Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری گلستان، محمود اسپانلو  افزود: این بناهای غیرمجاز شامل خانه‌باغ، فنس کشی و دیوارکشی بود که در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین های کشاورزی و باغی، تخریب شد.

وی بیان کرد: با تخریب این بناها، هفت هزار و ۲۵۵ متر زمین کشاورزی آزاد و از تغییر کاربری آن‌ها جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۸۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی و باغی شهرستان گرگان تخریب شده است.

پیشتر حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری گلستان در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال این استان بر برخورد قاطعانه با تغییر کاربری اراضی و دست اندازی به عرصه های ملی و منابع طبیعی تاکید کرده بود.

استان گلستان واقع در شمال کشور دارای یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۷ درصد آن ساکن مناطق روستایی هستند.

برچسب‌ها استان گلستان دادگستری گرگان کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان دادگستری گرگان استان گلستان دادگستری گرگان کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۵۸ ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین

فرمانده یگان حفاظت از اراضی استان قزوین گفت: در ۴۸ ساعت گذشته ۵۸ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی ۶ شهرستان استان تخریب شد.

مهدی بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته طی یک اقدام هماهنگ و با حضور کارکنان امور اراضی شهرستان‌های قزوین، بویین‌زهرا، تاکستان، البرز، آوج و آبیک و پس از هماهنگی قضائی و با مشارکت دستگاه‌های مسئول به‌ویژه شهرداری و راهداری تعداد ۵۸ مورد از ساخت‌وسازهای غیرمجاز که در روزهای اخیر و تعطیلات نوروزی شناسایی شده بود قلع و قمع شد.

وی افزود: با توجه به اینکه ۱۱ درصد از اراضی کشاورزی سطح کشور قابلیت زراعت و کشاورزی دارد، از شهروندان درخواست داریم از تغییر غیر مجاز کاربری اراضی جدا خودداری کرده و یگان حفاظت امور اراضی استان را در حفاظت و صیانت از زمین‌های کشاورزی یاری کنند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی استان قزوین با بیان اینکه برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ایام تعطیلات نوروزی تشدید خواهد شد، ادامه داد: شماره تماس ۱۳۱ به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات ساخت‌وساز در زمین‌های کشاورزی است.

کد خبر 740067

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴۴ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان
  • تخریب ۵۸ ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • ۱۶ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در استان سمنان شناسایی شد
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • بیش از ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در خوزستان شناسایی شد
  • قلع و قمع ۱۰ بنای غیرمجاز در شهرستان البرز
  • شناسایی ۱۲۷ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی خوزستان
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • نزدیک به 576 هکتار اراضی ملی به بیت المال بازگشت