Web Analytics Made Easy - Statcounter

سپاهان با شکست مقابل شاگردان محمد ربیعی در شرایط نامساعدی پا به تعطیلات نیم فصل گذاشت.

به گزارش طرفداری، سپاهان در جریان بازی امروز مقابل مس رفسنجان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا به نوعی کابوس باخت های متوالی این تیم تکمیل شود. پیش از این در رقابت‌های جام حذفی هم  شاگردان نویدکیا با شکست مقابل آلومینیوم در ضربات پنالتی از این رقابت‌ها حذف شده بودند و همچنین سپاهانی ها دو بازی مهم خود مقابل استقلال و پرسپولیس را در رقابت‌های لیگ با نتیجه یک بر صفر باخته بودند تا این تیم فرسنگ ها از کورس قهرمانی دور شود و به نوعی امیدهایش را تا حد زیادی از دست بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملکرد دفاعی نباید فدای بازی شجاعانه شود

یکی از اشتباهات بزرگ فوتبال ما این است که توانایی ارائه بازی ای کامل در چهار فاز را نداریم یعنی خیلی قضایا را که هیچ تضادی با هم ندارند، بی دلیل مقابل هم قرار می دهیم. محرم نویدکیا بارها در مورد سبک بازی خود و استراتژی های هجومی تیمش صحبت کرده است و معتقد است شاگردانش نباید ترسو بازی کنند اما این گونه به نظر می رسد که محرم نویدکیا ساختار دفاعی خود را به کلی برای ارائه بازی شجاعانه نادیده می گیرد. به دلیل این اتفاق می توانیم اعتبار خوبی به محرم بدهیم اما این سرمربی جوان باید بداند در تیمی سرمربیگری می کند که به دنبال کسب جام است و ظرفیت چنین شکست های متوالی و سنگینی را ندارد.

برای مثال تیمی مثل لیورپول در انگلیس را ببیند، یکی از پرریسک ترین بازی های لیگش را ارائه می دهد اما همواره آمار دفاعی خوبی را هم برجای گذاشته است. پس قرار نیست هر تیمی که می خواهد شجاع بازی کند این قضیه را دلیل برای دفاع نکردن و دریافت گل های زیاد بداند. گل گهر و مس رفسنجان تیم هایی هستند که در لیگ ایران مثل خود سپاهان بازی ای سریع، طولی و پرریسک را ارائه می دهند و نویدکیا در این فصل در دو بازی از این تیم ها ۷ گل دریافت کرده است. این آمار برای تیمی که سودای قهرمانی دارد فاجعه است…

نویدکیا باید بداند در فوتبال ایران دفاع کردن حرف اول را برای قهرمانی می زند و به هیچ عنوان نمی تواند نسبت به خط دفاعی تیمش کم توجهی کند و تا زمانی هم که روی نیمکت سپاهان است باید به دنبال کسب جام قهرمانی باشد.

شاید بهتر بود به جای خریدی مثل شهریار مغانلو که به هیچ عنوان در راستای نیاز های باشگاه نبوده، این تیم یک ستاره دفاعی را جذب می کرد تا کمی از این باگ های دفاعی را بپوشاند.

برگ برنده سپاهان سوخته است

سپاهان خلاف بسیاری از تیم های دیگر ایرانی از توانایی خط حمله اش به عنوان برگ برنده استفاده می کرد و در بازی های بسیاری دیده ایم که این تیم با توجه به استراتژی های هجومی اش به نتیجه مطلوب می رسد اما از آن جایی که فوتبال ایران ذاتا میل خاصی به دفاع کردن و پیدا کردن ضدتاکتیک های دفاعی دارد، سپاهانی ها نمی توانند به مانند فصل گذشته عملکرد خوب هجومی خود را تکرار کنند و البته در این بین از ترکیب ناموزون خط حمله این تیم هم نباید بگذریم که با حضور مغانلو و عقب کشیدن سجاد شهباززاده به هیچ عنوان در اوضاع خوبی قرار ندارد. 

وقتی خط حمله سپاهان حرفی برای گفتن نداشته باشد، محرم نویدکیا می ماند و موقعیت های که پی در پی روی دروازه تیمش ساخته می شود و توپ هایی که وارد دروازه می شود. این قضیه برای تیم های دفاعی صادق نیست چرا که هم جو تاکتیکی غالب موجود در فوتبال ما تمایل به دفاع دارد و هم از کمبود خلاقیت در تیم های مان رنج می بریم البته در این بین تیم هایی مثل همین مس رفسنجان حضور دارند که به خوبی این خلاقیت را با شکل هجومی خاص شان نشان می دهند.

سپاهان در این فصل از رقابت های لیگ برتر در ۶ بازی به عنوان تیم بازنده از زمین خارج شده که البته یکی از این بازی ها به دلیل تخلف گل گهر با رای کمیته انضباطی ۳-۰ اعلام شده است و مشخص نیست کمیته استیناف هم این ۳ امتیاز را به سپاهانی ها می دهد یا خیر…این اتفاقات در شرایطی رخ داده که سپاهان در طول فصل گذشته تنها ۳ شکست را تجربه کرد و در ۱۹ بازی به عنوان تیم برنده از زمین خارج شده بود اما در همین مقطع از فصل دو برابر کل بازی های فصل گذشته، شکست را تجربه کرده است.

باید دید مدیران سپاهان چه موضعی نسبت به بحران فعلی تیم نشان خواهند داد. با توجه به عمق ترکیب تیم هم بعید است سپاهانی ها نیاز به بازیکنان بیشتری داشته باشند و فعالیت زیادی در بازار نقل و انتقالات داشته باشند و باید به دنبال حل مشکل در جای دیگری بروند.

اصرار نویدکیا به تکرار شیوه بازی اش باید در این فرصت چند روزه که لیگ تعطیل است، جای خود را به یک شیوه جدید بدهد و البته این نکته هم نباید فراموش شود که اهمیت دادن به درست دفاع کردن، به هیچ وجه با بازی شجاعانه در تضاد نیست و یک تیم می تواند به همان اندازه که شجاعانه بازی می کند، ساختار دفاعی محکمی داشته باشد. بدون گرو، حمله کردن باعث شده سپاهان در نیمه زمین خودی آسیب پذیر باشد و محرم نویدکیا که محمدرضا ساکت امشب با اطمینان از حفظ او گفته، اگر چشم هایش را خوب باز کند، به اندازه کافی نفر برای تغییر رویه بازی تیم دارد و مهم تر از آن، وقتی تیمی مشکل نفر نداشته باشد، ایده برای اصلاح ایرادها خود به خود _چه با جابه جایی منطقه بازی نفرها و چه با تعویض و تغییر مهره ها_ تولید می شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: بازی شجاعانه محرم نویدکیا سپاهانی ها رقابت ها بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک خط دفاعی به سود پرسپولیس شد

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس فصل را با یک ترافیک عجیب و غریب در خط دفاعی آغاز کرد و هرچقدر این تیم در خط حمله بازیکن نداشته، در عوض با مدافعان پرشماری فصل را ادامه داده است.

سرخ‌ها از ابتدای فصل با سیستم چهار دفاعه بازی می‌کردند و ایده بازی با سه دفاع حتی با وجود داشتن مهره‌های پر تعداد دفاعی هیچ‌گاه در این تیم عملی نشد.

پرسپولیس فصل را با زوج کنعانی-پورعلی‌گنجی استارت زد و در ابتدای فصل گولسیانی، حنانوف و فرجی در این پست نیمکت نشین بودند و علی نعمتی نیز به پست دفاع چپ منتقل شده بود.

مصدومیت رباط صلیبی پورعلی‌گنجی و اتفاقات طول فصل باعث شد خط دفاعی پرسپولیس بارها دستخوش تغییر شود و در دربی برگشت با مصدومیت مرتضی و گولسیانی و همچنین محرومیت کنعانی، زوج علی نعمتی-فرشاد فرجی در خط دفاعی این تیم شکل گرفت.

در حالی که این زوج در دربی کم اشتباه بودند اوسمار در آخرین بازی سال زوج کنعانی-فرجی را شکل داد تا پرسپولیس جایگشت‌های متفاوتی را در خط دفاعی خود در طول سال ۱۴۰۲ تجربه کرده باشد.

حالا در روزهایی که گولسیانی، حنانوف و کنعانی در اردوی تیم‌های ملی گرجستان، تاجیکستان و ایران حضور دارند، نعمتی و فرجی تنها مدافعان تمرین سرخ‌ها هستند که طی چند روز آینده باید خود را آماده چالشی سخت برای رقابت حضور در ترکیب بکنند.

حضور پنج مدافع از ابتدای فصل در ترکیب سرخ‌ها باتوجه به مصدومیت‌ها و محرومیت‌ها بسیار به کار پرسپولیس آمده است و اوسمار از این جا به بعد باید مدافعانش را توجیه کند که فرصتی برای اشتباه ندارند.

دیگر خبرها

  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • استقلال از پرسپولیس و سپاهان جلو زد!
  • رتبه جهانی استقلال، بالاتر از پرسپولیس و سپاهان
  • حریف استقلال سال 1403 را با برد شروع کرد(عکس)
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی آوریم
  • لندن: باختن جنگ از پوتین غیرقابل‌تصور است
  • مدیر رسانه ای مس رفسنجان: بازی سختی با استقلال در تهران داریم/ بخشی از مطالبات فصل قبل باقیمانده است
  • صید تاریخی ملوانان؛ سپاهان جام قهرمانی را به پرسپولیس داد! | بازی های ماندگار
  • ناامید کننده و تلخ | سپاهان در سالی که گذشت
  • ترافیک خط دفاعی به سود پرسپولیس شد