Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد قناعت روز یکشنبه در دیدار رییس و اعضای شورای اسلامی استان خراسان جنوبی افزود: یکی از مسائلی که برای ما مشکل ایجاد کرده و باعث عقب‌افتادگی و کندی سرعت توسعه استان می‌شود، بخشی‌نگری است لذا باید همه استان را با هم ببینیم چون نماینده کل استان هستیم.

وی همگرایی و عقلانیت‌محوری را از عوامل موفقیت در همه مجموعه‌ها از شوراها برشمرد و گفت: شورای اسلامی استان نباید بخشی‌نگر باشد و چون از نمایندگان همه مناطق تشکیل شده باید همه استان را یکپارچه ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر صدای واحد از استان خارج شود، در توسعه خراسان‌ جنوبی موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه شورای اسلامی استان افزود: به‌واسطه همین اهمیت نماینده شورای استان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه حضور دارد.

قناعت توزیع عادلانه خدمات و اعتبارات در سراسر استان را لازمه توسعه پایدار دانست و اظهار داشت: یکی از مواردی که باعث توسعه پایدار می‌شود توزیع عادلانه اعتبار و خدمت در جای جای استان است.

وی بیان کرد: در اصل هفتم قانون اساسی آمده، نقش اصلی و محوری شوراهای عالی استان‌ها، جلوگیری از تبعیض در تهیه برنامه عمرانی استان است و این برنامه باید جامع و کامل و در قالب استان دیده شود و جلوگیری از تبعیض برعهده نمایندگان شورای استان است.

استاندار خراسان جنوبی یکی از وظایف شوراها را آسیب‌شناسی از بودجه شهرداری عنوان کرد و گفت: نمایندگان شورا باید نقاط ضعف و قدرت بودجه شهرداری‌ها را شناسایی کنند و نقاط قوت آن در برنامه‌های سال‌های بعد تقویت و نقاط ضعف‌ برطرف شود.

وی افزود: با توجه به اینکه نمایندگان شورای اسلامی استان با رای مستقیم مردم انتخاب شده‌اند، نظارت بر مدیریت شهری انتظار جدی مردم است یعنی هرچه شوراها در مدیریت شهری نظارت مستمر و عملکرد توانمندی داشته باشند بدون شک موجب دلگرمی مردم خواهد شد.

قناعت بیان کرد: شورای فعال و آشنا به قوانین که بودجه شهرداری را آسیب‌شناسی کرده و نظارت مستمر و جدی بر عملکرد بودجه شهرداری داشته باشد به عنوان شورای فعال و پویا شناخته می‌شود.

وی گفت: بیشترین مباحثی که توسط نمایندگان شورا در این جلسه مطرح شد، موضوعات عمرانی بود که درست است اما باید از مباحث فرهنگی و معضلات آن هم غافل نشویم؛ اگرچه استان فرهنگی و با اصالت بوده و معضلات فرهنگی خیلی اندک است اما نسبت به همین میزان اندک هم باید حساس بوده و برای آن برنامه داشته باشیم.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: باید از ظرفیت فرهیختگان، نخبگان، گروه‌های مرجع، اساتید دانشگاه و سایر گروه‌ها و اقشار در زمینه چاره‌جویی مسایل مختلف استان بهره‌مند شویم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در برخی اعضای شوراها دیده می‌شود اینکه از وظایف و اختیارات خود اطلاع ندارند و این نبود اطلاع سبب شده در برخی مواقع مشکلات اداری در شهرستان‌ها ایجاد شود.

قناعت گفت: اگر شوراهای اسلامی استان و شهرستان بر موضوعات و مشکلات، ظرفیت‌ها، کمبودها و نیازها اشراف داشته و عصاره و چکیده آن را به‌صورت فنی و دقیق و خارج از بخشی‌نگری و تعصب‌های منطقه‌ای به مدیران استان انعکاس دهند خیلی از هم‌پوشانی‌ها و موازی‌کاری‌ها اتفاق نخواهد افتاد.

وی تصریح کرد: هرچه صدا واحدی از شورای اسلامی استان و یکدست و یکپارچه برای توسعه استان شنیده شود، موفق خواهیم بود.

استاندار خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش گفت: جاده‌ها، راه‌آهن، انتقال آب، پروازها، راه‌های مواصلاتی، خرید حمایتی زرشک، جلوگیری از خام‌فروشی معادن به عنوان یکی از موضوعات مهمی که خیلی از آن رنج می‌بریم، احداث بیمارستان و تجهیز آنها، جمع‌آوری آب‌های سطحی، تامین نهاده‌های دامی، گردشگری و کمبود پزشک از عمده موضوعاتی بود که توسط نمایندگان شوراهای استان مطرح شد.

وی افزود: تمامی این موارد مربوط به همه استان است لذا اگر پروژه‌ای انجام می‌دهیم باید با تلاش و صدای واحد در یک فضای همدلی باشد تا به موفقیت برسیم.

قناعت گفت: فضای جدید کشور اکنون فضای کار و تلاش جهادی، مدیران پرتحرک، دلسوز، جهادی، انقلابی، نترس و اهل ریسک است و با همکاری هم این فضا را باید در استان ایجاد کنیم در این صورت می‌توانیم در دوره چهار ساله بخش جدی از مشکلات را حل کنیم.

وی اظهار داشت: سفرهای استانی رییس جمهور یا سفرهای شهرستانی استاندار خارج از برنامه و مضاعف است در غیر این صورت برنامه‌ها دنبال می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی در تشریح سفرهای شهرستانی افزود: قبل از انجام سفر فرماندار، اعضای شوراها و بخشداران شهرستان‌ها مشکلات و نیازمندی‌ها را احصا کرده و چند موضوع اولویت‌دار به‌صورت فنی، علمی و کارشناسی شده انتخاب می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون به چهار شهرستان سفر کرده‌ایم گفت: سفرهای شهرستانی تعصبی، احساسی یا کورکورانه نیست بلکه هدف پیگیری مشکلات و رفع آنهاست که در این خصوص چند موضوع مهم و البته تعداد کم انتخاب شده، بازدید میدانی انجام و در نشست شورای اداری شهرستان مصوب می‌شود.

قناعت اضافه کرد: سعی می‌کنیم مصوبات کم باشد و اجرا شود تا اینکه زیاد باشد و ناقص بماند، در این زمینه یکی از مدیران کل معاونت عمرانی استانداری پیگیری مصوبات سفر را برعهده دارد و اولین سفر آخرین سفر شهرستانی هم نخواهد بود.

وی گفت: اینکه کدام شهرستان اول یا آخر باشد مهم نبوده و چاره‌ای نیست مهم این است که مشکلات و مسایل مربوط به شهرستان‌ها را بتوانیم حل و فصل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید صبر و تحمل کرد افزود: برخی به دلیل انتخاب‌ها از ما انتقاد می‌کنند اما آیا باید چند ماه بنشینیم، تحقیقات را انجام داده و تغییرات را انجام دهیم بعد به شهرستان‌ها سفر کنیم یا اینکه همزمان با تحقیقات و تغییرات، با همین وضعیت سفرهای شهرستانی را انجام و مصوبات را ادامه بدهیم.

وی درباره استقرار مدیران دستگاه‌های اجرایی در شهرستان‌ها گفت: ما در استان مدیر پروازی نداریم و به همه فرمانداران و مدیران کل تاکید کرده‌ایم در محل خدمت با خانواده مستقر شوند.

قناعت تصریح کرد: یکی از شروط اصلی ما برای فرمانداران و مدیران استقرار در شهرستان مربوطه است.

وی افزود: با فضای جدیدی که در کشور ایجاد شده باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار بومی و غیربومی توانمند در شهرستان‌های استان اقدام کرد که یکی از اولویت‌های جدی ما در سال ۱۴۰۱ است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بودجه دولتی اندک و قطره‌چکانی است گفت: شوراهای استان هم باید برای جذب سرمایه‌گذار به استان بکوشند همچنین از اعضای شورای اسلامی استان انتظار داریم برای توانمندسازی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، طرح و برنامه‌هایی براساس استعدادها و ظرفیت‌های هر شهرستان ارائه دهند.

برچسب‌ها شورای شهر توسعه اقتصادی خراسان جنوبی جواد قناعت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر توسعه اقتصادی خراسان جنوبی شورای شهر توسعه اقتصادی خراسان جنوبی جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی شورای اسلامی استان سفرهای شهرستانی بودجه شهرداری شهرستان ها همه استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، متن فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

مردم  قدر شناس خراسان جنوبی همگام با سایر هموطنان در چند روز اخیر در قالب تجمعات خودجوش، کاروان خودرویی، جشن و نورافشانی، بغض انباشته و فرو رفته از حدود هفت ماه ظلم و جنایت این رژیم کودک کش در غزه را ابراز و حمایت همه‌جانبه خویش از عملیات مقتدرانه و هوشمندانه وعده صادق علیه رژیم نامشروع، جنایتکار و متجاوز صهیونیستی را اعلام کردند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با محکوم کردن استمرار جنایات رژیم کودک‌کش و خبیث صهیونیستی و همچنین تقدیر و تشکر از نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»، از عموم مردم استان دعوت می‌نماید به شکرانه این عملیات غرورآفرین و تحقیر تاریخی رژیم خون آشام صهیونیستی با حضور گسترده و پرشور خود در راهپیمایی حمایت از مقاومت مردم مظلوم و مقتدر غزه که پس از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه ۳۱ فروردین در همه میعادگاه‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار خواهد شد حضوری منسجم و دشمن شکن داشته باشند.

این تظاهرات در بیرجند از مصلی و مسجد جامع المهدی (عج) تا میدان نماز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در راهپیمایی حمایت از اقدام تنبیهی سپاه
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • پیام استاندار خراسان جنوبی و رئیس شورای تأمین استان به مناسبت "روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی ایران"
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • ادامه فعالیت میز خدمت ۲ روز در هفته در شهرستان‌های بوشهر
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • ۱۴۲۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد استان تحویل داده شد