Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - اکبر کرامتی در جلسه بررسی مسایل و مشکلات سیب درختی استان که با حضور رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی نقده برگزار شد، گفت: امسال با توجه به رشد میزان صادرات سیب استان در مقایسه با سال گذشته، تحولات اخیر صورت گرفته در کشور‌های منطقه و همسایه باعث بروز مشکلاتی در روند صادرات سیب درختی استان شده است که لازم است در فرصت باقیمانده از سال و با توجه به فساد پذیری محصول ذخیره سازی شده در سردخانه‌های استان، صادرات تسریع و تسهیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی می گوید: افزایش کیفیت و بازار پسندی، توسعه باغات مدرن و پایه رویشی و همچنین استفاده از ارقام مختلف جهت مدیریت برداشت و بازار رسانی در دستور کار جهادکشاورزی استان قرار دارد.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی باید دیپلماسی اقتصادی در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب در کشور و استان تقویت شود و رایزانان بازرگانی تلاش خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی گفت: مشکلات حمل و نقل، نبود کامیون‌های یخچالدار، قوانین دست و پاگیر گمرکی و نیز قوانین وضع شده پرپیچ و خم در زمینه صادرات سیب، از مهمترین موانع صادراتی است و باید بیشتر تشکل‌های بخش کشاورزی نقش آفرینی کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  می گوید نقشه راه سیب استان تهیه شده و برنامه عملیاتی آن در حال تدوین است تا در سال‌های آینده موضوع تولید سیب درختی استان ساماندهی شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: تامین هواپیمای کارگو برای انتقال محصول سیب درختی استان به بازار‌های هدف صادرات، پی گیری می شود.

علی زنجانی می گوید: با توجه به کافی نبودن ظرفیت کارخانجات صنایع تبدیلی استان مقرر شده است در راستای توسعه صنایع تبدیلی، کارخانه کنسانتره میوه با مشارکت تعاون روستایی استان احداث شود.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیب درختی صادرات سیب آذربایجان غربی سیب درختی استان آذربایجان غربی صادرات سیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع هشت هزار تن کود کشاورزی در شهرستان مهاباد در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ میزان جذب سهمیه کودی در شهرستان مهاباد برابر ۸۵ درصد بود که این مقدار کود توزیعی شامل هفت هزار و ۱۷۷ تن ازته، یک هزار و ۴۶۱ تن فسفاته و ۲۹۰ تن پتاسه می‌باشد.

مظلومی خاطرنشان کرد: خط قرمز ما در برنامه تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی، کیفیت آنها است و فرآیند کنترل کیفیت در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که از کارخانه‌های تولیدی تا شبکه کارگزاری‌ها را در بر می‌گیرد، به طور سیستماتیک اجازه ورود و توزیع کود‌های کم کیفیت را به هیچ عنوان نخواهد داد و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در خدمت همه کشاورزان زحمتکش و بهره برداران خواهد بود.

دیگر خبرها

  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان‌غربی فراهم شد
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کودیارانه کشاورزی در نقده
  • توزیع هشت هزار تن کود کشاورزی در شهرستان مهاباد در سال ۱۴۰۲
  • مطالعات ژئوفیزیک هوایی در شمال آذربایجان غربی
  • زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر در معادن آذربایجان غربی فراهم شد
  • ظرفیت‌های معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • ظرفیتهای معدنی آذربایجان‌غربی نیازمند مطالعه است
  • توزیع بیش از پنج هزار و ۲۰۰ تن کود یارانه‌ای در شاهین دژ
  • زنجیره ارزش حوزه معادن آذربایجان‌غربی توسعه می‌یابد
  • برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان