Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@05:17:50 GMT

ثبت جهانی سه منطقه حفاظت شده در لرستان

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۲۲۸۱

ثبت جهانی سه منطقه حفاظت شده در لرستان

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد -  به گفته مهراد فتحی بیرانوند در این راستا مطالعات لازم انجام شده و پرونده سه منطقه پناهگاه حیات وحش سمندر وژن آب، دریاچه گهر و غار ماهی کور تکمیل شده است در مراحل پایانی ثبت جهانی قرار دارند.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده در راستای ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حفاظت از تنوع زیستی استان، امسال مجوز منطقه حفاظت شده شاداب کوه برای بخش عمده‌ای از زیستگاه سمندر لرستانی از شورای عالی حفاظت محیط زیست اخذ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مصوبه منطقه حفاظت شده قالی کوه الیگودرز با مساحت بیش از ۱۲۰ هزار هکتار اخذ شده است ادامه داد: امسال با اقدامات انجام شده ۸۰ درصد مناطق حفاظت شده نسبت به سنوات گذشته رشد داشته است.

وی گفت: از سال ۶۸ تا امسال هیچگونه مصوبه‌ای برای مناطق حفاظت شده در لرستان صادر نشده و اکنون میانگین این مناطق در استان به ۱۱.۷ درصد رسیده و میانگین کشوری ۱۲ درصد است.

فتحی بیرانوند عنوان کرد: همچنین پرونده چند منطقه شکار و صید ممنوع در استان تکمیل شده است و با تایید میانگین مناطق حفاظت شده لرستان به میانگین بین المللی خواهیم رسید.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست لرستان ثبت جهانی حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند

ایتنا - یک گزارش جدید نشان‌ می‌دهد اروپا تقریبا دو برابر بیشتر از میانگین نرخ جهانی درحال گرم‌شدن است؛ این گزارش تأثیرات تغییرات آب و هوایی در اروپا را بررسی و تاکید کرده است که این گرمایش، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید می‌کند.
سازمان هواشناسی سازمان ملل متحد و آژانس آب و هوای اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۲۲ آوریل (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) گزارش دادند که دمای هوا در اروپا تقریبا دو برابر میانگین نرخ جهانی شروع به گرم شدن است.

به گزارش ایتنا و به نقل از دویچه وله، این دو نهاد هشدار دادند که گرمای زمین، سلامتی انسان‌ها، ذوب‌شدن یخچال‌های طبیعی و فعالیت‌های اقتصادی را به خطر قرار می‌دهد.

در گزارش این دو نهاد ناظر بر وضعیت آب و هوا، تاکید شده است که گرمای زمین در اروپا از دهه ۱۹۸۰ میلادی حدود دو برابر بیشتر از میانگین جهانی افزایش یافته و به تبع آن شمار مرگ و میر ناشی از گرما نیز افزایش ۳۰ درصدی داشته است.

افزایش شدت گرما در سال جاری
این دو نهاد در گزارش خود اشاره کردند که رکوردهای افزایش گرما، امسال نیز ادامه یافته است؛ سه ماه اول سال ۲۰۲۴، گرم‌ترین‌ماه‌ها از سال ۱۹۴۰ بوده است.

در حال حاضر رکورد بیشترین دمای اروپا ۴۸.۸ درجه سانتی‌گراد است که در سال ۲۰۲۱ در سیسیل ایتالیا به ثبت رسیده است.

این گزارش می‌افزاید که تغییرات آب‌وهوایی منجر به افزایش موج گرما، آتش‌سوزی‌های جنگلی، وقوع سیل و خشکسالی را تشدید کرده است.

در این گزارش آمده است که بیش از ۱۵۰ نفر در سال گذشته به طور مستقیم در ارتباط با طوفان، سیل و آتش سوزی جان خود را از دست داده‌اند.

هزینه خسارات اقتصادی ناشی از آب‌وهوا در سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۳.۴ میلیارد یورو (حدود ۱۴.۳ میلیارد دلار) برآورد شده است.

دیگر خبرها

  • استطاعت ٩٨ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • برنامه امسال چهارمحال و بختیاری ایجاد ۱۲۹۵۱ فرصت شغلی است
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • اعزام سه هزار لرستانی به منطقه عملیاتی بازی‌دراز
  • خطر افزایش دما اروپا را تهدید می‌کند
  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • شایع‌ترین بیماریهای متقاضیان حج تمتع خراسان رضوی فشارخون و دیابت است
  • افزایش آمار حمله قاچاقچیان به نیروهای جنگلبانی/ تعداد نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی 14 درصد استانداردهای جهانی است! سازمان منابع طبیعی در دفاع از نیروهای خود ناتوان است