Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد واقع گرایانه و چندجانبه‌نگر دولت سیزدهم به منظور بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی، پنجره جدید برای تامین منافع ملی به ویژه بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی کشور گشوده است.

به گزارش برنا، «محمدباقر قالیباف» روز یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در مجلس شورای اسلامی، با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز زن به تمام مردم عزیز ایران به ویژه زنان و مادران فداکار کشورمان، گفت: عبور از بحران‌ها و آزمون‌های دشوار تاریخی این سالها جز با ایثار زنان و مادران فداکار ایرانی ممکن نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنان ایرانی چه در  ایام پیروزی انقلاب اسلامی و در چه در سال‌های دفاع مقدس نقش تاریخی در پیروزی ملت ایران ایفا کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در سال‌های اخیر شاهد بودیم که مادران همزمان در اوج بحران همه‌گیری کرونا و مشکلات اقتصادی خانواده‌ها بار مشکلات را به دوش کشیده و بعضاً با ایفای همزمان چند نقش مهم مثل مادر، همسر، شاغل و معلم ستون فرهنگ ایرانی، یعنی خانواده را از خطر آسیب‌های جبران ناپذیر نجات دادند

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی تلاش خواهد کرد تا با در اولویت قراردادن منافع خانواده در سیاست‌گذاری و تخصیص منابع در عمل، قدردان زحمات و فداکاری‌های تمام زنان و مادران عزیز ایرانی باشیم.

قالیباف در ادامه به رویکرد سیاست خارجی دولت سیزدهم اشاره کرد و یادآور شد: رویکرد واقع گرایانه و چندجانبه نگر دولت سیزدهم به منظور بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی، پنجره جدیدی برای تامین منافع ملی به ویژه برای بهره گیری از ظرفیت‌های اقتصادی کشور گشوده است. چرا که امروز روابط خارجی متوازن بر پایه استقلال و عزت ملی و دیپلماسی عملگرا و فهم واقع بینانه از نظام چندقطبی حاکم بر مناسبات جهانی ضرورتی انکارناپذیر است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این رویکرد برای بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های نظام بین‌الملل و مشارکت فعال در آن برای تامین منافع ملت شریف ایران است. امیدوارم رویکرد صحیح دولت سیزدهم در بهره‌گیری از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و نگاه به شرق در عمل و با تمرکز دستگاه دیپلماسی کشور به رفع موانع رشد و توسعه اقتصادی کشور و به دست آمدن منافع ملموس اقتصادی منجر شود و ثمرات آن در بهبود وضعیت اقتصادی مشاهده گردد.

 

وی با اشاره به وقوع سیل کرمان، گفت: با توجه به آسیب‌های فراوانی که به اموال مردم در مناطق سیل زده جنوب کشور به ویژه در مناطق جنوبی استان کرمان مانند جیرفت، قلعه گنچ، رایگان، کهنوج رودبار و سایر شهرستان‌های این استان وارد آمده است و همچنین مشکلاتی که برای مردم در نتیجه سیل هفته‌های اخیر در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان به جامانده است، کمیسیون‌های عمران و کشاورزی مجلس شورای اسلامی موظف هستند به طور دقیق علاوه‌بر نیازسنجی و اقدامات صورت گرفته توسط مسوولان اجرایی نظارت کرده و گزارش کارشناسی این اقدامات را در اسرع وقت جهت قرائت در صحن مجلس شورای اسلامی تدوین کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مجلس شورای حضرت فاطمه زهرا ایران زنان پیروزی انقلاب دفاع مقدس ملت ایران مجلس شورای اسلامی مشکلات اقتصادی مشکلات معلم خانواده شورای اسلامی سیاست خارجی دولت جمهوری اسلامی ایران استقلال مجلس رشد و توسعه سیل استان کرمان هرمزگان کشاورزی کارشناسی قالیباف مجلس شورای اسلامی برای تامین منافع بهره گیری دولت سیزدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۵۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«زیاد نخاله» با قالیباف دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با حضور در بهارستان با محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

رییس مجلس صبح امروز با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس نیز دیدار داشت.

هنیه روز سه‌شنبه ۷ فروردین به تهران سفر کرده است، با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو داشت؛ وی همچنین روز گذشته با آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور کشورمان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

هنیه در این سفر با علی‌اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیات همراه نیز دیدار کرده است.

کد خبر 6064274 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین
  • دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با قالیباف دیدار کرد
  • دومین دیدار قالیباف با رهبران مقاومت فلسطین در امروز
  • با اجرای قانون شفافیت مالی تا حدودی از اسراف در انتخابات جلوگیری شد
  • «زیاد نخاله» با قالیباف دیدار کرد
  • متکی: نظارت مجلس در کشور ما قوی نیست
  • منوچهر متکی: دولت باید اقتصاد را رها کند
  • سرنوشت لایحه مدیریت تعارض منافع در مجلس چه می‌شود؟
  • سرنوشت «لایحه مدیریت تعارض منافع» در مجلس چه می‌شود؟
  • دستاوردهای تعامل سازنده دولت سیزدهم با مجلس