Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:07:51 GMT

نظامیان آمریکایی از سوریه بروند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۲۷۷۵

نظامیان آمریکایی از سوریه بروند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای اقدامات نظامیان تروریست آمریکایی و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آنان موسوم به «قسد» در استان حسکه را محکوم کرد.

دمشق با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که اقدامات آمریکاییها و عناصر وابسته به آنان، موجب آوارگی هزاران شهروند سوری در حسکه و افزایش مشکلات آنان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه سوریه همچنین خواستار خروج نظامیان آمریکایی از شمال شرق و نظامیان ترکیه از شمال غرب این کشور شد.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: اقدامات آمریکا و شبه‌نظامیان قسد، اقداماتی است که به سطح جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت می‌رسد.

دمشق از سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواست که به هزاران خانواده سوری که مجبور به خروج از محل زندگی خود شدند، کمک کنند.

وزارت خارجه سوریه همچنین تأکید کرد که شورای امنیت باید به مسئولیت خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی و حمایت از غیر نظامیان بی‌گناه در شمال و شمال شرق سوریه عمل کند.

در این بیانیه آمده است: داعش و قسد طی روزهای گذشته، اقداماتی را علیه غیرنظامیان انجام داده و زیرساختها را در استان حسکه ویران کرده‌اند.

وزارت خارجه سوریه به جنایات نیروهای اشغالگر آمریکایی علیه غیرنظامیان به ویژه سالخوردگان و کودکان و زنان این استان اشاره و اعلام کرد: جنگ علیه تروریسم باید واقعی باشد و رسانه‌ای و فریبکارانه نباشد. مواضع نباید دوگانه باشد. مواضع نباید همراه با نفاق سیاسی و صدور تروریست‌ها از مکانی به مکان دیگر با هدف خدمت به اهداف سیاسی و نظامی و غیراخلاقی باشد.

این درحالی است که برای سومین روز پیاپی درگیری‌ها میان نیروهای قسد و تروریست‌های داعش در اطراف یک زندان در شهر حسکه ادامه دارد.رامی عبدالرحمن مدیر مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه، تأکید کرد که تاکنون در این درگیری‌ها ۲۸ نیروی کُرد و ۴۵ تروریست داعش و ۵ غیر نظامی کشته شده‌اند.

تروریست های داعش بامداد جمعه به یک زندان در محدوده تحت کنترل نیروهای قسد که هزاران تروریست داعشی در آن به سر می‌برند حمله کردند.این بزرگ‌ترین حمله تروریستی داعش از مارس ۲۰۱۹ است و نیروهای کُرد همچنان می‌کوشند که آن را مهار کنند.

بر اساس گزارش‌ها تعدادی از تروریست ها توانسته‌اند از زندان فرار کنند. دیده بان حقوق بشر سوریه تأکید کرد که تاکنون صدها نفر از فراریان دوباره دستگیر شده‌اند و ده‌ها تن فراری هستند.

فرهاد شامی مدیر مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای دموکراتیک سوریه، تأکید کرد که اوضاع فوق‌العاده در اطراف زندان ادامه دارد و در محوطه شمالی زندان درگیری‌ها ادامه دارد.

گروه تروریستی داعش رسماً اعلام کرد که با هدف فراری دادن تروریست‌ها از این زندان به آن حمله کرده است.حدود ۱۲ هزار تروریست داعشی با تابعیت حدود ۵۰ کشور در مناطق تحت کنترل کردها در سوریه حضور دارند.

شبکه المیادین لبنان هم با اشاره به اینکه درگیری های شدیدی میان قسد و داعش در اطراف زندان الصناعه در جنوب حسکه در جریان است به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: ائتلاف آمریکا بخش کارگاه خیاطی نیروهای قسد در این زندان را هدف قرار داده است. بر اساس این گزارش، عناصر داعش اکثر خوابگاه‌های زندان را به دست گرفته و تلاش می‌کنند راهی برای فرار از این زندان پیدا کنند. حدود ۱۳۰ نفر از عناصر تروریستی داعش خود را بعد از ناکامی در فرار از زندان تحویل شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا داده و حدود ۴۰ تن دیگر نیز کشته شده‌اند.

کد خبر 5406380

منبع: مهر

کلیدواژه: سوریه دمشق نظامیان آمریکایی روسیه عراق اوکراین ایالات متحده امریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی امارات متحده عربی جنگ 2015 یمن آنتونی بلینکن مسکو ایران واشنگتن سوریه ناتو وزارت خارجه سوریه تروریست ها درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت نوجوان فلسطینی در نابلس به ضرب گلوله صهیونیست‌ها

در جریان یورش وحشیانه نظامیان اشغالگر به کرانه باختری درگیری شدیدی میان آنها با مبارزان فلسطینی رخ داد و یک نوجوان ۱۷ ساله فلسطینی به ضرب گلوله نیروهای دشمن به شهادت رسید. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در ادامه حملات وحشیانه خود به مناطق مختلف کرانه باختری امروز یورش گسترده‌ای با تجهیزات نظامی به نابلس انجام دادند.

در نتیجه یورش نظامیان اشغالگر به نابلس درگیری مسلحانه شدیدی میان آنها با جوانان فلسطینی رخ داد.

نیروهای دشمن صهیونیستی یک خانه مسکونی را در خیابان المریج در استان نابلس واقع در کرانه باختری محاصره کردند که در نتیجه آن جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

گردان جنین وابسته به سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد که رزمندگان آن به شدت با نیروهای اشغالگر درگیر شدند و صداهای تیراندازی مکرر در خیابان المریج به گوش می‌رسید و رزمندگان فلسطینی با مواد منفجره، نیروهای دشمن را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش منابع فلسطینی، بعد از رسیدن یک گروه دیگر از نظامیان صهیونیست، نیروهای اشغالگر یک ساختمان مسکونی را در محله رفیدیا در نابلس محاصره کردند و یک جوان را بازداشت و به مقصد نامعلومی منتقل کردند.

در جریان یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به نابلس یک نوجوان 17 ساله فلسطینی به نام «یزن آشتیه» به ضرب گلوله نظامیان دشمن به شهادت رسید و 2 نفر دیگر هم زخمی شدند.

شهادت 2 فلسطینی در کرانه باختریدرگیری شدید جوانان فلسطینی با صهیونیست‌ها در کرانه باختری

این درحالی است که حملات وحشیانه نظامیان و شهرک‌نشینان مسلح صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری از چند روز قبل شدیدتر شده است.

رسانه‌های محلی فلسطین دیروز اعلام کردند شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری 15 ماشین فلسطینیان و 6 خانه را به طور کامل سوزاندند و به منازل برخی فلسطینی‌ها سنگ پرتاب کرده و شیشه حداقل 10 خانه را شکستند و چند نفر را زخمی کردند.

دیروز همچنین شهرک‌نشینان افراطی و مسلح اشغالگر با حمله به رام‌الله و البیره در کرانه باختری چند فلسطینی را زخمی و شهید کردند.

از چند روز قبل هم‌زمان با تقابل قهرمانانه جوانان فلسطینی با شهرک‌نشینان فاشیست صهیونیست در مناطق مختلف کرانه باختری، گروه‌های فلسطینی برای بسیج عمومی جهت مقابله با صهیونیست‌ها در شهرهای کرانه باختری فراخوان دادند.

جنبش حماس شب گذشته در بیانیه‌ای تاکید کرد که ما از فرزندان ملت خود و جوانان انقلابی و رزمندگان قهرمانمان در کرانه باختری می‌خواهیم تا تقابل و درگیری با ارتش اشغالگر و شبه‌نظامیان شهرک نشین را تشدید کنند و آنها را مجبور سازند تا بهای جنایات خود علیه ملت و سرزمین ما را بدهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرحله دوم عملیات وعده صادق
  • صهیونیست‌ها نیروهای هلال احمر غزه را شکنجه کردند
  • بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه
  • هشدار سخنگوی نیروهای مسلح ایران به غرب : عاقل باشید و از اسرائیل حمایت نکنید
  • هشدار سخنگوی نیروهای مسلح به برخی دولتها و رژیم صهیونیستی
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • شهادت نوجوان فلسطینی در نابلس به ضرب گلوله صهیونیست‌ها
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • موساد به اردوگاه الهول سوریه نفوذ کرد
  • نفوذ سرویس موساد به اردوگاه الهول سوریه