Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-03-29@00:08:08 GMT

کمبود استاد قرآن در خراسان جنوبی

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۶۶۳۵

کمبود استاد قرآن در خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام رضایی گفت: استاد قرآن در بحث آموزش و مفاهیم و اساتید سبک زندگی قرآنی در استان کم بودند که کاری شروع شده است که البته تا رسیدن به مطلوب خیلی فاصله داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خاورستان، حجت الاسلام احمد رضایی در دیدار هیئت اندیشه ورز فعالان قرآنی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، اظهار کرد: جامعه قرآنی یکی از ظرفیت های اثرگذار و مفید و ظرفیتی است که نمی توان برای ترویج اسلام ناب و حرکت به سوی تمدن اسلامی آن را توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در استان در دو بخش عمده برای ترویج ظرفیت قرآنی در حوزه اقداماتی شکل گرفته است، گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰ موسسه قرآنی در سطح استان  و ۲۰۰ خانه قرآن شهری و روستایی فعال هستند و همچنین بیش از ۲ هزار محفل قرآنی ثبت و در حال فعالیت هستند که در دوران کرونا برخی تعطیل شده است.

وی ادامه داد: استاد قرآن در بحث آموزش و مفاهیم و اساتید سبک زندگی قرآنی در استان کم بودند که کاری شروع شده است که البته تا رسیدن به مطلوب خیلی فاصله داریم.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: داور قرآنی در استان وجود نداشت اما امروز دیگر از آوردن داور قرآن از استان های دیگر بی نیاز هستیم و داوران خوبی پرورش یافتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه محافل قرآنی در طی سال در مناسبت های مختلف در مناطق شیعه و اهل سنت استان برگزار می شود، عنوان کرد: مستند قرآنی از استان تهیه شد که از شبکه قرآن پخش می شد و تعداد زیادی حافظ قرآن در سطح استان فعال هستند که فقط در فردوس هزار نفر حافظ قرآن یک جزء تا سی جزء داریم.

حجت الاسلام رضایی به ظرفیت قرآنی حوزه بانوان اشاره کرد و گفت: حدود ۵۰ درصد جمعیت ظرفیت قرآنی کشور ما از بانوان هستند و از ابتدای امسال تأکید بر استفاده از ظرفیت بانوان در این زمینه است.

وی بیان کرد: هیات اندیشه ورز بانوان قرآنی استان از دی ماه ۱۳۹۹ فعالیت خود را آغاز کردند و استقبال بانوان در حوزه حفظ و کارگاه های سبک زندگی قرآنی زیاد بوده است.

«فرشته اسدزاده» عضو هیئت اندیشه ورز بانوان فعال قرآنی خراسان جنوبی در این جلسه اظهار کرد: در بین بانوان تحصیل کرده و باسواد خلأ بیشتری دیده می شود و به گونه ای بین سواد قرآنی و آکادمیک فاصله افتاده که این بانوان برای درک یک آیه قرآن و واژه قرآنی با مشکل مواجه هستند.

عضو هیئت اندیشه ورز بانوان فعال قرآنی خراسان جنوبی بر ضرورت توجه به مهدهای کودک قرآنی تأکید کرد و افزود: اگر می خواهیم برای تداوم دولت انقلابی تلاشی کنیم یکی از راهکارها رونق بخشی به کلام زیبا خداوند است که باید به زبان ساده و قابل درک تبدیل و در مجموعه های اداری  و خانه ها سرلوحه قرار دهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خراسان جنوبی حجت الاسلام اندیشه ورز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محفل انس با قرآن در مسجد جامع کبیر یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت گرامیداشت قیام دهم فروردین مردم یزد، محفل انس با قرآن کریم با عنوان نوای ملکوت در روز ۹ فروردین برگزار می شود.

این مراسم از ساعت ۲۰ در مسجد جامع کبیر یزد برگزار خواهد شد.

این محفل بزرگ قرآنی با تلاوت قاریان بین المللی، استاد احمد شحات احمد از مصر و استاد حمید شاکرنژاد از مشهد مقدس همراه خواهد بود.

کد خبر 6063216

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۴ هزار نفر در پویش قرآنی زندگی با آیه ها
  • کمبود پزشک طب اورژانس در بیمارستان فردوس
  • محفل انس با قرآن برگزار می شود
  • هیأت قرآنی صدیقه کبری(س) روستای داش‌تپه‌ ماه رمضان هرشب مجلس دارد
  • ۳۰ فراز جزءمحور انس و الفت آیه‌های قرآنی با زندگی امروز
  • ظرفیت قرآنی کرمانشاه نیازمند برنامه منجسم
  • محفل انس با قرآن در مسجد جامع کبیر یزد برگزار می‌شود
  • جوجه ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • ظرفیت‌های مردمی و دولتی پای کار ترویج طرح «زندگی با آیه‌ها» باشند
  • افزایش ۲۲ درصدی جوجه ریزی در واحد‌های پرورش مرغ خراسان جنوبی