Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@08:36:10 GMT

پویش «#من-هم-کتاب-خریدم» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۴۴۳۸

پویش «#من-هم-کتاب-خریدم» برگزار می‌شود

به مناسبت «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» پویش کتاب‌خوانی با نام «#من-هم-کتاب-خریدم» با هدف «ترویج کتاب و کتاب‌خوانی» برگزار خواهد شد و شرکت‌کنندگان تا سی‌ام بهمن‌ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند فیلم‌های خود را به نشانی آدرس الکترونیکی sa@ketab.ir ارسال کنند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت خانه کتاب و ادبیات ایران به‌زودی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیته فعالیت‌های فرهنگی ستاد برگزاری این نمایشگاه درنظر دارد با هدف «ترویج کتاب و کتاب‌خوانی» و ترغیب علاقه‌مندان برای شرکت در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و همچنین با ارائه معرفی‌ کتاب‌ها‌ جهت استفاده علاقه‌مندان و پژوهشگران، پویش کتاب‌خوانی با نام «#من‌ـ‌هم‌ـ‌کتاب‌ـ‌خریدم» را برگزار ‌کند.

شرکت‌کنندگان در این پویش می‌توانند یک یا چند کتاب خریداری شده از دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران را در قالب فیلم معرفی کرده و از طریق نشانی الکترونیکی sa@ketab.ir به دبیرخانه نمایشگاه ارسال کنند. ضروری است پس از ارسال فیلم معرفی کتاب به دبیرخانه، آن را با هشتگ‌های «#من-هم-کتاب-خریدم» و «دومین-نمایشگاه-مجازی-کتاب-تهران» در فضای مجازی منتشر کرده و صفحه خانه کتاب و ادبیات ایران در اینستاگرام به نشانی khaneh.ketab.adabiat را برچسب‌گذاری (تگ) کرده و دنبال کنند.

لازم به ذکر است؛ معرفی کتاب باید شامل مشخصات شناسنامه‌ای اثر (نام کتاب، نویسنده، ناشر، تعداد صفحات، قیمت) و موضوع کلی کتاب باشد. انتخاب کتاب از نویسندگان ایرانی (کتاب تألیفی به‌جای کتاب ترجمه شده) امتیاز بیشتری دارد و کتاب بایستی غیردرسی و غیر کمک‌آموزشی باشد.

فیلم ارسالی نیز باید به‌صورت یک ویدیوی کوتاهِ 120 تا 180 ثانیه‌ای با صدا و تصویر واضح، بدون صداهای محیطی و با موبایل (به صورت افقی) ضبط شود. همچنین ضروری است در فیلم‌های ارسالی چهره‌ کامل فرد در طول فیلم واضح، بدون پرش، بدون قطعی و قابل رؤیت باشد و صدای فرد و کلماتی که بیان می‌کند بدون صداهای محیطی و اختلال باشد. معرفی مشخصات فردی (نام و نام‌خانوادگی، سن، رشته و میزان تحصیلات) نیز ضرورت دارد. شایان ذکر است بیان جمله «ارائه برای دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» و رعایت شئون اسلامی در فیلم‌های ارسالی الزامی است.

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه نیز 30 بهمن‌ماه 1400 خواهد بود.

در پویش «#من-هم-کتاب-خریدم» که به مناسبت «دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران» برگزار می‌شود 20 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شده و به هر نفر مبلغ 500 هزار تومان اعطا خواهد شد. همچنین 30 نفر نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شده و به هرکدام مبلغ 250 هزار تومان به عنوان جایزه اهدا می‌شود.

لازم به ذکر است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر از ساعت 8 صبح تا 14:30 با شماره 91006363-021 داخلی 231 تماس بگیرید.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز می‌شود و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام//

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد خانه کتاب ایران معرفی کتاب فضای مجازی ادبیات موبایل ادبیات خانه کتاب فرهنگ و هنر موبایل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران کتاب خوانی بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم سادات ظهوریان عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در خصوص تغییرات پیش روی نمایشگاه سی‌وپنجم، گفت: فضاهای نمایشگاهی با توجه به تکمیل‌تر شدن فضای مصلی امام خمینی (ره)، امسال وسیع‌تر است و فضای بهتر و بیشتری در اختیار نمایشگاه کتاب قرار گرفته است.

وی افزود: با تکمیل فضاهای مصلی امام خمینی (ره) حتی بخش‌هایی که در دوره‌های قبل در اختیار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود به نحو کامل‌تری در اختیار ناشران قرار می‌گیرد. به طور کلی نظم نمایشگاه کتاب هر سال بیشتر شده و از تجربه سال‌های قبل نیز بهره‌برداری می‌شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ادامه داد: گروه اجرایی و برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نسبت به برگزاری منظم نمایشگاه اهتمام جدی دارند و امسال توجه بسیاری به نظر مردم و ناشران کردند. آنها از نظرات سال گذشته مردم و همچنین نقطه نظرهای دریافتی در طول سال بهره بردند.

ظهوریان در ادامه با اشاره به این نکته که پیشنهادات مردم برای بهتر برگزار شدن نمایشگاه مورد بررسی و ارزیابی گروه اجرایی قرار گرفت، گفت: آن دسته از نظرهای مردمی که قابلیت اجرایی داشتند به اجرا درآمدند. در مجموع تسهیلات برای ناشران و مخاطبان در این دوره سطح بالایی دارد و نمایشگاه کتاب امسال سطح برگزاری چند پله ارتقا یافته است.

وی افزود: در شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه در رابطه با بهترین نحوه دعوت از مردم برای حضور در نمایشگاه نکاتی را در دستور کار قرار داده و در حال پردازش موضوع هستیم. قاعدتاً صدا و سیما کار خود را در رابطه با نمایشگاه انجام می‌دهد، دیگر رسانه‌ها نیز به همین صورت فعال هستند و شهرداری و شورای شهر نیز فعالیت و برنامه‌های خود را در رابطه با نمایشگاه کتاب امسال را اجرایی می‌کنند.

عضو شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران درباره ضرورت دعوت از مردم برای حضور به‌هنگام در این رویداد گفت: لازم است برای دعوت مناسب از مردم اقدام‌های دیگری نیز برای بخش حضوری و مجازی نمایشگاه کتاب انجام شود. در بخش مجازی هم فرصت فوق‌العاده عالی در اختیار شهروندان قرار دارد و مطلوب است که تقاضاها در خرید مجازی به روزهای پایانی نمایشگاه موکول نشود. باید مردم را به خرید از روز نخست نمایشگاه در بخش مجازی تشویق کنیم تا زمان کافی برای انتخاب کتاب داشته باشند و فرصت بیشتری برای خدمات‌رسانی ناشران و شرکت پست فراهم آید. به این ترتیب از فشار کار پست کاسته می‌شود.

ظهوریان گفت: نمایشگاه کتاب پله پرش فرهنگی برای همه بخش‌های جامعه است و مردم و ناشران از برگزاری نمایشگاه کتاب منتفع می‌شوند. من شاهد قاطعیت برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب در پیشبرد اهداف عالی این رویداد به سمت تعالی هستم. همه عوامل بیشترین تلاش خود را برای تحقق نمایشگاه کتاب مطلوب و اثرگذار به کار گرفته‌اند. نمایشگاه کتاب یک رویداد محبوب در جامعه است و امیدوارم همه مردم از آن بهترین استفاده را ببرند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081683 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • اختصاص فضای بیشتر به نمایشگاه کتاب با توسعه مصلی
  • دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • «بخوانیم و بسازیم» شعار نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • سخنگوی نمایشگاه کتاب شعار این دوره را در صفحه شخصی اعلام کرد!
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد