Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به پایداری جوی تا روز سه‌شنبه ۵ بهمن در اغلب شهرها، گفت: در این راستا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش بازارنیوز، صادق ضیائیان، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز شنبه ۲ بهمن در اغلب مناطق کشور جوی پایدار و آرام داریم که این شرایط جوی تا سه‌شنبه ۵ بهمن تداوم دارد، در این راستا افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت نظیر تهران، کرج و اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* هشدار افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها

وی ادامه داد: در صورت کنترل نشدن منابع آلاینده (ثابت و متحرک) افزایش آلودگی هوا تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در مناطق پرتردد و صنعتی احتمال افزایش آلودگی هوا در حد ناسالم برای همه گروه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در این راستا توصیه می‌شود اجتناب از رفت و آمد‌های غیرضروری در سطح شهر، به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری، پرهیز از فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی در فضای باز، مدیریت مصرف سوخت‌های فسیلی و زمان فعالیت واحد‌های صنعتی در سطح و حومه کلان‌شهر‌ها در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری بارش پراکنده در ارتفاعات آذربایجان غربی داریم، گفت: بعدازظهر چهارشنبه ۶ بهمن با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از غرب کشور در نوار غربی و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده خواهیم داشت.

وی افزود: روز پنج‌شنبه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب اصفهان و غرب کردستان همچنین ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق شمال‌غرب و غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و موقتی همچنین وزش باد خواهیم داشت.

ضیائیان افزود: از امروز تا چهارشنبه در غرب و شمال غرب کشور ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور افزایش تدریجی دما ۴ تا ۸ درجه خواهیم داشت.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران چهار روز آینده صاف و غبارآلود پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۷ درجه و ۳ درجه زیر صفر خواهد بود.

ضیائیان گفت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۱۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و سنندج با کمینه دمای ۱۷ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در ۲۴ مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.





/فارس

برچسب ها: سرما ، هواشناسی ، برف لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QSw

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سرما هواشناسی برف مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی پیش بینی می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، در ساعات بعدازظهر و شب در نقاط مختلف استان رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران، رعد وبرق گاهی تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با افزایش لحظه‌ای سرعت باد در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز محتمل خواهد بود.

سامانه همرفتی تا روز جمعه طی ساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت خواهد شد و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نخواهد بود.

 دریا با افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی متلاطم خواهد بود. همچنین شدت باد طی ساعات شب در محدوده تنگه هرمز نیر قابل ملاحظه پیش بینی می‌شود و گاهی به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

توصیه می‌شود شناور‌های سبک احتیاط‌های لازم معمول دارند و در ساعات بعدازظهر و شب از تردد دریایی خودداری نمایند.

روز پنجشنبه با تغییر سوی جریانات افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان پیش بینی می‌شود.

به لحاظ دمایی، طی امروز از میزان دمای هوا در طول روز در غالب مناطق کاسته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • افزایش تدریجی دمای هوا در همدان
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • پیش‌بینی وزش باد در اغلب مناطق خوزستان
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • پیش‌بینی جوی آرام برای آخر هفته در لرستان
  • ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان / افزایش سرعت بادجنوب غربی
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان، ۴ اردیبهشت
  • ادامه بارش باران بهاری تا چهارشنبه در همدان 
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت