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۱۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • پاک‌سازی پارک جنگلی و دوشنبه بازار فیض آباد از زباله‌های پلاستیکی
  • پرورش‌دهنده حلزون در شهرضا به مراجع قضایی معرفی شد
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • اجرای برنامه مشترک پاکسازی حاشیه مسیر بندر گلمانخانه پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پاکسازی حاشیه پارک جنگلی برم و سرچشمه رودخانه شش پیر سپیدان
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود