Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوربخش داداشی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: از مجموع این بارش‌ها در دوشنبه گذشته تا دیروز جمعه حدود پنج میلیون متر مکعب در حوضه آبریز خلیج گرگان، ۱۵ میلیون متر مکعب در حوضه آبریز رود اترک و ۲۸  میلیون متر مکعب در حوضه آبریز گرگان‌رود بارید.

وی افزود: بیشترین میزان بارش باران، روز گذشته به میزان ۸۴ میلیمتر در ایستگاه جلین به ثبت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: برآورد حجم میزان بارش در یک حوضه آبریز برای اولین بار در ایران توسط کارشناسان اداره کل هواشناسی گلستان انجام شد.

گرگان‌رود یکی از مهمترین رودخانه‌های شمال شرق ایران و گلستان است که از رشته کوه آلاداغ در بجنورد سرچشمه گرفته و پس از طی کردن ۲۰۰ کیلومتر و گذشتن از نواحی ترکمن صحرا وارد دشت گرگان شده و از مسیر خواجه نفس شهرستان گمیشان در غرب استان به دریای خزر می‌ریزد.

بارش شدید باران آخرین روزهای سال ۱۳۹۷ در گلستان باعث سرریز شدن سدهای گلستان در گنبدکاووس، بوستان در کلاله و وشمگیر در آق قلا شد و این روان آب‌های طغیان شده پس از گذر از رودخانه‌های قره سو و گرگانرود و تخریب فراوان چندین شهر، اراضی کشاورزی، صنایع و زیرساخت‌ها، وارد خلیج گرگان و دریای خزر شد.

کامل نشدن عملیات لایروبی گرگانرود قبل از وقوع سیل سبب شد تا آبگذری این رودخانه در زمان سیل بسیار محدود شده و به سیلاب منجر گردد.

برچسب‌ها استان گلستان گرگان بارش باران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان گرگان بارش باران استان گلستان گرگان بارش باران حوضه آبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ساسانی صبح چهارشنبه در آئین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعاتی قاصد آب اظهار داشت: با توجه به نقشی که رسانه‌ها در مدیریت افکار عمومی و به ویژه مباحث آب دارند، از تلاش آنان در مسائل مربوط به آب، فرونشست زمین، تعادل بخشی، مدیریت یکپارچه زاینده رود، آب و پساب و آب شرب استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مدیریت کننده افکار عمومی جامعه هستند، خاطرنشان کرد: اگر مباحث آب شفاف نباشد می‌تواند ما را به انحراف بکشاند و از این رو تلاش شما خبرنگاران سبب می‌شود که بتوانیم تمامی ذینفعان حوضه از جمله کشاورزی‌، صنعت و شرب را که طبق قوانین دولت دارای حقابه و سهم‌آبه هستند با منابع آبی موجود تأمین کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: حوضه آبریز زاینده‌رود بسیار پر چالش بوده و ناترازی بین منابع مصارف کاهش آب‌های زیرزمینی و فرونشست در این حوزه مطرح است.

ساسانی افزود: اکنون که در سال آبی دوره بارش‌ها تقریباً رو به اتمام است میزان بارش در ایستگاه شاخص حوضه زاینده رود (چلگرد) از ابتدای مهر ۱۴۰۲ تاکنون، یکهزار و ۲۰ میلیمتر بوده است در حالی که مدت مشابه سال گذشته یکهزار و ۳۹۰ میلیمتر بود و امروز ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به اینکه در سال آبی کنونی یک نوبت در آبان و یک نوبت در ابتدای فروردین ماه برای کشاورزی اصفهان آب توزیع شد، خاطرنشان کرد: خروجی سد زاینده رود از روز گذشته برای توزیع سومین نوبت آب برای کشاورزی شرق اصفهان افزایش یافته است و تا امشب قطعاً آب به سطح شهر اصفهان خواهد رسید.

کد خبر 6080833

دیگر خبرها

  • هدر رفت باران در روزگار کم‌آبی
  • اضافه شدن ۲۷ میلیمتر بارش به میانگین استان در سامانه بارشی اخیر در سال آبی جاری
  • سهم کیش از سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
  • ادامه بارش های بهاری در هرمزگان
  • سد نسا بم هنوز پر نشده است
  • بارش ۴۶ میلیمتری باران در لارستان
  • روستای کاروان قشم رکوردار بارش باران
  • در کدام شهر هرمزگان بیشتر باران بارید؟
  • خروجی سد مهاباد به ۳۲ مترمکعب بر ثانیه رسید