Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@05:34:51 GMT

گسترش مهارت‌آموزی؛ یکی از راه‌های حل بیکاری

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۲۹۵۹

گسترش مهارت‌آموزی؛ یکی از راه‌های حل بیکاری

ایسنا/کرمان مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان کرمان گسترش مهارت آموزی را یکی از راه‌های حل مشکل بیکاری دانست و گفت: پرچم مهارت را در کشور، صنایع می‌توانند بلند کنند و راه توسعه کشور مهارت‌آموزی‌ است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا جهانگیری عصر امروز دوم بهمن در مراسم افتتاح مرکز آموزش جوارکارگاهی منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با بیان اینکه در کشور به‌شدت با مشکل نیروی کار ماهر مواجه‌ایم و اکثر صنایع و بنگاه‌های اقتصادی در این خصوص با مشکل مواجه‌اند، اظهار کرد: از طرفی در کنار تأسیس دانشگاه از مهارت غفلت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: 6 میلیون بیکار در کشور داریم که حدود دو میلیون نفر بیکار مطلق هستند و جویای کار و عمدتا فاقد مهارت، دو میلیون نفر هم بیکار و شاغل ناقص هستند و دو میلیون نفر هم بیکار ناامید از کار بوده و دنبال کار نیستند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمان با بیان اینکه یکی از راه‌های حل مشکل بیکاری، گسترش مهارت‌آموزی است، افزود: دولت به اندازه کافی منابع ندارد و کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای هم هزینه‌بر هستند و به ازای هر نفر ساعت 20 برابر آموزش و پرورش هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که در بحث مهارت و آموزش کمک می‌کند، مراکز جوارکارگاهی هستند که با استفاده از خط تولید و تجهیزات کارخانه‌ها و دانش فنی متخصصان مهارت آموزی به کل منطقه منتقل می‌شود و موجب می‌شود مهارت‌آموزی پیرامون صنایع به‌ویژه صنایع بزرگ اشاعه داده شود.

جهانگیری ابراز کرد: هدف‌گذاری که سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای برای سال 1400 دارد، راه‌اندازی 1400 مرکز جوارکارگاهی است که دو مرکز در رفسنجان یکی در مجتمع مس رفسنجان که در کشور به‌عنوان یکی از برترین‌هاست و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان دومین منطقه ویژه کشور است که این مرکز را راه‌اندازی می‌کند.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمان تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان با امکاناتی که دارد یکی از مراکز عالی خواهد شد و با هزار و 100 نیروی شاغل می‌تواند به رشد و توسعه شهرستان کمک کند.

جهانگیری با اشاره به اینکه پرچم مهارت را در کشور، صنایع می‌توانند بلند کنند و راه توسعه کشور مهارت‌آموزی‌ است، گفت: پرچمدار مهارت صنایع در کشور مجتمع مس سرچشمه رفسنجان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیکاری آموزش فنی و حرفه ای استانی اقتصادی فنی وحرفه ای مهارت آموزی منطقه ویژه آموزش فنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی


به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باعث شده است که وزارت آموزش و پرورش در مواقع اضطراری که با کمبود نیرو مواجه است، بتواند علاوه بر نیرو‌هایی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل نموده اند و تعهد خدمت دارند، از بین دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها، موسسات عالی و حوزه‌های علمیه اقدام به جذب نیرو نماید. این روزها کاهش شهریه دوره مهارت‌آموزی درخواست معلمان شده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:
طبق مصاحبه جناب آقای فرهادی قرار بوده شهریه پودمان‌ها برای معلمان ماده ۲۸ به نصف برسه و بقیه اش هم به صورت قسطی از حقوق‌ها کسر بشه ولی متاسفانه دانشگاه فرهنگیان که ما تماس گرفتیم گفتن که ۵۴۰۰ باید پرداخت کنید.
از شما به نمایندگی از قشر فرهنگی جامعه خواهش میکنیم در این مورد پیگیری کنید.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته‌اند
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • ۲۰ هزار سرباز ماهر وام خوداشتغالی گرفته اند
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • مدارس غیردولتی چگونه می‌توانند عدالت آموزشی را گسترش دهند؟
  • رنجش معلمان ماده ۲۸ از شهریه بالای دوره مهارت‌آموزی