Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده کل نیروی انتظامی بیان کرد: امروز در نیروی انتظامی نخبگان خوبی در حوزه قرآنی فعالیت دارند و باید به این نخبگان توجه ویژه‌ای شود. یکی از اقدامات خوبی که در این راستا صورت گرفته، این است که برای گزینش در نیروی انتظامی زمینه جذب نخبگان قرآنی فراهم شده و این افراد در اولویت جذب ما قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حسین اشتری در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن پلیس کشور که در مرکز تعالی و تربیت شهید مطهری مشهد برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) بیان کرد: رهبری فرمود پلیس و نیروی انتظامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد؛ لذا باید به سمتی برویم که نیروی انتظامی به تراز مد نظر انقلابی برسد. ما معتقدیم نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی سربازان نائب امام زمان(عج) هستند و انشالله سربازان آن امام هم خواهند شد. نیروهای مسلح و انتظامی در این سطح از تراز انقلابی باید یک مسیر قرآنی را طی کنند. قرآن کریم بهترین نسخه برای بشریت است‌؛ همان راهی که پیام راعظم(ص) برای ما به واسطه قرآن کریم مشخص کرد.

فرمانده کل نیروی انتظامی عنوان کرد: امروز نیروی انتظامی خود را حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حافظ جان و مال و ناموس مردم شهیدپرور می‌داند و با همه آسیب‌های اجتماعی هم در حال مقابله است؛ ضمن اینکه باید در مجموعه نیروی انتظامی خود را به فناوری‌های روز و با کارکنان آموزش دیده، حرفه‌ای و توانمند مجهز کنیم. در همین راستا در برنامه‌های نیروی انتظامی برگزاری دوره‌های توانمندسازی مد نظر بوده که جزو اولویت‌های ماست. 

اشتری عنوان کرد: اگر بال معنویت را تقویت نکنیم، عملا امکانی برای پرواز نخواهیم داشت. خیلی از کشورها از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات از ما جلوتر هستند اما این موفقیت‌های نیروهای مسلح و نیروی انتظامی ما با همه چالش‌های موجود ناشی از برخورداری از بعد معنوی است. آنچه به ما قدرت می‌بخشد، بعد معنوی است که آن جز با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) به دست نخواهد آمد.

وی ادامه داد: نمونه دیگر این موضوع در جنگ هشت ساله مشاهده می‌شود. پیروزی ما در دفاع مقدس با تجهیزات و امکانات نبود بلکه با توسل به ساحت قرآن و عترت آن توفیقات محقق شد. ما آن زمان قوای منظم و آماده به کار نداشتیم اما پیروز شدیم ولی صدام با تجهیزات زیاد و حمایت‌های سایر کشورها شکست خورد. رمز این موفقیت جز اخلاص، خداباوری، تکیه به قرآن و رهنمودهای قرآنی امام خمینی(ره) نبوده است.

فرمانده کل نیروی انتظامی اظهار کرد: امروز اگر بخواهیم در زندگی شخصی و سازمانی خود موفق باشیم هم هیچ راهی جز انتخاب راه قرآن نداریم. برگزاری این محافل قرآنی به جز برکات برای افراد شرکت‌کننده برای خانواده‌ها هم برکات زیادی به همراه دارد.

اشتری افزود: نیروی انتظامی به جهت توجه به قرآن و مفاهیم قرآنی موفق است و این از برکات قرآن کریم است؛ لذا باید این راه را ادامه داده و تقویت کرد. ما یک سازمان انسان‌محور هستیم و ابعاد فعالیت‌های اجتماعی‌مان نسبت به سایر سازمان‌ها و نهادها بیشتر است. در واقع تکیه اصلی ما به همکاران‌مان است. از طرفی با اقشار مختلف مردم نیز سروکار داریم؛ لذا بر اساس جامعه‌محور بودن و تکیه به نیروهای جوان، جهادی و انقلابی باید از بعد معرفتی خود را تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: برای ارتقای فرهنگ قرآنی باید کوشا باشیم و تاکید رهبری هم همین است که باید جامعه ما بیشتر با قرآن مانوس باشد. ایشان از این فضا هم حمایت دارند. بعد از انقلاب اسلامی رشد و شکوفایی فعالیت‌های قرآنی را به برکت توجه امام و رهبری شاهد بودیم و باید این راه را ادامه دهیم. جا دارد از این بیشتر کار کنیم؛ لذا باید برنامه‌های قرآنی در سراسر کشور با شکوه برگزار شود.

اشتری با اشاره به ۲ وظیفه مهم نیروی انتظامی یعنی تامین امنیت و خدمات‌رسانی خاطرنشان کرد: کسی می‌تواند در این ۲ عرصه موفق باشد که متمسک به قرآن باشد؛ لذا در هر شرایطی بتوانیم به قرآن تمسک جوییم، موفق‌تر عمل خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: یکی از اثرات مثبت و ارزشمند این فعالیت‌ها این است که به دلیل بروز برخی تهدیدات و جنگ نرم دشمن، آسیب‌های اجتماعی به سمت ما روانه شده چرا که دشمن از جنگ سخت با ما مایوس شده و در جنگ نرم تلاش دارد با ما مبارزه کند؛ به همین جهت تنها راه مصون ماندن از این خطرات تمسک به قرآن و عترت است.

فرمانده کل نیروی انتظامی ادامه داد: دشمن یک سال کار می‌کند اما شاهدیم که توطئه‌های دشمن تنها در یک ماه محرم و رمضان یا شب‌های قدر خنثی می‌شود که این نشان از تأثیرات برگزاری مراسم قرآنی و عزاداری برای امام حسین(ع) دارد.

اشتری اضافه کرد: امید است با تمسک به قرآن خود را مجهز کنیم برای پیشرفت‌های بیشتر و مبارزه با هجمه‌های دشمن. باید با فراگیر کردن فرهنگ غنی قرآن بتوانیم جوانان خود را در این حلقه قوی مصون کنیم و شاهد پیشرفت‌های بیشتر باشیم. قطعا به برکت قرآن و خون شهدا رسیدن به این پیشرفت‌ها میسر خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سردار اشتری نخبگان قرآنی نیروی انتظامی فرمانده کل نیروی انتظامی تمسک به قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند

آیت‌الله مکارم شیرازی، گفت: دشمنان تلاش دارند با آلوده کردن جوانان قمی به مواد مخدر و دیگر مفاسد اخلاقی، چهره قم را تخریب کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان قم، با تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و سال نو، قم را شهری متمایز و متعلق به جامعه تشیع دانسته و اظهار داشت: قم مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است. بیش از 80 هزار طلبه در حال فراگیری علوم دینی در سطوح مختلف هستند.

وی موقعیت قم را حساس برشمرده و افزود: دشمنان تلاش دارند با آلوده کردن جوانان قمی به مواد مخدر و دیگر مفاسد اخلاقی، چهره قم را تخریب کنند که این وظیفۀ شما را مضاعف می‌کند، چرا که ضربه به قم، ضربه به عالم تشیع است.

مرجع تقلید شیعیان بر آمادگی حوزه علمیه جهت همکاری با نیروی انتظامی تأکید کرده و گفت: حوزه علمیه می‌تواند در زمینه‌های مختلف به خصوص در مسئله حجاب با نیروی انتظامی همکاری کند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با خطیر دانستن وظایف نیروی انتظامی، عنوان کرد: نیروی انتظامی از سویی موظف به برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان است و از سویی مأمور به محبت و رحمت و رعایت آداب اسلامی است و جمع میان این دو کار آسانی نخواهد بود.

وی حفظ حجاب را واجب دانسته و افزود: از سوی دیگر هم نباید این عمل با خشونت همراه شود، چرا که بهانه‌ای برای دشمنان و معاندان می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به شب‌های قدر و شهادت امیرمؤمنان علی علیه السلام، گفت: باید احترام این ایام رعایت شود.

وی در پایان این دیدار امکانات مسجد مقدس جمکران را جوابگوی خیل عظیم عاشقان آن حضرت ندانسته و بر تأمین امکانات بیشتر تأکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قتل ۲ برادر در قبرستان شرف آباد یاسوج
  • نیروی انتظامی برخاسته از مردم و خادم مردم است
  • دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی نیست!
  • کار نیروی انتظامی نمونه‌ای از جهاد است
  • نیروی انتظامی جان خود را برای امنیت مردم تقدیم می کند
  • دشمنان تلاش دارند چهره قم را تخریب کنند
  • تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال ۱۴۰۳
  • تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال‌ ۱۴۰۳
  • تلاش فراجا برای حل دغدغه مسکن کارکنان
  • تروریست ها یک افسر نیروی انتظامی را به شهادت رساندند