Web Analytics Made Easy - Statcounter

هفته گذشته ۱۸ فرایند سازمان ثبت به دفاتر اسناد رسمی برون سپاری و ۳۴ فرایند این سازمان در راستای ارتقای بهتر خدمت رسانی به مردم هوشمندسازی شد. در همین راستا برای توضیحات بیشتر در خصوص این خدمات به سراغ سید رضا موسوی یکی از سردفترداران استان تهران رفتیم.

سید رضا موسوی در گفت و گو با میزان در خصوص ارائه خدمات ثبتی به صورت الکترونیک به مراجعه کنندگان بیان کرد: ۱۰ تا ۱۵ سال قبل تمام خدمات به صورت دستی انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال در زمان انتقال سند ملک باید استعلام گرفته می‌شود. برای دریافت استعلام فرد باید به اداره ثبت منطقه مراجعه می‌کرد در این فرایند رفت و آمد و دریافت استعلام احتمال جعل وجود داشت، اما در حال حاضر دریافت استعلام فیزیکی انجام نمی‌شود و برای انتقال سند به صورت الکترونیک از اداره ثبت مربوطه استعلام گرفته می‌شود.

موسوی ادامه داد: پرداخت وجوه دولتی در زمان تنظیم سند پیش از این باید از طریق بانک‌ها انجام می‌شود که امروزه این وجوه به صورت مستقیم در دفترخانه‌ها به حساب‌های دولتی واریز می‌شود.

وی افزود: در گذشته نیاز بود افراد برای برخی اسناد از ادارات مختلف استعلام دریافت می‌کردند، اما در حال حاضر کسی را برای دریافت استعلام به ادارات مختلف ارجاع نمی‌دهیم و تمام استعلام‌ها به صورت مکانیزه دریافت می‌شود که در نتیجه میلیون‌ها سفر درون شهری کاهش پیدا کرده است.

موسوی ادامه داد: پیش از این دفترخانه‌ها باید بعد از تنظیم سند، خلاصه معامله را تنظیم و به صورت فیزیکی به اداره ثبت ارسال می‌کردند که این فرایند بسیار طولانی بود و احتمال خطا وجود داشت و در مسیر انتقال اسناد ممکن بود بخشی از اسناد مفقود و یا جعل شود، اما امروزه بلافاصله بعد از تنظیم سند به صورت اتوماتیک خلاصه معامله به اداره ثبت منطقه ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: قبلا دفاتر بزرگی در دفترخانه‌ها وجود داشت که باید تمام مندرجات اسناد در اوراق غیر استاندارد این دفاتر ثبت می‌شد. در حال حاضر دفاتر جاری از دفترخانه‌ها حذف شده است و به جای آن سابقه اسناد در فضای الکترونیکی ثبت می‌شود.

موسوی بیان کرد:در همین رابطه آیین نامه سازمان ثبت را موکلف کرده است تا اردیبهشت ۱۴۰۱ تمام دفاتر جاری دفترخانه‌ها که در طول سال‌ها قبل تهیه شده بود، اسکن و طبقه بندی شوند. تمام این اقدامات احتمال جعل اسناد را کاهش می‌دهد. در زمان مراجعه به دفترخانه‌ها و تنظیم سند اثر انگشت افراد اسکن می‌شود. اگر اثر انگشت فرد با صاحب سند مغایریت داشته باشد، سند صادر نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امروز خدمات زیادی در دفترخانه‌ها به صوت الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود، اخیرا نیز خدمات جدیدی به دفترخانه‌ها از جمله صدور سند تک برگی مالکیت واگذار شده است که بر مبنای آن سند تک برگی در دفترخانه‌ها تنظیم و صادر خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه سال ها قبل دریافت اجراییات از ادارات اجرای ثبت فرایند طولانی داشت که این خدمت نیز به دفترخانه‌ها واگذار شده است، گفت: بخشی از کار‌های ثبت مالکیت صنعتی نیز توسط دفترخانه انجام می‌شود. البته ارائه این خدمات به معنای نبود نقص نیست و کار‌های فراوانی وجود دارد که باید به دفترخانه‌ها واگذار شود که هر روز کار بهتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید ۳۴ فرایند سازمان ثبت هوشمندسازی شد

انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت اسناد قوه قضاییه

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ثبت اسناد قوه قضاییه دریافت استعلام دفترخانه ها دفترخانه ها دفترخانه ها اداره ثبت تنظیم سند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در بازدید از محل اسکان مسافران نوروزی گفت: خدمت‌رسانی به میهمانان عزیز نوروزی به صورت دائمی رصد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز، روح‌الله خوشبخت در بازدید از محل‌های اسکان میهمانان نوروزی اظهار کرد: خدا را شاکریم در این بهار زیبا که به یمن ماه مبارک رمضان سرشار از نعمت و برکت بود، توفیق خدمتگزاری به هم‌میهنان و زائران سومین حرم اهل بیت (ع) را داشتیم و در این راستا تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که خدمت‌رسانی بدون هیچ‌وقفه و مشکلی ادامه داشته باشد.

وی افزود: تمام کارکنان ستاد اجرایی خدمات سفر شهرداری شیراز در محل‌های اسکان که شامل پنج کمپ و ۱۹ سالن ورزشی است با جدیت حضور دارند و تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا سفری ایمن و خاطره‌انگیز برای میهمانان شیراز رقم بخورد.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز تصریح کرد: در روزهای بارانی تلاش شد اسکان میهمانان نوروزی بدون هیچ خللی انجام شود و به فضل خدا هیچ مسافری در باران نماند و مسافرین نوروزی در محل‌های اسکان استقرار پیدا کردند.

خوشبخت ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری بر تلاش‌های این عزیزان نظارت دارد و می‌کوشیم با همکاری یکدیگر نقاط ضعف را به حداقل برسانیم و نقاط قوت را پر رنگ‌تر کنیم.

کد خبر 739977

دیگر خبرها

  • بستر ورود مردم به مسائل اقتصادی مهیا شود/ضرورت برون سپاری تولید
  • کاهش ۲۱ درصدی مجروحان تصادفات رانندگی برون شهری
  • کاهش میزان فوتی و جرحی تصادفات درون شهری تهران
  • کاهش ۴۵ درصدی میزان فوتی و جرحی تصادفات درون شهری نسبت به سال گذشته
  • خدمت‌رسانی به میهمانان نوروزی شیراز به صورت دائم رصد می‌شود
  • کاهش ۶۰ درصدی سوانح جاده‌ای در استان همدان 
  • ثبت بیش از۳میلیون تخلف سرعت غیرمجاز در استان تهران/ کاهش ۴۳درصدی تصادفات درون شهری
  • دوربین بر روی لباس نیرو‌های شهربان و حریم بان/ هوشمندسازی تخلفات در حریم را کاهش می‌دهد+ فیلم
  • کاهش ۳۳ درصدی تصادفات درون شهری منجر به فوت در استان گلستان
  • تمامی محورهای چهارمحال و بختیاری باز است