Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-03-28@17:28:54 GMT

در هیچ نقطه‌ای از کشور کمبود سوخت وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۹۵۵۹

در هیچ نقطه‌ای از کشور کمبود سوخت وجود ندارد

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطمینان داد: با توجه به ذخیره‌سازی‌های مناسب پیش از آغاز فصل سرما و با توجه به شرایط حاد جوی، در هیچ نقطه‌ای از کشور کمبود سوخت وجود ندارد و سوخت مورد نیاز روستاییان در نقاط سخت‌گذر نیز تأمین شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، برودت هوای کشور در روزهای اخیر در برخی نقاط، در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده است و با توجه به بارش سنگین برف و باران‌های سیل‌آسا در بسیاری از استان‌های غربی و شمال‌غرب کشور از جمله استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی، لرستان، کرمانشاه و همدان بعضی از مسیرهای مواصلاتی و حتی راه‌های روستایی بسته شده است و امکان تردد در برخی از نقاط وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچون سال‌های گذشته، افزون بر سوخت‌رسانی عادی شبانه‌روزی خود، پیش از آغاز فصل سرما نسبت به ذخیره‌سازی سوخت در انبارهای نفت و مناطق سخت‌گذر اقدام کرده است و با توجه به ذخیره‌سازی‌های مناسب انجام‌شده در انبارهای نفت، این آمادگی را دارد تا در صورت ادامه شرایط جوی، نسبت به تأمین سوخت موردنیاز هموطنان در همه حوزه‌های مصرف اقدام کند.

کرامت ویس‌کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره اقدام‌های انجام‌شده در این شرکت برای سوخت‌رسانی مطلوب به تمامی نقاط کشور گفت: طبق روال هرساله برنامه‌ریزی‌ برای تأمین سوخت روستانشینان از ماه‌ها پیش آغاز شده است و سوخت نفت سفید را به‌صورت اعتباری تحویل می‌دهیم که در فروشندگی‌هایی که امکان تردد وجود ندارد، ذخیره کنند. در این ایام مدیران عملیاتی ما در همه استان‌ها در همکاری با استانداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان در جلسات مدیریت بحران استان‌ها و شهرستان‌ها شرکت می‌کنند و برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهند تا سوخت موردنیاز مصرف‌کنندگان در همه بخش‌ها از حمل‌ونقل تا حوزه گرمایشی (مناطق روستایی و عشایرنشین) را که به شبکه گاز شهری دسترسی ندارند، تأمین کنند.

وی با اشاره به تأمین گاز مایع موردنیاز مردم به‌ویژه در استان‌های برفی گفت: تأمین سوخت صنایعی که گازشان قطع شده و متقاضی سوخت مایع هستند، از دیگر مواردی است که در برنامه‌ریزی‌های روزانه ستاد و مناطق عملیاتی شرکت و چه در همکاری با دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله اداره کل مدیریت بحران استانداری‌ها برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود.

تأمین سوخت موردنیاز تمامی بخش‌ها در هفته سختی که گذشت

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: در هفته سختی که با آن روبه‌رو بودیم، در بیشتر نقاط کشور با بارش شدید برف و در برخی نقاط از جمله استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و بوشهر و فارس با بارش بی‌سابقه باران و سیل روبه‌رو بودیم که خوشبختانه با ذخیره‌سازی مناسب سوخت، با هیچ مشکلی در تأمین سوخت گرمایشی، پخت‌وپز و سوخت موردنیاز خودروها مواجه نبودیم.

ویس‌کرمی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، عوامل شرکت‌های حمل‌ونقل و رانندگان سخت‌کوش نفتکش‌ها افزود: خوشبختانه با تلاش تمامی دست‌اندرکاران زنجیره تأمین سوخت کشور در کنار عملیات مستمر و شبانه‌روزی تأمین سوخت کشور، در تأمین نفت‌گاز موردنیاز بخش حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت در انبارهای نفت و تأسیسات سیلندرپرکنی گاز مایع، شرایطی رقم خورد که با کمترین مشکل در حوزه سوخت‌رسانی در مناطقی که دچار بحران شده بودند، روبه‌رو بودیم.

وی با اشاره به ذخیره‌سازی مناسب نفت سفید در روستاها به‌ویژه در نقاط سخت‌گذر و ذخیره‌سازی سوخت در انبارهای نفت به‌ویژه بنزین و نفت سفید تأکید کرد: این آمادگی وجود دارد تا در صورت پایدار بودن شرایط جوی در کشور، هرگونه سوخت موردنیاز هموطنان تأمین شود.

پیک مصرف سوخت با کمترین مشکل در حوزه سوخت‌رسانی

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: اگرچه در زمستان مصرف نفت سفید افزایش قابل‌توجهی دارد، اما در پیک مصرف سوخت در زمستان، با اطمینان می‌گویم که در هیچ نقطه‌ای و در هیچ روستایی، مسیری را نداشتیم که مشکل کمبود سوخت وجود داشته باشد. همچنین در شرایط ویژه در صورت نیاز به ارسال سوخت به‌صورت فوق‌العاده و مقابله با بحران از استان‌های معین در حوزه‌های لجستیکی و تأمین و توزیع فرآورده‌، کمک‌رسانی لازم انجام خواهد شد.

