Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@16:36:59 GMT

بازنشستگی پیش از موعد پرستاران اجرا می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۸۱۹۲

بازنشستگی پیش از موعد پرستاران اجرا می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد شریفی مقدم درباره قانون ارتقای بهره‌وری گفت: پرستاری از مشاغل سخت و زیان‌آور است و مشمول بازنشستگی پیش از موعد می‌شود. تمامی پرستاران در محیط کاری پراسترس مشغول به کار هستند و شرایط سختی را تجربه می‌کنند. هدف از اجرای قانون بهره‌وری این است تا میزان حضور پرستاران در محل کار کمتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در گذشته پرستاران برای کار در شیفت شب رغبت نداشتند، توضیح داد: پیش از تصویب این قانون، پرستاران طرحی بیشتر افراد شیفت شب را تشکیل می‌دادند. به منظور اینکه میزان تمایل اشتغال شبانه در میان پرستاران بیشتر شود، شیفت شب و روزهای تعطیل را با ضریب ۱.۵ در نظر گرفتند. 

دبیرکل خانه پرستار با اشاره به اینکه در بندهای ماده واحده قانون ارتقای بهره‌وری، کاهش ساعات کاری مورد توجه قرار گرفته، اظهار کرد: ساعت موظفی پرستاران مثل دیگر کارکنان دولت، ۴۴ ساعت در هفته بود. پس از اجرای این قانون، هر ۴ سال سابقه اشتغال باعث می‌شد تا یک ساعت از میزان ساعات موظفی پرستاران کم شود. سقف این موضوع را ۱۶ سال درنظر گرفتند یعنی شخصی که چنین سابقه داشته باشد باید ۴ ساعت کمتر کار کند. همچنین ساعت کار هفتگی شاغلین موضوع این قانون با توجه به سختی کار، سابقه خدمت و کار در نوبت‌کاری‌های غیرمتعارف، به تناسب در هفته حداکثر تا هشت ساعت کمتر شود. 

وی با بیان اینکه این قانون در فروردین ماه سال ۸۸ برای کارکنان بالینی نظام سلامت در بخش‌های دولتی و خصوصی تصویب شد، تصریح کرد: در وهله نخست این قانون در بخش دولتی و پس از وقفه‌ای برای پرستاران تامین اجتماعی اجرا شد. بیش از ۱۲ سال از زمان تصویب این قانون می‌گذرد اما اجرای آن در بخش خصوصی مسکوت است. 

به گفته شریفی‌مقدم، پرستاران شامل مشاغل سخت و زیان‌آور هستند و به تبع این موضوع مشمول بازنشستگی پیش از موعد می‌شوند. کمبود نیروی پرستاری سبب شده تا با بازنشستگی آن‌ها به صورت محدود موافقت کنند، بنابراین بسیاری از پرستاران به جای اینکه با ۲۵ سال سابقه اشتغال بازنشسته شوند تن به اضافه‌کاری اجباری و بازنشستگی با ۳۰ساله می‌دهند.

انتهای پیام/

منبع: ایلنا

ملیحه آدینه کد خبر: 1126867 برچسب‌ها اخبار روز

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: اخبار روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد، گفت: خدمات‌رسانی شایسته به مردم از راهبردهای مهم پلیس در تحقق پلیس جامعه محور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از پلیس مرکزی، سردار هادی رفیعی‌کیا در جلسه شور فرماندهی انتظامی استان مرکزی در شهرستان محلات اظهار کرد: بی‌تردید اصلی‌ترین رسالت فراجا و سایر نهادهای امنیتی چیزی جز این نیست که همواره با تمام توان خود در مقابل توطئه‌های دشمن ایستاده و در بستر فرهنگ جهادی، در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم و پلید دشمن، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمتگزاری بی منت به مردم افتخار پلیس در ارائه خدمات مطلوب به شمار می‌رود، افزود: رضایتمندی شهروندان دغدغه پلیس در ارتقا سطح خدمت رسانی در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه عزم و اراده پلیس برای ارتقا امنیت مردم و کشور جدی است تصریح کرد: پلیس تا پای جان برای حفظ امنیت و آرامش شهروندان ایستاده و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

سردار رفیعی‌کیا با قدردانی از مردم استان در اجرای طرح نور و حمایت‌های مردمی در این طرح خاطر نشان کرد: مردم همواره پشتیبان پلیس در اجرای مأموریت‌های خود بوده و هستند و این همکاری و همراهی مهمترین عامل موفقیت پلیس در تأمین امنیت در جامعه به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد، گفت: خدمات‌رسانی شایسته به مردم از راهبردهای مهم پلیس در تحقق پلیس جامعه محور به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر ضرورت حضور همه دستگاه‌ها در اجرای طرح نور اضافه کرد: اجرای طرح نور در راستای ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی با همراهی خوب شهروندان در حال اجراست.

کد خبر 747927

دیگر خبرها

  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • بارش بی سابقه باران در روستای قطرم بافق
  • بارش بی سابقه در روستای قطرم بافق
  • ۳۵ درصد از قانون جوانی جمعیت اجرا شده
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • هر فرد می تواند سفیر محیط زیست باشد/ اعمال فرهنگ‌سازی راه حلی برای حفظ محیط‌زیست
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