Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس در این جشنواره از همه شاعران آئینی کشور که آثار و اشعاری در وصف و سیره بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سروده و ارسال نموده و در این مراسم به شعر خوانی پرداختند؛ قدردانی کرد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس برگزاری این شب شعر را بخشی از برنامه های تحولی در دستگاه قضایی در حوزه فرهنگی خواند و بیان داشت این اقدام و اقدامات مشابه فرهنگی در مجموعه قضایی در راستای وظایف دستگاه قضایی برای عدالت گستری و پیشگیری از وقوع جرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان فارس ترویج سیره حضرت فاطمه زهراء (س) را یکی از راه‌های کاهش دعاوی خصوصاً دعاوی و اختلافات خانواده و استحکام بخشی به کانون خانواده ها خواند.

وی در جمع ادب دوستان شهرستان نی ریز با بیان اینکه هر چه ما در این موضوع و میدان وارد شویم و در خصوصی مقامات و فضائل بانوی دو عالم قلم بزنیم، نمی‌توانیم حقّ مطلب را ادا نماییم گفت: همه مقاماتی را که بتوان برای یک انسان کامل تصور نماییم، حضرت زهرا سلام الله علیها در رتبه اول و در درجه اول آن قرار دارد.

این مقام قضایی استان فارس در ادامه افزود: مواضع حضرت زهرا علیها السلام در ایمان و معرفت الهی، در بندگی خدا و عبادت، در بی‌اعتنایی به دنیا و قناعت، در رحم و ایثار به دیگران، در همسرداری و تربیت فرزند، در حفظ کرامت‌های خاصی که اسلام برای بانوان توصیه نموده است و در رعایت ستر و عفاف، و در نشان دادن ده ها صفت برجسته‌ای که برای زنان بیان شده است، یگانه و اسوه است.

در حاشیه این جشنواره، حسین غضنفرنژاد رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز و دبیر جشنواره ملی شعر فاطمی در خصوص نخستین جشنواره ملی شعر در سایه سار طوبی در شهرستان نی‌ریز اظهار داشت: نخستین جشنواره ملی شعر فاطمی در آستانه ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و از سوی دادگستری شهرستان نی‌ریز و با همکاری علما و روحانیون، مسئولان قضایی استان فارس، قضات و کارکنان دادگستری نی ریز، مسئولان نهادها و دستگاه های اجرایی، صنایع و شهرداری نی ریز و با حضور شاعران و هنرمندان شعرآئینی برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی شعر فاطمی با بیان اینکه ۲۱۰ قطعه شعر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، گفت: در مجموع از ۲۰ استان کشور آثاری به دبیرخانه ارسال شده بود که از این میان می توان به استان‌های تهران، خراسان مرکزی، اصفهان، قم، کرمان، ایلام، لرستان، بوشهر، البرز، گیلان، گلستان، مازندران، قزوین، مرکزی، خوزستان، یزد، زنجان، چهارمحال و بختیاری و فارس اشاره کرد.

رئیس دادگستری شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره درباره سیره حضرت فاطمه زهرا (س) بود، افزود: موضوع اصلی جشنواره در سایه سار طوبیدر خصوص سیره حضرت فاطمه زهرا (س) و اشعار نیز حاوی مضامینی در وصف ویژگی‌های بزرگ بانوی اسلام بود.

دبیر نخستین جشنواره ملی شعر فاطمی در خصوص میهمان ویژه و صابر خراسانی مجری این جشنواره، بیان کرد: با توجه به برگزاری جشنواره در سطح ملی ازحضور داوران کشوری، استانی و شهرستانی در هیئت داوران استفاده شد که بر این اساس هادی جان فدا از شاعران مطرح کشوری، هاشم کرونی از شاعران آئینی استان فارس و نصیرزاده از شاعران برجسته شهرستان آثار ارسالی را داوری کردند.

رئیس حوزه قضایی نی ریز در ادامه به مقوله فرهنگ اشاره کرد و گفت: فرهنگ بستر مناسبی را برای انتقال آموزه ها، آگاهی بخشی به مردم فراهم می نماید و در این میان استفاده از ابزارهای فرهنگی در دستگاه قضایی ما را به رسالتمان که همان عدالت گستری، پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و اصلاح مجرمین است یاری می نماید.

غضنفر نژاد هدف از برگزاری شعر های آئینی به خصوص جشنواره ملی شعر فاطمی را به عنوان یکی از ابزارهای فرهنگی در راستای شناساندن هویت مردم مذهبی و ولایتمدار شهرستان نی ریز دانست و گفت: جشنواره شعر فاطمی در سطح کشور آثار بسیار مناسبی را برای جامعه و مردم شهرستان نی ریز خواهد داشت و مهمترین اثر این اقدام فرهنگی و هنری می توان به ایجاد هویت های مثبت و کمرنگ نمودن برچسب های منفی از افراد جامعه اشاره کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از شاعران برگزیده تقدیر گردید.

کد خبر 5407013

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری فارس سيد كاظم موسوي شعر بارش برف برف و کولاک کرمانشاه بوشهر ویروس کرونا سیل کرمان برف و یخبندان برف روبی خطبه های نماز جمعه امداد رسانی آمار کرونا عکس استانها اردبیل نخستین جشنواره ملی شعر جشنواره ملی شعر فاطمی حضرت فاطمه زهرا شهرستان نی ریز شعر فاطمی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۹۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد

‌به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس پیرامون برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس توضیح داد: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.

به‌گفته وی، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در کشور که تعدادشان ۱۱۵۲۵۱۸ نفر است؛ ۷۴۰۳۳ داوطلب مربوط به استان فارس است که ۴۸۳۹۴ نفر ایشان را بانوان و ۲۵۶۳۹ آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند.

باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب بر اساس بیش‌ترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، ۳۶۲۷۹ نفر در رشته تجربی، ۲۲۶۲۶ نفر در رشته علوم انسانی، ۷۳۸۹ نفر در رشته علوم ریاضی و فنی، ۴۶۵۴ نفر در رشته زبان‌های خارجی و ۳۰۸۵ نفر در رشته هنر شرکت دارند.

معاون آموزشی دانشگاه شیراز خبر داد: از شرکت‌کنندگان ۲۸۴۴۰ نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که ۹۹۹۴ آن‌ها را آقایان و ۱۸۴۴۶ ایشان را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی (صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌)، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی (بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌) و گروه تجربی (صبح جمعه ۷ اردیبهشت‌) در استان فارس برگزار خواهد شد و با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می‌بایست به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند.

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال ۱۴۰۳ در ۳۶ شهرستان استان، در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی حرفه‌ای و آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد.

وی در خصوص شیوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۵ و ۶ اردیبهشت به باجه رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است؛ مراجعه کنند.

باقری خبر داد: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل: خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است.

نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

کد خبر 6086891

دیگر خبرها

  • معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان کازرون
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • شهرستان اردل میزبان چهاردهمین جشنواره منطقه‌ای شعر تمداربیت
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • جزییات برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس اعلام شد
  • انتخاب سه کارگر فارس به عنوان نخبه ملی کشور
  • برگزاری نخستین تشکل معلم محور در فارس
  • برگزاری یادواره ۸ شهید هنرمند شهرستان بوانات