تولید برق پایدار در زمستان سخت جاری با تأمین سوخت نیروگاهی از سوی وزارت نفت

ویس‌کرمی همچنین با اشاره به توزیع گاز مایع بیشتر در میان مصرف‌کنندگان گفت: افزون بر آن سوخت‌رسانی زمستانی به نیروگاه‌ها نیز به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام شد. در زمستان که مصرف گاز خانگی به‌شدت بالا می‌رود و رکورد می‌زند، سوخت‌ نیروگاه‌ها و نیز صنایعی که مشمول قطع گاز طبیعی می‌شوند، از جمله کارخانه‌های سیمان با سوخت دوم (گازوئیل و مازوت) جایگزین‌ می‌شود.

وی با تأکید بر ذخیره‌سازی مناسب سوخت در نیروگاه‌ها افزود: سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها در شرایط سخت امسال استمرار داشت و خوشبختانه با مدیریت صحیح مصرف توسط وزارت نیرو نیز تاکنون مشکلی در زمینه تأمین برق در کشور به‌وجود نیامده و برق به‌صورت پایدار در کشور تولید شده است.

وضع مناسب ذخایر سوخت کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از وضع مناسب ذخیره‌سازی سوخت در انبارهای نفت کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه وضع ذخایر بنزین، گازوئیل و دیگر فرآورده‌های کشور مناسب است و اگرچه مصرف سوخت بنزین با توجه به شرایط برودت هوا بالاست، اما تلاش می‌کنیم افزون بر تأمین بنزین موردنیاز روزانه کشور، ذخیره‌سازی مناسب برای ایام عید نوروز را نیز انجام دهیم تا بتوانیم در تعطیلات نوروزی پاسخگوی نیاز هموطنان باشیم.

رشد ۱۵ درصدی مصرف بنزین کشور

ویس‌کرمی همچنین درباره میزان مصرف انواع فرآورده در کشور گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون به‌طور میانگین روزانه ۸۶ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شده است که این رقم با توجه به مدت مشابه پارسال با ۷۴.۷ میلیون لیتر مصرف، رشد ۱۵ درصدی نشان می‌دهد.

وی افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در دی‌ماه به حدود ۸۹.۹ میلیون لیتر رسید که این رقم در مدت مشابه سال گذشته (دی ۹۹) ۷۶ میلیون لیتر بود و با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال باز هم افزایش خواهد یافت. از ابتدای امسال تا پایان آذرماه به‌طور میانگین روزانه ۵ هزار و ۱۰۰ تن گاز مایع نیز در کشور توزیع شد،  مصرف گاز مایع در دی‌ماه امسال روزانه ۵ هزار و ۷۰۰ تن بود.

توزیع روزانه ۸.۸ میلیون لیتر نفت‌سفید در دی‌ماه

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: دی‌ماه به‌صورت میانگین روزانه ۸.۸ میلیون لیتر نفت‌سفید در کشور توزیع شد که به‌صورت میانگین از ابتدای سال ۳.۸ میلیون لیتر بود.

ویس‌کرمی همچنین میزان مصرف‌ نفت‌گاز غیرنیروگاهی در کشور از ابتدای امسال را روزانه ۷۶ میلیون لیتر اعلام کرد و گفت: این رقم در دی‌ماه امسال به‌صورت میانگین روزانه ۷۷ میلیون لیتر بوده است.

آمادگی برای تأمین سوخت موردنیاز ماشین‌آلات راه‌سازی و خودروهای شخصی در محورهای برفی

وی ضمن قدردانی از راهداران برای تلاش‌های شبانه‌روزی در مسیرهای مواصلاتی گفت: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچون هرساله نسبت به تأمین سوخت نفت‌گاز مورد نیاز ماشین‌آلات راهداری اقدام کرده است و در صورت نیاز آمادگی دارد تا نسبت به ارسال سوخت ویژه برای عوامل حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام کند و سوخت موردنیاز خودروهایی که در مسیر مانده و در نقاط سخت‌گذر متوقف شده‌اند، تأمین خواهد شد.

منبع: شانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران سوخت زمستانی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ذخیره سازی مناسب میانگین روزانه سوخت موردنیاز ذخیره سازی میلیون لیتر برنامه ریزی وجود ندارد سوخت رسانی شبانه روزی تأمین سوخت نیروگاه ها دی ماه ویس کرمی استان ها گاز مایع حمل ونقل نفت سفید سخت گذر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز بهار

 با اوج دوباره مصرف سوخت در کشور، روز سه‌شنبه، (هفتم فروردین‌ماه)، ۱۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده است که این عدد در مقایسه با مدت مشابه پارسال (هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۲) با ۱۲۲ میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر، ۲.۷ درصد افزایش یافته است.

از یکم تا هفتم فروردین‌ماه امسال، به‌طور میانگین ۱۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال (یکم تا هفتم فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲) با ۱۱۶ میلیون لیتر، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر افزایش یافته است.

این شرکت با هشدار درباره روند افزایشی مصرف سوخت در کشور، از هموطنان خواسته است با مدیریت مصرف سوخت و به‌کارگیری نکات مدیریت بهینه، این شرکت را در سوخت‌رسانی مطلوب به هموطنان یاری کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • مصرف سوخت همچنان افزایشی است
  • مصرف حدود ۱۲۷ میلیون لیتر بنزین در هشتمین روز بهار / ثبت رشد ۲۲ درصدی
  • عبور مصرف روزانه بنزین از ۱۲۵ میلیون لیتر
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز فروردین‌ماه
  • حدود ۱۵ میلیون لیتر بنزین مصرف شد
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر بنزین در هفتمین روز بهار
  • توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار
  • مصرف بنزین دوباره اوج گرفت/ توزیع بیش از ۱۲۵ میلیون لیتر در هفتمین روز بهار
  • افزایش ۴.۶ درصدی مصرف روزانه بنزین نسبت به سال قبل