Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «محمود کریمی» روز شنبه در جلسه مجمع سلامت در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: شعار امسال مجمع سلامت خود مراقبتی آری، خود درمانی هرگز است.

وی بیان کرد: جامعه برای توسعه نیاز به سلامت دارد و توسعه پایدار مگر با حفظ سلامت حاصل نمی‌شود در حالی که رعایت اصول تغذیه و سبک زندگی سالم، ۸۰ درصد بیماری‌ها را رفع می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشکده علوم پزشکی شهرستان ساوه عنوان کرد: خود مراقبتی شامل تمام فعالیت‌های بوده که فرد برای سلامت جامعه پیش از بیماری با ورزش، تغذیه و محیط زیست سالم ورزش و در حین بیماری انجام می‌دهد.

به گفته کریمی، دارو تیغ ۲ لبه ست و اگر از کانال‌های غیرمجاز تامین شود، سلامت افراد را به خطر می‌اندازد در حالی که میانگین اقلام دارویی تجویز شده در ایران چندین برابر سایر کشورهاست.

وی با بیان اینکه برخی آرایشگاه‌ها، عطاری‌ها و باشگاه‌ها با تجویز داروهای غیرمجاز تهدید کننده سلامت هستند، تصریح کرد: ساوه قطب صنعتی، کشاورزی و دامداری است و مسئولان باید در راستای تولید محصولات ارگانیک تلاش کنند.

کریمی ادامه داد: بازسازی و نوسازی خانه‌های سلامت، بهره‌وری از نظام سلامت و اجرای طرح تحول سلامت به عنوان محور تعالی و عدالت در این حوزه در دستور کار است.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه نیز در ادامه گفت: بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک دام و انسان است که به طور مستقیم و یا از طریق استفاده از فرآورده‌های دامی به انسان منتقل می‌شود.

«داوود سرمدی» بیان کرد: بازرسی از دامداری‌ها و مرغداری‌ها به طور مستمر در حال انجام است و در سطح شهرستان بیش از ۱۰۰ هزار راس دام سنگین و بیش از ۲۰۰ هزار راس دام سبک وجود دارد.

وی تصریح کرد: آموزش دامداران و مرغداران در حوزه رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های دامی در اولویت است.

مواد غذایی از نظر سموم شیمیایی پایش شوند

مدیر غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی ساوه در این نشست گفت: منشا بسیاری از بیماری‌های سال‌های آتی استفاده از کودشیمیایی است که سلامت جامعه و افراد را تحت شعاع قرار می‌دهد.

تمیزی ادامه داد: مواد غذایی و تولیدات کشاورزی و دامی در سلامت جامعه مهم قلمداد می‌شود که باید مورد پایش و کنترل و رصد قرار گیرد.

وی بیان کرد: نمونه برداری از میوه‌ها و سبزیجات از نظر باقی ماندن سموم نیز مورد پایش و رصد قرار می‌گیرند.

ضرورت همسویی دستگاه‌های اجرایی در تامین سلامت جامعه

قائم مقام رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در مشارکت‌های اجتماعی گفت: همسویی و هماهنگی دستگاه‌ها لازمه تحقق شعار خودمراقبتی آری، خوددرمانی هرگز است که باید در اولویت قرار گیرد.

«علی حافظی» عنوان کرد: ۷۵ درصد سایر دستگاه‌ها همچون دامپزشکی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و ۲۵ درصد وزارت بهداشت در امر سلامت نقش دارند که در این زمینه تکالیف دستگاه‌ها مشخص شده است

برچسب‌ها ساوه استان مرکزی خود مراقبتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه استان مرکزی خود مراقبتی ساوه استان مرکزی خود مراقبتی سلامت جامعه دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  همزمان با هفتۀ سلامت طرح غربال‌گری و پایش سلامت کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به‌همت گروه بهداشت عمومی و با همکاری دانشجویان به‌مدت دو روز در شهرک سلامت دانشگاه برپا شد.

دکتر هادی علیزاده، رئیس دانشکدۀ بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه هدف از اجرای این طرح را ارائۀ آموزش‌های لازم برای اصلاح شیوۀ زندگی سالم دانست وگفت: در راستای برگزاری هفتۀ سلامت با شعار "سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت" و با توجه به این موضوع که چاقی و دیابت از مشکلات عمده و شایع در جامعه می‌باشد و رفتار‌های سلامت افراد جامعه دست‌خوش تغییرات زیادی شده است.

وی گفت: اقدامات پیشگیری کننده می‌تواند رفتار‌های نامناسب بهداشتی را در افراد تغییر دهد و سبک زندگی سالم را جایگزین سازد و بدین منظور برای ارتقاء آگاهی خانوادۀ دانشگاه، ایستگاه غربال‌گری و پایش سلامت برپا شد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش آگاهی دربارۀ بیماری‌های غیر واگیر هم گفت: دیابت و فشار خون از جمله بیماری‌هایی است که بدون علامت و به اصطلاح خاموش هستند، به‌طوری که گاه افراد دارای دیابت و یا فشار خون بالا هستند، اما هیچ علامتی را تجربه نمی‌کنند و افراد معمولا پس از بررسی‌های معمول فشار خون و آزمایش قند خون متوجه می‌شوند که به پرفشاری خون و یا دیابت مبتلا هستند؛ از این رو تشخیص و شناسایی به‌موقع در درمان این بیماری‌ها بسیار مهم است.

 

دیگر خبرها

  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • آمار خوبی از میزان موالید و جوانی جمعیت در کشور مشاهده نمی‌شود
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • برگزاری «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • تاثیر شگفت انگیز شکلات تلخ برای بیماری‌های روده‌ای