Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از سامانه اولین همایش بین‌المللی هورامان گفت: ثبت جهانی هورامان اقدام بسبار بزرگی برای توسعه به شمار می‌رود که برگزاری این همایش خدمت بزرگی برای توسعه آینده این منطقه بکر و تاریخی است که دنیا هم به اهمیت آن اذعان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه تجربه بشر در ناهماهنگی برنامه توسعه با اقتصاد، محیط طبیعی، فرهنگ و تنوع زیستی، دستاورد‌های نگران کننده‌ای داشته است، می گوید: امروز زمان آن رسیده است که برای هر اقدام توسعه‌ای به پیوست علمی و پژوهشی آن بیش از پیش اهمیت داده شود و پایه و اساس توسعه بر این محور باشد.

نصراللهی زاده رویکرد توسعه‌ای در کردستان را موضوعی و موضعی اعلام کرد و گفت: در این رویکرد بررسی می‌شود که هر مکان و نقطه جغرافیایی، مستعد چه نوع فعالیت توسعه‌ای است تا با بهره‌گیری از این هماهنگی بشود، بهره مندی خردمندانه‌ای از مواریث طبیعی و تاریخی داشت و عوارض ناخوشایند آن را کاهش داد که این مساله نیازمند اطلاعات علمی دقیق است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان می گوید: هورامان مرز‌های سیاسی را هم پشت سر گذاشته و توانسته است پیوند دهنده کردستان و کرمانشاه با اقلیم کردستان عراق شود که از این ظرفیت نیز می‌شود استفاده درستی کرد.

به گفته او: دستاورد‌های این همایش بتواند منجر به ارائه راهکار‌های درست و علمی برای توسعه همه جانبه و پایدار منطقه شود.

هورامان یک سیستم پویا و زنده است

سرپرست معاونت سیاسی استانداری کردستان هم در این نشست گفت: این همایش یک اقدام علمی برجسته است.

محمد رضایی با بیان اینکه هورامان با توجه به مناسبات اجتماعی، زیست محیطی و مولفه‌های تغییر در روابط بشری نیازمند خوانش جدیدی است، می گوید: از اینکه این مساله برای دانشگاه دغدغه ایجاد کرده است، جای خوشحالی دارد.

او از هورامان به عنوان یک سیستم پویا و زنده نام برد و گفت: این منطقه در درون خود، بازیافت، تعادل و تعاملی با دنیای اطراف دارد که همین ویژگی‌ها لازمه خوانش جدیدی از آن است که در بستر پژوهش شکل بگیرد.

سرپرست معاونت سیاسی استانداری کردستان می گوید: آنچه که می‌تواند اهداف توسعه‌ای هورامان را شکل دهد، مجموعه هورامان شامل روابط انسانی با هم و محیط و مولفه‌ها محیطی باهم است که ارزش بسیاری دارد.

رضایی گفت: در خوانش جدید از توسعه هورامان می‌شود روابط انسانی جدیدی شکل داد که با مردم داخل استان و دیگر استان‌ها تعریف کرد و قدردانی از این نعمت بزرگ به نوع تعریف و استفاده از آن در بستر مناسب توسعه‌ای بر می‌گردد.

او بر لزوم هماهنگی بین اجزای توسعه منظر فرهنگی هورامان تاکید کرد و می گوید: بخشی از این هماهنگی به کار‌های تحقیقاتی و بخشی هم به کار‌های زیرساختی بر می‌گردد و باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای معرفی این پتانسیل ویژه استانی، ملی و بین المللی استفاده کرد.

منظر فرهنگی اورامانات/ هورامان در استان‌های کرمانشاه و کردستان در مردادماه امسال در چهل و چهارمین جلسه کمیته میراث جهانی یونسکو در شهر فوجوی چین بررسی شد و به ثبت جهانی رسید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورامانات کردستان توسعه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: استان کردستان دارای ظرفیت خوبی برای توسعه کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بخش می‌تواند باعث نجات استان از عقب‌ماندگی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، میثم عابدی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در نشست با فعالان حوزه ICT استان کردستان در شهر سنندج، اظهار کرد: استان کردستان دارای ظرفیت خوبی برای توسعه کسب‌وکارهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است و این بخش می‌تواند باعث نجات استان از عقب ماندگی شود.

وی مزیت دیگر استان کردستان را نیروی انسانی توانمند آن دانست و افزود: نیروی انسانی استان با فعالیت در حوزه ICT می‌تواند عقب‌ماندگی‌های این استان را جبران کند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: وجود مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق نیز مزیت دیگر استان کردستان است که می‌تواند منجر به ارزآوری و توسعه اقتصاد دیجیتال در این استان شود.

عابدی تاکید کرد: بهره‌گیری از اقتصاد دیجیتال می‌تواند وضعیت بیکاری استان کردستان را کاهش دهد و شاخص‌های اقتصادی این استان را بهبود ببخشد.

وی تصریح کرد: طرح ایران دیجیتال سال گذشته به صورت پایلوت در ۱۰ استان کشور اجرایی شد که این طرح امسال در استان کردستان نیز اجرایی می‌شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در شش ماهه اول سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی شرکت‌های ما بود که این رقم را تا پایان سال به ۲,۳۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم.

عابدی با اشاره به تجربه راه‌اندازی نمونه‌های موفق پلتفرم‌های کسب‌وکار در کشورمان، گفت: این پلتفرم‌ها بعضاً از استان‌های کوچکی همچون قم تولید شده‌اند که سایر استان‌ها نیز می‌توانند از این تجارب استفاده کرده و حتی استان‌های مرزی همچون کردستان نیز به خارج از کشور صادر کنند.

وجود ۱۸۰ شرکت فناور در کردستان

بابک سوری، رئیس پارک علم و فناوری استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: پیگیر حل مسائل و مشکلات شرکت‌های حوزه ICT استان هستیم و در حد توان امکانات لازم را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

وی افزود: در حال حاضر حدود ۱۸۰ شرکت فناور تحت پوشش پارک علم و فناوری استان کردستان فعالیت دارند که بیش از ۶۰ مورد آن‌ها شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

به گزارش ایمنا، در این جلسه نمایندگان تعدادی از شرکت‌های حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات فعال در استان کردستان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند.

کد خبر 747514

دیگر خبرها

  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • توافق برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی | مرز مشترک ۲ کشورباید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • مرز مشترک پاکستان و ایران باید «مرز صلح و دوستی» باشد
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • اعزام اولین کاروان زائران کردستانی به حج عمره
  • کردستانی‌ها امروز عازم سرزمین وحی می‌شوند