Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- وزارت خارجه سوریه به درگیری‌های عناصر تروریستی «داعش» و شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «قسد» در الحسکه واکنش نشان داد و خواستار خروج نظامیان آمریکایی از شمال‌شرق و نیروهای ترکیه از شمال‌غرب این کشور شد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه «سانا»، وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد، اقداماتی که نیروهای اشغالگر آمریکا و شبه نظامیان (قسد) در الحسکه (شمال سوریه) انجام می‌دهند، جنایات جنگی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه سوریه این اقدامات را که منجر به آواره شدن هزاران نفر از اهالی استان الحسکه شده است، محکوم کرد و از شورای امنیت خواست تا مسئولیت های خود در حفظ صلح و امنیت بین المللی و حفاظت از غیرنظامیان بی گناه بر عهده بگیرد.

خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» گزارش داد: سوریه در این بیانیه خود، مجددا اقدامات نظامیان اشغالگر را که منجر به آواره شدن هزاران شهروند سوری در استان الحسکه و افزایش رنج آنها شد، محکوم کرد و خواستار خروج نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه، نیروهای ترکیه از شمال غرب سوریه شد.

وزارتخانه یاد شده در پایان بیانیه خود از سازمان‌های بشردوستانه و سازمان ملل خواستار حمایت از هزاران خانواده سوری شد که به دلیل درگیری‌های شبه نظامیان قسد و عناصر تروریستی داعش در الحسکه، مجبور شدند در شرایط آب‌وهوایی سخت از محل زندگی خود فرار کنند و آواره شوند.

سانا دیروز (پنجشنبه) گزارش داد که دو خودروی بمب‌گذاری شده پشت سر هم پس از برخورد با درهای زندان دوم «الصناعیه» در الحسکه منفجر شدند و به دنبال آن صدای تیراندازی شدید در داخل زندان شنیده شد و تروریست‌های داعش سعی کردند از این زندان فرار کنند.

خبرگزاری سوریه افزود: جنگنده‌های اشغالگران آمریکایی به شدت در آسمان الحسکه و در ارتفاعات پایین در بالای زندان «الصناعیه» به پرواز در آمدند و منور پرتاب کردند.

به نوشته رسانه‌های سوریه این حمله، خشن‌ترین و بزرگترین حمله در نوع خود از زمان نابودی گروه تروریستی داعش که بر مناطق پرجمعیت الحکسه سیطره یافته بود (در مارس ۲۰۱۹)، است.

درگیری‌ها در حوالی زندان «غویران» استان الحسکه بین نیروهای داعش و نیروهای دمکراتیک کرد سوریه (قسد) که از روز پنجشنبه آغاز شده است، همچنان برای سومین روز متوالی تحت حمایت ائتلاف آمریکا ادامه دارد و زندان «غویران» همچنان تحت کنترل داعش است.

منابع خبری گزارش دادند که تعداد کشته شدگان زندان غویران در الحسکه سوریه به ۷۸ تن رسید که ۴۵ تن از آن‌ها از اعضای داعش هستند.

از سوی دیگر، «رامی عبدالرحمن» مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه به اسکای نیوز گفت که ۱۵۰ عنصر داعشی از زندان فرار کردند که ۱۳۰ نفر از آنها دستگیر شدند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت قسد گروه تروریستی داعش سوریه گروه تروریستی داعش ائتلاف آمریکا استان الحسکه سازمان ملل دولت سوریه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و عناصر متجاوز در منطقه بنی نعیم واقع در شرق شهر الخلیل به وقوع پیوسته است.

این در حالی است که نیروهای گردان‌های قدس مستقر در شهر طوباس اعلام کردند موفق شدند تجهیزات جنگی نظامیان صهیونیست را هدف قرار دهند.

این نیروها تصریح کردند که عناصر متجاوز را در دانشگاه قدس واقع در شهر طوباس هدف قرار دادند. این عملیات نیروهای گردان‌های قدس از طریق یک کمین گسترده در منطقه مذکور علیه نظامیان صهیونیست صورت گرفت.

از سوی دیگر گردان‌های قسام اعلام کردند که یک عملیات موفقیت آمیز علیه نظامیان صهیونیست در شمال نوار غزه انجام داده‌اند.

این گردان‌ها تاکید کردند یک نظامی صهیونیست در بیت حانون در شمال نوار غزه هدف تک تیراندازهای فلسطینی قرار گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز از زخمی شدن یکی از عناصر یگان شلداگ خبر داد. وی در جریان درگیری‌های زمینی طی روز گذشته در شمال نوار غزه به شدت زخمی شده است.

کد خبر 6080538

دیگر خبرها

  • فرود مشکوک بالگرد‌های آمریکایی در دیرالزور سوریه
  • شهادت یک فلسطینی و زخمی شدن چند نظامی صهیونیست طی درگیری‌ها در طولکرم
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • واکنش سفیر ایران در سوریه به تهدیدات توخالی رژیم صهیونیستی
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • بیانیه دولت غزه و کمیته‌های مقاومت فلسطین به مناسبت روز اسیر
  • عملیات« وعده صادق» بازدارندگی بسیار قوی در منطقه بود
  • عملیات نیروهای فلسطینی در کرانه باختری و غزه علیه اشغالگران