Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «منوچهر فخری» عصر شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی برای تامین آب شرب شهر کرمانشاه که با حضور مدیران عضو برگزار شد اظهار کرد: پروژه آبرسانی به شهر کرمانشاه یک طرح بزرگ است و طی این سال‌ها زحمات بسیار مهمی برای این طرح کشیده شده است.

وی افزود: طرح افزایش بار این خط اگر در سالیان گذشته انجام می گرفت، معایب آن هم زودتر مشخص و برطرف می‌شد و اکنون مشکل خاصی در این زمینه بهره‌برداری از آن وجود نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فخری یادآور شد: در تابستان امسال تلاش های بسیاری برای شناسایی معایب خط انتقال از سد گاوشان صورت گرفته است و بازدیدها و نشست های بسیاری برای شناسایی معایب این طرح و برطرف کردن آن انجام شده است. 

وی گفت: با تلاش مجموعه آب منطقه ای کرمانشاه، تاکنون بیش از ۱۱ کیلومتر از خط این انتقال، رفع نقص شده است که ۶ کیلومتر از آن در هفته قبل انجام گرفته که این تلاش‌ها قابل تقدیر است. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در ادامه از همراهی دستگاه قضایی و حضور مستمر نماینده این مجموعه در کنار قرارگاه تامین آب کرمانشاه تقدیر کرد و گفت: موضوع تامین آب شرب کرمانشاه از طرف تمامی دستگاه‌های استان و از جمله دستگاه قضایی به عنوان یک اولویت بسیار مهم دنبال می شود و این همراهی دستگاه قضایی موجب دلگرمی مدیران در روند شتاب بخشیدن به این پیشرفت پروژه  است.

وی گفت: خوشبختانه دستگاه قضایی عزمی جدی برای برخورد مقتدرانه با برداشت های غیر قانونی از خط انتقال آب شرب شهر کرمانشاه قرار دارد و بر اساس شکایت دستگاه‌ها با تخلف کنندگان برخورد قانونی انجام می شود. 

فخری عنوان کرد: آب و فاصلاب در زمینه حفر چاه‌های جدید برای تامین آب شرب شهر، با شهرداری هماهنگی‌های لازم را انجام دهد و مدیریت ارشد استان هم درصورت نیاز پشتیبانی های لازم را انجام خواهد داد.

به گزارش ایرنا، پروژه انتقال آب از سد گاوشان شامل یک تصفیه خانه، خط انتقال و ایستگاه های پمپاژ می شود، که فاز نخست پروژه از سال ۹۲ شروع به کار کرده است.

 براساس برنامه‌ریزی‌های بلندمدت انجام شده سالانه حدود ۶۳ میلیون متر مکعب معادل ۲ هزار لیتر در ثانیه آب شرب کرمانشاه توسط سد گاوشان تامین خواهد شد.

شهرستان کرمانشاه بیش از نیمی از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده و بزرگترین شهرستان کشور با پنج بخش است.

 سرانه مصرف آب شرب در شهر کرمانشاه ۵۳ لیتر بیشتر از میانگین کشوری یعنی ۲۲۳ لیتر در شبانه‌روز است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه ۵۴۰ هزار مشترک آب دارد که از این تعداد بیش از ۳۰۰ هزار مشترک مربوط به کلانشهر یک میلیون نفری کرمانشاه است.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه کرمانشاه آبرسانی آب آشامیدنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه کرمانشاه آبرسانی استانداری کرمانشاه کرمانشاه آبرسانی آب آشامیدنی دستگاه قضایی شهر کرمانشاه تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تنش آبی تمام مناطق شهر هرسین و حفر چاه در دستور کار قرار گرفت

رضا داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در نشست قرارگاه آبرسانی استان کرمانشاه با حضور معاون عمرانی هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه و فرماندار هرسین با هدف اخذ تصمیماتی در جهت رفع تنش آبی این شهرستان، گفت : با توجه به اینکه به فصل گرم سال نزدیک می‌شویم، بایستی تمهیدات لازم را برای عبور از تنش آبی ۱۴۰۳ اتخاذ نماییم.

وی گفت: طرح آبرسانی در این شهر در دستور کار قرار دارد که یک طرح آن برای تأمین آب مناطق مرتفع و بخش‌های تنش زای شهر هرسین است که پیشرفت ۹۵ درصدی داشته و طی چند روز آینده یک بخش از این فاز وارد مرحله بهره برداری می‌شود و شهرک‌هایی از جمله شهرک شهرداری از این میزان آب منتفع خواهند شد.

داودی خاطرنشان کرد: فاز دوم شامل طرح سه هزار متر مکعبی ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و خط آب بر است که شبکه آن بزودی افتتاح خواهد شد. این طرح، طرحِ شماره یک اولویت‌دار هرسین است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی در دستورکار استانداری اصفهان
  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟/ ارتقا و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در استان
  • رفع تنش آبی تمام مناطق شهر هرسین و حفر چاه در دستور کار قرار گرفت
  • ارتقاء و لایروبی ۱۲۳ حلقه چاه آب شرب در سیستان و بلوچستان/ تنش‌های آبی سیستان و بلوچستان چگونه مدیریت شد؟
  • لزوم پیگیری جدی و نگاه همه‌جانبه در تامین اعتبارات
  • طرح آبرسانی هرسین در اولویت پیگیری و اجرا
  • آبرسانی به روستای جنجال آباد خراسان شمالی با همکاری گروه جهادی رویش‌های انقلابی و اهالی روستا
  • به‌کارگیری ۱۸ تانکر آبرسان در ایام نوروز
  • تلاش ها برای تامین آب پایدار جزیره قشم ادامه یابد