Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@09:40:30 GMT

اقدام امارات از ترس حملات پهپادی انصارالله

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۳۸۹۲

اقدام امارات از ترس حملات پهپادی انصارالله

وزارت کشور امارات چند روز پس از حمله پهپادی جنبش انصارالله یمن به ابوظبی، امروز شنبه به خاطر آنچه علل امنیتی اعلام شده، دستور توقف پرواز پهپاد در این کشور را به مدت یک ماه صادر کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، این ممنوعیت که در هماهنگی با سازمان هوانوردی غیرنظامی گرفته شده شامل هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای سبک ورزشی در انواع و اشکال مختلف آن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت کشور امارات این دستور را به دلیل آنچه نقض قوانین مرتبط با ورزش‌های هوایی و استفاده از پهپاد در مناطق غیرمجاز اعلام شده، اتخاذ کرده است؛ از سویی اعلام این دستور پس از حمله پهپادی روز دوشنبه جنبش انصارالله به زیرساخت‌های شهر ابوظبی، احتمال ارتباط مستقیم میان ممنوعیت پرواز پهپاد بر آسمان امارات و حمله انصارالله را تقویت کرده است.

سخنگوی نظامی جنبش انصارالله نیز پس از حمله هفته پیش اعلام کرده بود که این جنبش فرودگاه‌های دبی، ابوظبی، پالایشگاه نفتی ابوظبی و شماری از تاسیسات مهم و حساس این کشور را با 5 موشک بالستیک و هدایت شونده و شمار زیادی پهپاد هدف قرار داده است./ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: امارات حمله پهپادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان اندیشکده انگلیسی به حمله موفق ایران به اسرائیل

اندیشکده مطرح انگلیسی چتم هاوس در یک یادداشت تحلیلی، ادعای اسرائیل و حامیان غربی آن درباره ناموفق بودن حمله پهپادی و موشکی ایران را رد کرد.

به گزارش مشرق، به رغم ادعاهای مطرح شده، حمله ایران به اسرائیل تا حد زیادی موفق بود و ایران توانایی خود را نشان داد. این خلاصه یادداشت تحلیلی اندیشکده چتم هاوس است.

در ابتدای این مطلب تصریح شد که «حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل که چند ساعت به طول انجامید، قواعد رفتاری و تعاملی قدیمی بین این دو کشور متخاصم را تغییر داد. همچنین این حمله، خاورمیانه را به یک درگیری گسترده‌تر، نزدیک تر کرد؛ درگیری که اگر مهار نشود، تاثیرات بی ثبات کننده سلسله‌واری روی کل منطقه خواهد گذاشت».

نویسندگان این یادداشت صنم وکیل و بیلال ساب با رد ادعاها درباره حمله پهپادی و موشکی به رژیم صهیونیستی تصریح کردند «حمله ایران به اسرائیل، شکستی که بسیاری ادعا می‌کنند، نبود».

به نوشته آنها، عملیات طوفان الاقصی «اسرائیل را مجبور کرد که رویکردی جدید علیه ایران و محور مرتبطش (محور مقاومت) اتخاذ کند چرا که این (عملیات) شکست راهبرد قبلی اسرائیل برای تامین امنیتش را آشکار کرد».

تحلیلگران چتم هاوس با اشاره به حملات تروریستی چند ماه اخیر رژیم صهیونیستی علیه نیروهای ایرانی در منطقه مدعی شدند که «پیغام مستمر ایران این بوده است که به دنبال پرهیز از جنگ منطقه‌ای گسترده است و شاید همین عاملی در محاسبات اسرائیل برای اتخاذ رویکرد جدیدش بوده باشد».

در یادداشت آمده است: «حملات مستقیم و هدفمند به اسرائیل با هدف احیای بازدارندگی، نشاندهنده تغییر محاسبه تهران و بالا رفتن ریسک پذیری ایران است. موضوعی که حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را اینطور تعبیر کرد: "یک معادله جدید با اسرائیل"».

نویسندگان این مقاله معتقدند که «از نظر تهران، هدف پاسخش ترسیم خطوط قرمز جدید در منازعه با اسرائیل است و شفاف کردن این موضوع که و در صورت ادامه کارزار اسرائیل علیه ایران و شرکایش، ایران می‌تواند و باید کنترل اوضاع را به دست خود بگیرد».

تحلیلگران چتم هاوس تصریح کردند که «آسان است با عجله نتیجه گرفت که این حمله یک شکست بزرگ بود به ویژه با توجه به میزان تقریباً عالی رهگیری پهپادها و موشک‌های ایرانی توسط معماری چند لایه پدافند موشکی اسرائیل؛ نتیجه‌گیری که بسیاری آن را بیان کردند».

به باور آنها، «اگر قصد ایران آسیب زدن جدی به اسرائیل بود، اصل اساسی اقدامات نظامی که همان غافلگیری است را نقض نمی‌کرد اما ایران این کار را کرد و نیتش را علنا با واشنگتن، پایتختهای چندین کشور عربی و اروپایی به اشتراک گذاشت و اطمینان دا که این حمله، تقریبا کوچک خواهد بود... . اگر ایران به دنبال تحمیل یک درد جدی به اسرائیل بود، نسخه‌های سنگین تری از موشک‌های بالستیک سریع پرواز و هوشمند استفاده می‌کرد که به اسرائیل زمان بسیار کمی برای آمادگی و پاسخ می‌داد. همچنین می‌توانست قدرت رزمی قابل توجه نیروهای نیابتی منطقه‌ای خود به ویژه حزب الله توانمند را در عملیات خود ادغام کند و آن را به یک درگیری واقعی چند جبهه‌ای و کابوس برای اسرائیل تبدیل کند».

از نظر این دو تحلیلگر، هدف راهبردی ایران از حملات پهپادی و موشکی به اسرائیل، «تقویت بازدارندگی ایران و تلاش برای بازنویسی قواعد رفتاری و تعامل با اسرائیل» بود و از این منظر، «حمله ایران تا حد زیادی موفق بود. ایران بیش از آنچه مخالفانش بخواهند اذعان کنند، در این حمله از خود توانایی نشان داد».

در این تحلیل آمده که «ایران، اسرائیل و ایالات متحده را مجبور کرد بیش از یک میلیارد دلار برای مقابله با این حمله هزینه کنند. این یک نتیجه ناچیز نیست، با توجه به اینکه ایران تقریباً یک دهم این مقدار هزینه کرده است. در شرایط فعلی و محدودیت مالی و سیاسی موجود در واشنگتن، افزایش کمک نظامی ایالات متحده به اسرائیل موضوعی تضمین شده نیست».

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اراضی اشغالی
  • افشاگری وال استریت ژورنال از موضع امارات و عربستان در جریان حمله ایران به اسرائیل
  • اذعان اندیشکده انگلیسی به حمله موفق ایران به اسرائیل
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی‌ها از تاسیسات هسته‌ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • ‏22 سال بعد از قهرمانی با فرهاد: جنگ دولتی‌ترین‌های آسیا
  • آمریکا مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد