Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: کاسبان تحریم سر سفره‌ای نشستند که ته ندارد؛ این‌ها دارند کاسبی می‌کنند و از سر این سفره بلند نمی‌شوند.

به گزارش بازارنیوز، در شرایطی که متغیر‌های اقتصادی کشور از جمله نرخ تورم، نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری در وضعیت نامناسبی قرار دارد، چند سالی است شاهد گره خوردن اقتصاد کشور به نتایج برجام هستیم؛ به طوری که هر گاه با انتشار اخبار مثبت از نتایج مذاکرات، نرخ ارز و قیمت‌ها در بازار کاهش می‌یابد و در مقابل با انتشار اخبار منفی از مذاکرات، بازار پول و سرمایه کشور به سرعت به آن واکنش منفی نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



با این وجود، در حال حاضر این سوال مطرح است که احیای برجام و توافق وین تا چه اندازه موجب گشایش اقتصادی خواهد شد؟ در همین خصوص، علی شریعتی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: همه می‌دانیم هر روزی که از تحریم گذشت، ما هر راهی که رفتیم را بستند و کار مدام سخت‌تر شد. فقط مانده تونل بزنیم که تحریم‌ها را دور بزنیم. این کار، تجاری و پاک است و مستحق این همه عذاب نیستیم، ولی چاره‌ای برایمان نمانده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد طناب ما به قدری پوسیده شده که توانی برای دور زدن تحریم نداریم. تهاتر نمی‌توانیم کنیم و فقط از پول‌های ذخیره شده ما طلب حق انبارداری نکردند که احتمالا می‌کنند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: قبلا یک شرکتی در کشور‌های دیگر می‌زدند و تحریم‌ها را دور می‌زدند. به چشم دیدم در ارمنستان نمایندگان پمپئو در سفارت آمریکا می‌نشستند و شرکت‌ها را یکی یکی احضار می‌کردند و بررسی می‌کردند.

کاسبان تحریم سر سفره‌ای نشستند که ته ندارد/ اقتصاد کشور با شیب ملایم در مسیر بهبود قرار می‌گیرد

شریعتی تصریح کرد: یادمان هست چقدر در داخل، برجام را به سخره می‌گرفتند. این‌ها دیگر مهم نیست. مهم این است همه به این نتیجه رسیدند باید با دنیا آشتی کنیم. این که چقدر برجام می‌تواند موجب رونق شود یا خیر، بحث دیگری است. الان باید این بیمار را نجات دهیم و بعد ببینیم چطور حالش را بهتر کنیم.

وی متذکر شد: در حال حاضر مذاکره‌کننده‌های ما چین و روسیه هستند. باید این‌ها را هم بازی داد که بحث دیپلماتیک است. الان نگاهی که فقط با اروپا کار کنیم، دیگر نیست. احتمال تحقق برجام زیاد است و چاره‌ای هم نداریم. امیدوارم برجام امضا شود و مردم از تنگنا خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

خبر‌های متناقض درباره افزایش حمایت‌ها/ یارانه جدید به چه کسانی می‌رسد؟

چرا دولت سیزدهم برای انتخاب رییس‌کل بانک مرکزی عجله‌ای ندارد؟

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: یک کلیدواژه وجود دارد که به آن بی‌دقت هستیم. تحریم‌کنندگان داخلی و کاسبان داخلی را ببینید. کاسبان تحریم سر سفره‌ای نشستند که ته ندارد. این‌ها دارند کاسبی می‌کنند و از سر این سفره بلند نمی‌شوند. این را دقت نمی‌کنیم.

شریعتی درباره این‌که گشایش اقتصادی پس از توافق وین تا چه اندازه خواهد بود، یادآور شد: کم کم حال این ماشین که ته دره افتاده خوب می‌شود، ولی زمان می‌برد. امیدوارم از این شرایط نجات پیدا کنیم.

وی با بیان این‌که دستیابی به توافق موجب گشایش می‌شود، ولی نه نگاه هیجانی که فردا همه چیز خوب شود، با یک شیب ملایم همه چیز در مسیر خوب قرار می‌گیرد؛ البته باید افراد توانمند داشته باشیم.





