Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@14:20:03 GMT

سفر وزیر خارجه طالبان به نروژ

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۲۷۰۹

سفر وزیر خارجه طالبان به نروژ

وزیر امور خارجه دولت طالبان امروز برای گفت‌وگو با مقامات نروژی درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و مسایل سیاسی و اقتصادی، در راس یک هیئت بلندپایه به نروژ سفر کرده است.

به گزارش ایسنا، «بلال کریمی» معاون سخنگوی دولت موقت طالبان به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که «امیر خان متقی» وزیر خارجه دولت طالبان روز شنبه در راس یک هیئت بلندپایه به نروژ سفر کرده و قرار است با مسئولان نروژی درباره کمک‌های انسان‌دوستانه و مسایل سیاسی، اقتصادی و آموزشی بحث و گفت‌وگو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریمی افزود: هیئت افغانستان همچنین با نمایندگان اتحادیه اروپا در مورد سرمایه‌گذاری در افغانستان و همچنین در مورد افغان‌هایی که پس از روی کار آمدن دولت طالبان در اوت گذشته کشور خود را ترک کردند، گفت‌وگو خواهد کرد.

«پیتر استانو» سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز (جمعه) اعلام کرد که اتحادیه اروپا شروع به حضور حداقلی کارکنان خارجی در نمایندگی خود در افغانستان کرده است تا ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم را تسهیل و بر اوضاع نظارت کند. وی در عین حال تأکید کرد که این بدین معنا نیست که اتحادیه اروپا دولت طالبان را به رسمیت می‌شناسد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: طالبان نروژ وزیرخارجه اتحادیه اروپا دولت طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس

به گزارش جماران؛ ایرنا نوشت: برخی گزارش‌ها در پاکستان از کشته شدن یک عضو طالبان افغانستان و دستیار نزدیک به رهبر این گروه در شهر «کویته» خبر دادند.

منابع خبری پاکستان نوشتند: مولوی محمد عمر جان در منطقه "نوا کلی" در شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان توسط مهاجمان ناشناس ‌کشته شد.

وی از اعضای طالبان افغانستان و حتی شخص نزدیک به هبت اله آخند زاده رهبر این گروه شناخته می‌شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان با تایید ترور مولوی محمد به محل کشته شدن وی اشاره‌ای نکرد.

 

دیگر خبرها

  • یک دستیار نزدیک رهبر طالبان افغانستان در پاکستان کشته شد + عکس
  • درخواست طالبان برای بازگشت مهاجرین به کشور
  • ایران پاسخ اتهامات آمریکا اتحادیه اروپا و گروه 7 پس از تنبیه اسرائیل را داد/ سخنگوی وزارت خارجه: تا زمانی که اراده‌ای برای توقف جنایات رژیم اسرائیل و نقض فاحش مقررات بین‌المللی توسط صهیونیست‌ها نباشد، چشم انداز روشنی در مسیر صلح پایدار متصور نیست
  • برگزاری سومین نشست سازوکار تعامل افغانستان و چین در پکن
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • طالبان گزارش افغانستان اینترنشنال را تکذیب کرد
  • رقابت اسرائیل و اوکراین برای جلب توجه غرب در نشست سران اروپا
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران