Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - مدیر صندوق توسعه ملی گفت: دریافت‌کنندگان ارز ۴۲۰۰ تومانی اجازه ندارند این تسهیلات را به صورت ریالی بازگردانند.منابع صندوق توسعه که ارزی داده شده باید ارزی برگردد. 

به گفته غضنفری، منابع این صندوق را به جاهایی بردند که بر اساس مصوبه آن نیست و به این شیوه نمی توانیم این صندوق را به عنوان صندوق ثروت ملی حفظ کنیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید تجربه صندوق ذخیره ارزی دوباره تکرار شود. نگرانیم بندهایی در بودجه ۱۴۰۱ در مورد استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تصویب شود.

مدیر صندوق توسعه ملی گفت: با استمهال ۲۰۰ طرح ارزی در سالیان گذشته موافقت شده که اگر موافقت صورت نمی گرفت بدهی های سررسید شده حدود ۳۰ میلیارد دلار می شد. الان حدود ۱۰ میلیارد دلار تسهیلات معوق داریم که ۶ میلیارد دلار مربوط به دولتی و ۴ میلیارد دلار مربوط به بخش خصوصی می شود.

غضنفری می گوید بانک ها چند برابر توان خودشان عاملیت  و مسئولیت پذیرفته اند و الان که تسهیلات به تعویق افتاده تنها کاری که می کنند این است که نامه ما را به دست تسهیلات گیرندگان می رسانند.

در جلسه هیات امنای هفته قبل صندوق توسعه ملی با ریاست رئیس جمهور مصوبه ای اخذ شد که این صندوق از طریق بانک های عامل بخشی از طلب را به صورت سهام یا تملک دارایی ها بگیرد که به گفته غضنفری آیین نامه اجرایی آن در حال تدوین است و در جلسه بعد تصویب می شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صندوق توسعه ملی تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، میثم معافی درجلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲  با اشاره به اهمیت منابع جز ۳ بند ب تبصره ۱۸ در رفع مشکلات تامین مالی کسب و کار‌های خرد و متوسط افزود: در سال گذشته سهم امداد در جز۳ بند (ب) تبصره ۱۸، سیصد و چهل میلیارد تومان بوده که ۲۹۶ میلیارد تومان به کمیته امداد استان مازندران تخصیص یافته است که تاکنون ۲۳۲ میلیارد تومان توسط بانک‌های عامل تسهیلات اشتغال به ۱۹۵۲ مددجو و نیازمند پرداخت شده است.

معافی با بیان اینکه مازندران در جذب اعتبارات جز۳ در کشور رتبه‌های برتر را کسب کرده است ازهمکاری بانک‌های مهر ایران، سپه، کشاورزی، ملی واقتصاد نوین در اعطا تسهیلات اشغال به مددجویان و نیازمندان تشکر و قدردانی کرد.

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: تسهیلات پرداختی در اجرای طرح‌های اشتغال در بخش‌های دامپروری، کشاورزی، خدماتی، صنفی، صنعتی، صنایع دستی و... بوده است.

خاطر نشان می‌شود دراین جلسه بانک‌های عامل جهت تسریع در فرایند پرداخت تسهیلات و جذب کل اعتبارات تخصیصی قول مساعد دادند.

یادآور می شود، جلسه بررسی اعتبارات تسهیلات اشتغال از منابع جز۳ و ۴بند (ب) تبصره ۱۸ در سال ۱۴۰۲ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان مازندران سید اسماعیل هاشمی، نمایندگان استانداری، اداره تعاون کارو رفاه اجتماعی، مدیریت برنامه ریزی و بانک‌های عامل برگزار شد.

دیگر خبرها

  • بانک توسعه صادرات درمسیرجهش تولید گام موثر برمی دارد
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • محرک جدید بورس
  • تعیین نرخ ارز قاچاق، از بیش اظهاری واردات و کم اظهاری صادرات
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران
  • افزایش تسهیلات ودیعه مسکن در خوزستان+فیلم
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری