Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@08:25:16 GMT

رایزنی اروپا برای منابع جایگزین گاز روسیه

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۴۰۰۶

رایزنی اروپا برای منابع جایگزین گاز روسیه

بازوی اجرایی اتحادیه اروپا در حال محک زدن اوضاع است تا دریابد آیا شرکای تجاری این بلوک شامل آمریکا می توانند عرضه گاز طبیعی به این منطقه را در بحبوحه عرضه محدود روسیه و رشد تنشهای ژئوپلیتیکی افزایش دهند.

به گزارش ایسنا، کادری سیمسون، کمیسیونر انرژی اتحادیه اروپا پس از دیدار روز شنبه با وزیران کشورهای عضو گفت: در حالی که اتحادیه اروپا زیرساخت گاز قوی و رویه های واضحی در صورت وقوع شرایط اضطراری دارد، باید فوق العاده هوشیار مانده و پیش آمادگی در برابر ریسک را بهبود دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون اروپا در حال آنالیز سناریوهای مختلف برای تضمین طرحهای ملی مناسب برای این هدف در شرایطی است که مخازن گاز منطقه در سطح بسیار اندکی قرار دارند و تنشها در مرزهای شرقی این بلوک افزایش پیدا کرده است.

سیمسون در امیان فرانسه به خبرنگاران گفت: کمیسیون همچنین سرگرم مذاکره با شرکای اتحادیه اروپا درباره پتانسیل افزایش عرضه به اروپاست. وی گفت: در دیدارهای کریدور گاز جنوبی در جمهوری آذربایجان در چهارم فوریه و شورای انرژی اتحادیه اروپا-آمریکا که سه روز بعد در واشنگتن برای ادامه مذاکرات برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

کمبود کم سابقه انرژی، قیمتهای گاز و برق را به رکورد بالایی رسانده و بعضی از غولهای صنعتی در اروپا را وادار کرده است تولیدشان را محدود کنند و مصرف کنندگان عادی را با افزایش هزینه های انرژی مواجه کرده است. مخازن ذخیره سازی گاز در اتحادیه اروپا به دنبال تعمیرات طولانی تر از حد معمول میادین نروژ و ذخیره سازی داخلی گاز در روسیه، در پایینترین سطح فصلی بیش از ۱۰ سال گذشته قرار دارند. تنشها در خصوص حضور نظامی روسیه در مرز با اوکراین هم به نگرانیها نسبت به عرضه گاز روسیه در صورت وخامت اوضاع و بروز منازعه نظامی افزوده است.

طبق اعلام کمیسیون اروپا، در میان ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، ۲۲ عضو اقداماتی را برای مقابله با تاثیر بحران انرژی به اجرا گذاشته اند که شامل مالیات و تعرفه پایینتر، یارانه و حمایت مالی مستقیم بوده است. ابزارهای فراتر از مالیات و تعرفه، به حدود ۷۰ میلیون مصرف کننده خانگی و چند میلیون شرکت کوچک و متوسط کمک کرده اند. کمیسیون اروپا برآورد کرد که اقدامات برای حمایت از مصرف کنندگان به بیش از ۲۱ میلیارد یورو (۲۴ میلیارد دلار) بالغ می شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اتحادیه اروپا برای تقویت تاب آوری خود در برابر شوکهای ناشی از افزایش قیمتها در آینده، در حال بررسی مقرراتی برای بهبود هماهنگی درباره ذخیره سازی گاز و خرید داوطلبانه ذخایر گاز استراتژیک است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات گاز روسیه به اروپا تنش در مرز اوکراین و روسیه خط لوله نورد استریم 2 اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق

به گزارش قدس آنلاین، رضا کنگری در پاسخ به چرایی افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی در روزهای اخیر گفت: با توجه به تعطیلات عید توزیع برخی از کالاهای اساسی به درستی انجام نشد و همین موضوع منجر به افزایش برخی اقلام در بازار شده است.

وی افزود: در حال حاضر توزیع کالاهای اساسی مانند روال سابق انجام می‌شود و بازار به ثبات رسیده است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی اضافه کرد: در کالاهایی چون برنج و شکر  مشکلی وجود ندارد و عرضه آنها با قیمت مصوب است.

وی در ادامه گفت: وزارت جهادکشاورزی هر کیلو شکر را با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به بنکداران می‌دهد. بنکداران نیز با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار اتحادیه‌ها قرار می‌دهند و آنها نیز موظفند با رعایت قیمت مصوب هر کیلو ۲۸ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسانند.

کنگری تصریح کرد: برنج هندی نیز با قیمت هر کیلو ۳۳ هزار تومان در اختیار بنکداران قرار می‌گیرد که باید با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان به دست مصرف کننده نهایی برسد. برنج پاکستانی نیز با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان به بنکداران تحویل داده می‌شود که در نهایت با قیمت ۳۸ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی همچنین افزود: نظارت بر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها نیز بر اساس آمار تراکنش آنها است تا مشخص شود دقیقا با چه قیمتی اقلام به فروش می‌رسد. اگر چه بازرسان اتحادیه نیز نظارت‌های لازم را بر بازار دارند تا قیمت‌ها بالا نرود و همچنین با گرانفروشی نیز برخورد خواهند کرد.

وی همچنین در خصوص حبوبات نیز گفت: قیمت حبوبات در بازار آزاد متفاوت شده است. وزارت جهادکشاورزی به آن ورود کرده و نظارت های لازم را انجام می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درمورد خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • رایزنی لاوروف و امیرعبداللهیان درباره خدمه روس کشتی توقیف شده توسط ایران
  • تحولات اوکراین| استفاده آمریکا از کی‌یف برای اهداف نظامی
  • رایزنی مقام‌های امنیتی روسیه و رژیم صهیونیستی درباره تنش‌ها در منطقه
  • رایزنی مقام های امنیتی روسیه و اسرائیل درباره تنش ها در منطقه
  • اتحادیه اروپا نقض تحریم توسط کشورهای عضو را جرم‌انگاری کرد
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • برنج و شکر با قیمت مصوب عرضه می‌شود/ توزیع کالاهای اساسی طبق روال سابق
  • هشدار کمیسیون اروپایی درباره اعمال نفوذ روسیه بر انتخابات