Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تمام استان اردبیل اولویت است و در این زمینه پیگیری‌ها انجام شده و ادامه‌دار است. - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تمام استان اردبیل اولویت است و در این زمینه پیگیری‌ها انجام شده و ادامه‌دار است تا بتوانیم با در نظر گرفتن ابعاد مختلف استان در حوزه‌های اقتصادی و اشتغال شاهد تحقق اهداف مورد نظر باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تلاش بر این است تا هر 5 نقطه در استان اردبیل در منطقه آزاد مصوب شود افزود: مطالبه مردم این است که تمام استان از مزایای این منطقه بهره‌مند شوند که ما نمایندگان نیز باجدیت پیگیر این موضوع هستیم و به همین منظور دستگاه‌های ذی‌ربط بازدیدهای مختلف برای بررسی جوانب سفرهای مختلفی به استان داشته‌اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه‌ای با رئیس جمهور و دبیر مناطق آزاد کشور هم در مورد منطقه آزاد تجاری استان اردبیل برگزار شده و حتی به دعوت امام جمعه اردبیل دبیر مناطق آزاد کشور در استان اردبیل حضور یافته و از تمام مناطق مورد نظر بازدید کرد که امیدواریم مناطق مختلف استان شامل منطقه آزاد تجاری شود.

موسوی ادامه داد: منطقه آزاد تجاری باید مختص مناطق محروم باشد تا در رونق اشتغال و اقتصاد موثر باشد چرا که استان اردبیل جزو استان‌های محروم است و بی‌شک با توجه به ظرفیت‌های موجود استان می‌توانیم اردبیل را در زمره استان‌های در حال توسعه کشور قرار داد و مشکل اشتغال و اقتصاد استان را تا حدود قابل توجهی برطرف کرد.

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد: بورس بین‌الملل را در مناطق آزاد راه‌اندازی می‌کنیم/ زنجیره لجستیک در تمام بنادر احیا می‌شود‌محمد: سهم مناطق آزاد از تولید کشور 1 درصد استفعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور سردرگم هستند

وی در ادامه با اشاره به لزوم اتمام پروژه راه‌آهن اردبیل نیز اظهار کرد: تمام سعی و تلاش ما بر این است تا با تخصیص اعتبارات لازم و کافی شاهد اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام استان باشیم که به همین منظور اقدامات اساسی در سطح استان به انجام رسیده و جدیت و تلاش ما رسیدن به اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه صادرات استان از اهم مواردی است که با جدیت در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور تاکنون زیرساخت‌های مناسبی در استان به وجود آمده که از جمله آن‌ها می‌توان به مناطق ویژه اقتصادی اشاره کرد و با توجه به شرایط نامطلوب گمرک مرزی بیله‌سوار باید در راستای توسعه این مناطق نیز اقدامات اساسی انجام یابد.

انتهای پیام/132/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه آزاد تجاری استان اردبیل تمام استان مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده دارو و تجهیزات

سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات کشور در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید مسئولیت‌ها در حوزه دارو و بهداشت مشخص باشد و در مسیر انجام وظیفه، دستگاه‌ها هماهنگی لازم را داشته باشند، گفت: باید موضوعات مبتلا به بخش دارو شکافته شده و به صورت جزء به جزء مورد بررسی قرار گیرند تا راهکارهای لازم برای رفع مشکلات ارائه شود.

وی بیان کرد: بخش‌های مختلف کشور به عنوان قوه عاقله باید برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم را داشته باشند و در این زمینه توجیهات قابل قبول نیست.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور اولویت‌گذاری‌ها و تعیین موارد مهم و اولویت دار را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: ایراد اصلی در اختصاص ارز نیست بلکه مشکل اساسی، لجام‌گسیختگی در ثبت سفارش دارو است بنابراین باید ثبت سفارش‌ها بر اساس نیاز جامعه و اولویت‌های تعیین شده باشد.

دستغیب اظهار کرد: هرچند که اهمیت تامین دارو در کشور بسیار بالاست، اما باید نقش ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده کالاها نیز مشخص و به دیوان محاسبات کشور اعلام شود تا بتوانیم سهم و نقش ارز را در تامین دارو و تجهیزات تعیین و محاسبه کنیم. این کار باعث می‌شود که هم گزارش‌ها واقع‌بینانه‌تر باشد و هم سازمان‌ها در عملکرد خود بهتر عمل کنند.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود که مصرف نیز مدیریت شود و میزان تخصیص‌ها متناسب با مصرف واقعی جامعه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اولویت‌دهی جهت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهری شیراز
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون فراهم شده است
  • فرصت سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در منطقه آزاد دوغارون ایجاد می‌شود
  • پرهیز از هرگونه تعجیل بی‌مورد در واگذاری اراضی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین
  • ضرورت تعیین سهم ارز اختصاص یافته در بهای تمام شده دارو و تجهیزات