Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@01:52:17 GMT

تاثیر تغذیه بر پیشگیری از ام اس

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۳۵۳۳

امروزه شواهد علمی بسیاری وجود دارند که اهمیت و نقش تغذیه را در حفظ سلامت بیماران MS ثابت کرده اند. ناطقان: دکتر رضا غیاثوند، متخصص تغذیه گفت: چربی‌های گیاهی باید به جای چربی‌های حیوانی جایگزین شوند. انواع چربی‌های گیاهی مثل روغن آفتابگردان و روغن گل‌های پامچال (Omega۳)، مواد با چربی‌های حیوانی مثل ماهی تن، شاه ماهی و ماهی خالدار.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او توصیه کرد از پختن و مصرف غذا‌های چرب خصوصا گوشت‌های چرب و تمام چربی‌های با منشا حیوانی، فرآورده‌های لبنی پرچرب، سس‌های مایونز و تمامی سس‌های دارای چربی زیاد، غذا‌های بسیار شیرین، کیک، بیسکوئیت، شیرینی و آبنبات، غذا‌های حساسیت‌زا مثل تخم مرغ، شیر، سیب زمینی، گوجه فرنگی، بادمجان، مخمر‌ها، نان گندم و شکر، برخی از میوه‌ها (بسته به واکنش بیمار)، مواد غذایی با رنگ‌های افزودنی (نوشابه‌ها) و یا مواد نگهدارنده (کنسروها)، ادویه، تمام میوه‌ها و سبزی‌هایی که خوب شسته نشده‌اند، اجتناب شود.

او گفت: روزانه چربی‌های محدود و انتخاب شده (چربی‌های دارای Omega۳, Omega۶)، میوه‌ها و سبزی‌های تازه و تمیز (سبزی‌های دارای برگ سبز پررنگ)، جوانه دانه‌ها خصوصا دانه یونجه که باید موقع شروع به جوانه زدن میل شوند، مایعات مانند آب تازه و تصفیه شده ۲ لیتر (۸ لیوان) در روز، سایر چای‌های گیاهی به جای چای معمولی و آبمیوه رقیق شده مصرف شوند.

به گفته غیاثوند مواد غذایی علاوه بر رساندن انرژی اولیه به بدن موجب حفظ عملکرد مناسب و تقویت دستگاه‌های مختلف (دستگاه ایمنی، قلب و عروق، اعصاب و ...) می‌شوند که نتیجه آن احساس خوب بودن و قرار گرفتن در وضعیت روحی و جسمی مطلوب است که در بیماری‌های مزمن اهمیت مضاعفی پیدا می کنند.

برنامه غذایی باید انتخاب شده و شامل مواد مورد نیاز باشد (مغذی و مطلوب). پس باید قبل از خرید، فهرست کلیه احتیاجات سبد خرید خود را از نظر نوع و مقدار اقلام مورد نیاز تهیه کرد.

او گفت: مصرف مناسب و به اندازه ویتامین‌های لازم مانند ویتامین‌های C و E و گروه B و املاح معدنی چون منگنز، منیزیم، مولیبدن، سلنیم و روی نیز در حفظ سلامتی بیماران ضروری هستند و در عین حال مصرف زیاد و نابه‌جای ویتامین هایی چون A می‌تواند خطرناک باشد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: تغذیه ، پیشگیری ، ام اس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تغذیه پیشگیری ام اس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرارو، به طور کلی باید بدانید که کافئین باعث خشک شدن بدن می‌شود و چربی را از بین می‌برد و از آنجایی که قهوه بالاترین میزان کافئین را دارد، مصرف مداوم و روزانه قهوه باعث خشک شدن قلب دوم بدن یعنی کبد می‌شود؛ به همین دلیل عده زیادی برای از بین بردن کبد چرب خود شروع به مصرف قهوه می‌کنند.

بعد از مصرف قهوه کبد می‌تواند متابولیسم تخلیه و سوزاندن چربی را شروع کند. برای کبد چرب تنها پیشنهاد می‌شود که یک ساعت پیش از خواب شب خورده نشود و به جز این مورد، نکته دیگری در این اساس وجود ندارد.

از مضرات خوردن قهوه در شب می‌توان به بهم ریختگی ساعت خواب، بهم ریختگی نظم ترشح هورمن و اختلال در کارکرد غده هیپوفیز اشاره کرد.

عوارض مصرف زیاد قهوه ؛ مقدار مجاز مصرف قهوه در روز | محاسن و مضرات قهوه را بشناسید کد خبر 846630 برچسب‌ها خبر مهم بیماری - کبد قهوه

دیگر خبرها

  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • خوردن این غذا‌ها در شب باعث سوزش معده می‌شود
  • بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب | مضرات خوردن قهوه در شب را بدانید
  • خود مراقبتی و تغذیه صحیح عاملی موثر در پیشگیری از بیماری‌های قلبی
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • فواید خوردن کره برای بدن
  • سبد غذایی مناسب ایرانیان تا پایان هفته اعلام می‌شود
  • قرص جی سی بهتره یا گلوریا