Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با فتنه انگیزی غرب برای تشدید تنش با روسیه و برگزاری رزمایش اوکراین نزدیک کریمه، منابع خبری از استقرار جنگنده‌های روسیه در بلاروس برا ی برگزاری یک رزمایش خبر دادند.

به گزارش مشرق، همزمان با تلاش غرب برای تشدید تنش با روسیه و برگزاری رزمایش اوکراین نزدیک شبه جزیره کریمه، منابع خبری از استقرار جنگنده‌های  روسیه در بلاروس خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش منابع خبری، جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و «سوخو-۲۵» روسیه وارد بلاروس شده و مقام‌های آمریکایی در کی‌یف با نگرانی این رویدادها را پیگیری می‌کنند. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده که این تحرک نظامی برای برگزاری رزمایش با بلاروس بوده است.

در حالیکه مسکو در خصوص هرگونه اقدام تحریک‌آمیز در نزدیکی قلمروهای این کشور هشدار داده است، ارتش اوکراین در اقدامی تحریک‌آمیز در نزدیکی «کریمه» رزمایش نظامی برگزار کرد. وزارت دفاع اوکراین روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش اوکراین در منطقه «خرسون جنوبی» در نزدیکی مرز با کریمه، تمرین‌های تاکتیکی انجام داده است. جدیدترین رزمایش اوکراین در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان کی‌یف و مسکو برگزار شده است.

تلاش غرب برای ایجاد شرایط جنگی به شکل مصنوعی در اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که رسانه‌ها و مقام‌های غرب نیز از ماه گذشته به جوسازی درباره حمله احتمالی روسیه به این کشور در اوایل سال جاری میلادی پرداخته‌اند.

روسیه در تلاش برای کاهش تنش‌ها در شرق اروپا و به‌ویژه اوکراین، پیشنهاداتی را برای تضمین امنیتی غرب به مسکو ارائه کرد که در گفت‌وگوهای اخیر روسیه و غرب، از سوی طرف غربی رد شدند. عدم عضویت کشورهای جدید در ناتو و خروج نیروهای این پیمان نظامی از کشورهای پیرامون روسیه در شرق اروپا از جمله پیشنهادات روسیه در این زمینه بود.

به نوشته روزنامه ینی شفق، یک مقام اتحادیه اروپا گفته است، در جلسه روز دوشنبه گذشته وزرای امور خارجه کشورهای عضو این اتحادیه، پیشنهادات مسکو درباره امنیت اروپا بررسی خواهند شد.

این دیپلمات اروپایی گفت، در این نشست که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا نیز در آن حضور دارد قرار نیست وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به بحث گذاشته شود اما در صورت حمله این کشور به اوکراین، اتحادیه اروپا واکنش سریعی خواهد داشت.

بلینکن روز جمعه با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود درباره تحولات اوکراین و تنش در شرق اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در تازه ترین فعل و انفعال در زمینه تنش مسکو و کی‌یف سفارت آمریکا در اوکراین اعلام کرد که اولین محموله کمک‌ها که دستور ارسال آن اخیراً از سوی  «جو بایدن» رئیس جمهور امریکا صادر شده،   وارد اوکراین شد.

در این بیانیه آمده است: «این محموله شامل نزدیک به دویست هزار پوند کمک‌های مرگبار از جمله مهمات برای مدافعان خط مقدم اوکراین است.»

این سفارتخانه افزود، آمریکا سال گذشته میلادی بیش از ۶۵۰ میلیون دلار کمک نظامی به اوکراین رسانده است و این مبلغ از سال ۲۰۱۴ تا کنون به ۲.۷ میلیارد دلار رسیده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو بورس قیمت بلاروس شبه جزیره کریمه وزارت دفاع اوکراین وزارت دفاع روسیه اتحادیه اروپا جو بایدن سرگئی لاوروف خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت رزمایش اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت دفاع چین، رزمایش مشترک با ایران و روسیه را برای تامین امنیت منطقه ای مهم ارزیابی کرد.

«وو کیان» سخنگوی وزارت دفاع چین روز پنجشنبه اعلام کرد که رزمایش مشترک اخیر نیروهای دریایی چین، ایران و روسیه همکاری بین سه کشور را بیشتر کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع چین گفت این رزمایش نقش مهمی در امنیت دریایی منطقه ایفا می کند.

وو گفت: چین، ایران و روسیه تاکنون رزمایش‌های مشترک دریایی متعددی را برگزار کرده اند، که در راستای تقویت همکاری‌ها و تعامل بین نیروی دریایی سه کشور و حفظ امنیت دریایی منطقه مهم است.

نیروی دریایی چین، ایران و روسیه از ۱۱ تا ۱۵ مارس، رزمایشی را با عنوان «کمربند امنیتی دریایی -۲۰۲۴» در آب های دریای عمان برگزار کردند.

وزارت دفاع روسیه هم پیشتر اعلام کرد ه بود که این رزمایش با هدف تمرین ایجاد ایمنی در فعالیت های اقتصادی دریایی، از جمله آزادسازی یک کشتی که توسط دزدان دریایی تصرف شده بود، برگزار شد.

کد خبر 6064458

دیگر خبرها

  • رزمایش ایران، چین و روسیه برای امنیت منطقه مهم است
  • پوتین: ادعای برنامه ریزی ما برای جنگ با اروپا بی اساس است
  • واردات بنزین روسیه از بلاروس افزایش یافت
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • تحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • لوکاشنکو: تروریست‌های حمله مسکو می‌خواستند وارد بلاروس شوند
  • هشدار یونکر درباره خطر وقوع جنگی بزرگ
  • اوکراین| دلیل اصلی حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف