Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:37:31 GMT

آلودگی شهر دماوند از عوارض نزدیکی به پایتخت است

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۲۱۷۱

آلودگی شهر دماوند از عوارض نزدیکی به پایتخت است

محمد فریدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه از جمله شهرستان‌هایی بودند که از آب و هوای پاک بهره‌مند بودند، اما با استقرار یک ایستگاه سنجش آلودگی هوا، متوجه شدیم که شهرستان دماوند نیز دارای آلایندگی است.
وی تاکید کرد که صنعت آلاینده‌ای در این شهرستان نداریم  بلکه آلودگی تحت تاثیر شهر تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند همچنین بیان کرد: در صورتی که سوخت و موتور خودروها استاندارد شود تا حدود ۸۰ درصد مشکل آلودگی هوا مرتفع خواهد شد.

آمار حیات وحش شهرستان دماوند  هر ساله رو به بهبود است 

 وی در بخش دیگری از صحبت های خود به آخرین سرشماری حیات وحش اشاره کرد و گفت: منطقه شکار ممنوع کوه سفید با وسعت ۱۰۰ هزار هکتار یکی از این مناطق است که گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل و بز،گراز،شغال، خرگوش و چند نوع از گربه‌ها، خزندگان و پرندگان شکاری را شامل می‌شود.
وی افزود: حدود ۲۱۶۰ جانور از پستانداران بزرگ جثه در این منطقه شمارش شده‌ که اغلب شامل قوچ، میش، کل، بز و.... هستند و خوشبختانه  آمار حیات وحش در این شهرستان هر ساله رو به بهبود و افزایش است.
این مقام مسئول ادامه داد: در منطقه تار و هویر که حریم ملی ما در این نقاط قرار دارد نیز در سلسه رشته کوه‌های ماز یا البرز حیات وحش قابل توجهی وجود دارد و زیستگاه منحصر به فردی است. 
رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند ابراز امیدواری کرد که مناطق تار و هویر نیز به عنوان منطقه حفاظت شده و شکار ممنوع ثبت شود که این موضوع در حال پیگیری بوده و برخی مجوزها  نیز اخذ شده است.
فریدی همچنین در جمع خبرنگاران به عملکرد ۹ ماهه این نهاد در حوزه محیط زیست و اقدامات این نهاد در راستای رفع آلایندگی اشاره ای کرد.

برچسب‌ها شهرستان دماوند سازمان حفاظت محیط زیست شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند سازمان حفاظت محیط زیست شهر تهران شهرستان دماوند سازمان حفاظت محیط زیست شهر تهران شهرستان دماوند محیط زیست حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود

به گزارش مهر، مهر، رضا لطافتی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در استان روزانه حدود ۲۳ تن زباله‌های پلاستیکی تولید می‌شود که با فعالیت هشت واحد بازیافت پلاستیک، حجم قابل ملاحظه‌ای از آن در این واحدها، بازیافت می‌شود. همچنین روزانه مقادیر زیادی از زباله‌های پلاستیکی جمع آوری شده به خارج استان جهت بازیافت ارسال می‌شود.

وی با اشاره به شعار امسال هفته زمین پاک (مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین)، رویکرد عموم مردم استان ایلام در زمینه حفظ محیط زیست و مدیریت پسماندها را مثبت ارزیابی نمود و گفت: مصداق بارز این موضوع وجود ۴۹ سازمان مردم نهاد محیط زیستی با جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر در استان است.

کارشناس مسئول مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: آلودگی پلاستیک و تولید میکرو پلاستیک‌ها یکی از انواع آلودگی نوظهور است که به صورت جدی منابع آب، خاک و تنوع زیستی را تهدید می‌کند و لازمه نجات زمین، مهار تولید و استفاده بی رویه از انواع پلاستیک‌ها است.

وی تصریح کرد: لازمه تولید آب و غذای سالم، وجود منابع آب و خاک سالم و پاکیزه است که از عموم مردم انتظار می‌رود با ارگان‌های متولی امر، همراهی لازم را داشته باشند.

لطافتی یادآور شد: در هفته زمین پاک، برنامه‌های مختلفی از قبیل اجرای پاکسازی و کمپین بی زباله، حضور در خبرگزاری‌ها، تبیین حفاظت از زمین توسط ائمه جمعه، برگزاری مسابقات نقاشی در مدارس، برگزاری نشست در محل خانه‌های محیط زیست سراسر استان و… برگزار می‌شود.

کد خبر 6086015

دیگر خبرها

  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • روزانه ۲۳ تن زباله های پلاستیکی در ایلام تولید می شود
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • بازگشایی پاسگاه محیط بانی دریاچه تار/ ورود گردشگران و طبیعت‌گردان به منطقه ممنوع است
  • ممنوعیت ورود گردشگران به منطقه دریاچه تار دماوند
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