Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-25@10:31:42 GMT

عکس قمر اروپا توسط فضاپیمای گالیله

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۳۶۱۰

عکس قمر اروپا توسط فضاپیمای گالیله

ایتنا - در اواخر دهه ۹۰ میلادی، فضاپیمای گالیله با چرخش در سامانه جوویان (Jovian)، مناظر خیره‌کننده‌ای از یکی از قمرهای مشتری موسوم به اروپا را ثبت نمود و شواهدی کشف کرد که نشان می‌دهند احتمالاً سطح یخی این قمر، اقیانوسی عمیق و بزرگ را پنهان کرده است.  
داده‌های تصویر اروپا در تصویر برگزیده امروز بازسازی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع برای تولید تصویری رنگی تقریباً مشابه آنچه که چشم انسان ممکن است ببیند، از کالیبراسیون‌های بهبودیافته بهره گرفته شده است. شکستگی‌های قمر اروپا که به شکل منحنی هستند، به آب مایع زیرسطحی اشاره دارند. جزر و مدی که این قمر بزرگ در مدار بیضی شکل خود به دور مشتری تجربه می‌کند، انرژی لازم برای مایع نگه داشتن اقیانوس را تأمین می‌کند.
 
اما مورد جالب‌تر، این احتمال است که حتی در غیاب نور خورشید هم، ممکن است این فرآیند بتواند انرژی لازم برای پشتیبانی از حیات را نیز تأمین کند، و قمر اروپا را به یکی از بهترین مکان‌ها برای جست‌وجوی حیات در فراسوی زمین تبدیل کند. چه نوع زندگی می‌تواند در یک اقیانوس عمیق، تاریک و زیرسطحی رشد کند؟ مثلاً می‌توانید میگویی که در اعماق اقیانوس‌های زمین زندگی می‌کند را در نظر بگیرید.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: ناسا فضا فضاپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا

رسانه‌های محلی می‌گویند تخلیه آب‌های رادیواکتیو تصفیه شده از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما ژاپن به دلیل قطع برق متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا به نقل از شرکت برق توکیو، قطع برق حدود ساعت ۱۰:۴۳ صبح به وقت محلی رخ داد، زیرا کابل برق نیروگاه در حین حفاری آسیب دید.

شرکت تپکو (تولید نیروی برق توکیو) می‌گوید سیستم خنک‌کننده راکتور‌ها تحت تأثیر قطع برق قرار نگرفته و همچنان فعال است.

تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما پس از آن اعلام می‌شود که گروهی از کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی روز گذشته برای دومین بار از شروع این عملیات، به ژاپن سفر کردند.

پس از زلزله و سونامی سال ۲۰۱۱ ژاپن، ماشین‌آلات نیروگاه فوکوشیما از کار افتاد و مواد رادیو اکتیو نشت کرد. متخصصان این حادثه را پس از چرنوبیل، بزرگ‌ترین فاجعه اتمی می‌دانند.  این نیروگاه از خنک کردن سوخت هسته‌ای در راکتورها، مقدار زیادی آب آلوده به مواد رادیواکتیو تولید کرده که اکنون در مخازن بزرگی نگهداری می‌شود. ژاپن سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که قصد دارد این آب‌ها را تصفیه کرده و پس از رقیق کردن آن را در اقیانوس رها کند. علیرغم مخالفت‌های بسیار در داخل و خارج، این اقدام از آگوست ۲۰۲۳ آغاز شد و تاکنون بیش از ۳۰ هزار تن آب تصفیه شده در اقیانوس تخلیه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • واشنگتن و لندن ناتوان از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • تعلیق رهاسازی پساب فوکوشیما در دریا
  • چین ۳ فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی خود می‌فرستد
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • برگزیده شدن دو اثر ایرانی در جشنواره فیلم کودکان هند