/خبرآنلاین

برچسب ها: اقتصاد ، اتاق بازرگانی ، بیکاری لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000QSx

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: اقتصاد اتاق بازرگانی بیکاری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!

تین نیوز

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: بانک مرکزی اصلا متوجه است که چه بلایی سر واحدهای تولیدی می آورد؟ بانک مرکزی هم متولی پولی شده هم متولی اقتصاد کشور شده، باید به این وضعیت رسیدگی شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادآنلاین، هرویک یاریجانیان، رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در نشست صبحانه کاری اتاق بازرگانی با نمایندگان مجلس بیان کرد: متاسفانه خودآزاری اقتصادی داریم، بانک مرکزی در حال حاضر هم پدر تولید و هم تولیدکننده و صنعت را درآورده است، یک بلاتکلیفی عجیبی را در ساختار اقتصادی کشور داریم که عمدترین دلیل آن اقدامات بانک مرکزی است که از برج ۷ هیچ نوع تخصیص ارزی را اعمال نمی کند.

یاریجانیان افزود: بانک مرکزی فعالان اقتصادی را بلاتکلیف گذاشته است حداقل اعلام کند که هیچ تخصیص ارزی به ما تعلق نمی گیرد. با ارز آزاد هم نمی توانیم کار کنیم، چون اگر با ارز آزاد کالا وارد کنیم قاچاقچی محسوب می شویم.

وی ادامه داد: بانک مرکزی اصلا متوجه است که چه بلایی سر واحدهای تولیدی می آورد؟ بانک مرکزی هم متولی پولی شده هم متولی اقتصاد کشور شده، باید به این وضعیت رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: طبق نظرسنجی از ۲۸۰۰ فعال اقتصادی انجام شده است، سازمان امور مالیاتی، سازمان تامین اجتماعی و بانک مرکزی سه نهادی هستند که در رتبه نخست ایجاد اختلال در فعالیت های اقتصادی معرفی شده اند. این ها را ما در کنار اقتصادمان داریم یا سوار بر اقتصادمان؟

یاریجانیان گفت: امروز استخوان های بخش خصوصی در حال خردن شدن است، پرسنلی داریم که از برج ۷ خطوط تولیدی شان معطل است، این همه کالا در گمرکات رسوب کرده و انباشت کانتینر داریم.

وی با تاکید بر این که در هیچ جای دنیا حتی کشورهای ذره بینی نرخ ارز ۲۰ سال است که تکان نخورده است. با این وضعیت ارزی صنعت چگونه باید رشد کند، گفت: بخش خصوصی را چرخ اقتصاد کشور نمی بینند، اگر می دیدند بانک مرکزی امروز پاسخگو بود. ما نمی دانیم بانک مرکزی ارباب ما است، حقوق ما را می دهد؟ ما باید از چه کسی تبعیت کنیم، بالاسر ما قاعدتا وزارت صمت است، بانک مرکزی کجای کار است؟ امیدواریم مجلس ورود کند و این موضوع را حل و فصل کند.

رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران در پایان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: هیچ تاب و توانی برای صنعت باقی نمی مانده است، یک جایی به داد بخش خصوصی برسید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • راهیابی نمایندگان اتاق بازرگانی ارومیه به هیات رئیسه اتاق مشترک ایران و ترکیه
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • تلاش برای تحقق شعار سال و شکوفایی اقتصاد خوزستان
  • اجلاس اتاق‌های بازرگانی فضای اقتصادی اصفهان را تغییرمی‌دهد
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • اعلام آمادگی چین برای ساخت بندر خشک ریلی در قرقیزستان
  • کارآفرینان با همکاری اتاق بازرگانی مشارکت فعالانه مردم در اقتصاد را زمینه‌سازی کنند
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • بانک مرکزی پدر تولید و تولیدکننده را درآورده است؛ به داد بخش خصوصی برسید!