Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی ارشاد اسلامی استان سمنان، فرشید فلاح لاله زاری با بیان اینکه اختتامیه این جشنواره ملی که با عنوان آهوان برگزار می‌شود نیز اواخر امسال برگزار می‌شود، تاکید کرد: مهلت ارسال آثار به نهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی با نام «آهوان» تا پایان بهمن ۱۴۰۰ تمدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با یادآوری اینکه مهلت قبلی ارسال آثار به این جشنواره سی ام دی بود، از فعالان فضای مجازی و هنرمندان خواست تا در ارسال آثار به این جشنواره ملی که زمینه‌ای برای ابزار ارادت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) است تسریع کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش حرفه‌ای و مردمی (آماتور) برگزار می‌شود تاکید کرد: همه مردم امکان حضور در این جشنواره را حتی با ارسال یک عکس از سفر به مشهد مقدس، زیارت حرم امام رضا (ع) و یا یک فیلم کوتاه شعرخوانی با موضوع امام رضا (ع) دارند.

فلاح، ترویج سبک زندگی رضوی با تأسی از آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت (ع) و مشارکت عموم مردم برای تولید و نشر محتوای دیجیتال رضوی در فضای مجازی و بهره‌گیری از ظرفیت مردمی با ایجاد پویش تولید محتوا را از اهداف نهمین جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی برشمرد و گفت: گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه رسانه‌های دیجیتال رضوی و کمک به انتشار گسترده‌تر آثار، از دیگر اهداف این جشنواره ملی است.

وی با بیان اینکه سمنان امسال میزبان این جشنواره ملی است، سبک زندگی ایرانی- اسلامی با پیروی از سبک زندگی امام رضا (ع)، زیارت امام رضا (ع) و خاطرات این سفر معنوی، ارزشهای اخلاقی و اعتقادی جامعه اسلامی مانند توسل، توکل، نیایش، شفاعت، اصول و ارزش‌های حکمرانی در جامعه اسلامی مانند بیانیه گام دوم انقلاب، شاخص‌های تمدن نوین اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت از تولید کالای داخلی، شعار سال، خدمت کریمانه، همدلی مؤمنانه شامل مدافعان سلامت، خادمان رضوی، موکب‌های رضوی در راهپیمایی اربعین رضوی را از موضوعات این جشنواره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان بیان کرد: در بخش پویش حرفه‌ای، تولید و انتشار محتوای دیجیتال در قالب‌های انیمیشن و موشن گرافیک، فیلم کوتاه، مستند کوتاه، داستانی کوتاه، نماهنگ و عکس با موضوعات جشنواره را شامل می‌شود ادامه داد: در پویش عمومی (مردمی) نیز تولید و انتشار محتوای دیجیتال در یکی از قالب‌های عکس، پوستر و عکس نوشت، اینفوگرافیک، پادکست و ویدئو با موضوعات جشنواره است.

فلاح خاطرنشان کرد: محتواهای تولیدی باید در شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن یا کارافزارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای (به ویژه رسانه‌های اجتماعی داخلی) با هشتگ های اعلامی از سوی دبیرخانه جشنواره منتشر شوند.

وی ماراتن تولید محتوا را از دیگر بخش‌های جشنواره ملی رسانه‌های دیجیتال رضوی بیان کرد و افزود: فناوری دیجیتال دارای دو بعد اساسی شامل محتوا و ساختار و نرم افزار و ابزار دیجیتال است و در ماراتن تولید محتوای دیجیتال رضوی، تولید محتوا در یک رقابت سازنده بر اساس موضوعات و محورهای اعلامی در فراخوان نهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در قالب‌های صوت، ویدئو، تصویر و گرافیک در بازه زمانی یک یا چندروزه است که با همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی بر بستر سامانه پلتزار (شبکه فعالین فرهنگی دیجیتال) برگزار می‌شود و پس از داوری آثار توسط هیأت داوران، نفرات برگزیده معرفی می‌شوند و آثار برتر در سکوهای نشر محتوا، خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و سامانه‌های ویدئوهای درخواستی منتشر می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: این جشنواره در قالب نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و بر اساس توافق نامه‌ای بین مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان برگزار می‌شود لذا علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند برای اطلاع از مفاد این جشنواره به سامانه‌های بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و شمس توس مراجعه کنند.

کد خبر 5406449

منبع: مهر

کلیدواژه: جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رضوی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی خادمان رضوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان بارش برف برف و کولاک کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا سیل کرمان برف روبی برف و یخبندان خطبه های نماز جمعه امداد رسانی تعطیلی مدارس سیل هرمزگان آمار کرونا فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان جشنواره ملی رسانه های دیجیتال رسانه های دیجیتال رضوی جشنواره ملی محتوای دیجیتال برگزار می شود تولید محتوا فضای مجازی امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود

نشست خبری تشریح برنامه‌های بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و چله رضوی با حضور فرهاد قائمیان، مدیر این رویداد معنوی و فرهنگی، سه‌شنبه این هفته چهارم اردیبهشت ماه امسال در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، با توجه به برنامه های گسترده و متنوع فرهنگی و هنری رضوی در سراسر کشور در اریبهشت ماه و دهه کرامت، نشست خبری بیست و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با هدف تشریح برنامه‌ها و رویدادهای پیش‌روی جشنواره، در ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه این هفته در محل سالن جلسات مجتمع فرهنگی باغ زیبای تهران برپا می‌شود.

جشنواره امام رضا(ع) که هر ساله با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود، امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های دقیق و نوآورانه، قصد دارد تا فرهنگ غنی اسلامی، ایرانی و رضوی را به نمایش بگذارد. این رویداد به عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور و در بعضی از شاخه‌ها در سطح بین الملل شناخته می‌شود.

جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) فرصتی استثنایی برای هنرمندان، اندیشمندان و علاقه‌مندان به فرهنگ اسلامی و ایرانی فراهم می‌آورد تا دیدگاه‌ها و آثار خود را با جهانیان به اشتراک بگذارند.

فرهاد قائمیان، که امسال مسئولیت مدیریت جشنواره را بر عهده دارد، در این نشست خبری به تشریح برنامه‌های متنوع و جذاب جشنواره خواهد پرداخت. از جمله برنامه‌های امسال می‌توان به جشنواره‌های شعر ویژه کودکان و نوجوانان، فارسی زبانان، عرب زبانان و ترک زبانان، جشنواره بین المللی عکس رضوی و همچنین جشنواره‌های مختلفی در زمینه‌های سرود، تئاتر، گرافیک، خوشنویسی، فیلم کوتاه و بخش ویژه روستایی اشاره کرد که همگی با محوریت زندگی و سیره امام رضا(ع) طراحی شده‌اند.

این جشنواره که همواره مورد استقبال گسترده مردم و هنرمندان قرار گرفته، امسال نیز به دنبال ایجاد فضایی برای تبادل فرهنگی و هنری و تقویت پیوندهای میان فرهنگ‌های مختلف است. 

انتظار می‌رود که این دوره از جشنواره با حضور هنرمندان و شخصیت‌های برجسته فرهنگی از سراسر جهان، به یک رویداد ماندگار در تقویم فرهنگی ایران و جهان تبدیل شود.

این نشست فرصتی بی‌نظیر برای رسانه‌ها و عموم مردم خواهد بود تا از جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به جشنواره مطلع شوند و در جریان آخرین تحولات فرهنگی و هنری قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • ارسال بیش از ۵۰۰ اثر به دبیرخانه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی
  • برنامه‌های جشنواره امام رضا و چله رضوی تشریح می‌شود
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود
  • برگزاری محفل شعر ترکی رضوی در تبریز
  • سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود
  • مهلت هشتمین جشنواره ملی رسانه و طنز تمدید شد
  • مهلت ارسال آثار به جشنواره طنزپهلو تمدید شد
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور