Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-23@16:18:56 GMT

چالش‌ نیمکت‌های پاک در فنلاند به راه افتاد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۰۹۸۴۰

چالش‌ نیمکت‌های پاک در فنلاند به راه افتاد

بسیاری از کشورها در این زمان از سال، بارش برف سنگینی را تجربه می‌کنند که به طور کامل سطوح را می‌پوشاند و مسیرها را مسدود می‌کند؛ شهرداری ییواسکولا از ساکنان خود خواسته است که در چالش "نیمکت‌های پاک" شرکت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه شهرداری‌ها و کارگران بخش نظافت اکثر مناطق شهر را تمیز می‌کنند، اما شهروندان همچنان باید به پاکسازی برف کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با درک اینکه افراد کمی برای انجام این کار داوطلب می‌شوند، شهر ییواسکولا فنلاند راهی برای ایجاد انگیزه در ساکنان خود پیدا کرده است.

شهرداری این شهر اعلام کرد که چالش نیمکت‌های پاک را برای مشارکت شهروندان در بخش نظافت شهری در روزهای برفی راه اندازی کرده است. با این ابتکار، از همه ساکنان - صرف نظر از سن - دعوت می‌شود تا به سهم خود برف را از روی نیمکت‌های محله‌شان پاک کنند. هماهنگ کننده این پروژه، درباره ایده چالش نیمکت‌های پاک توضیح داد:

"تمیز کردن نیمکت‌ها ایده‌ای بود که از سوی خود ساکنان مطرح شد. ما یک نظرسنجی در رابطه با سالمندان و محیط آنها انجام دادیم و بسیاری اعلام کردند که در زمستان در طول پیاده روی خود آرزوی مکانی برای استراحت دارند؛ هرچند نیمکت‌های بدون برف برای افراد در هر سنی مفید است."

تکرار این نکته ضروری است که کارگران نظافت شهری به طور مرتب نیمکت‌ها را تمیز می‌کنند، اما نمی‌توانند از تمیزی همه آنها اطمینان حاصل کنند. علاوه بر این، مواردی که از قبل تمیز شده است، در صورت بارش برف شدید یا مداوم، برای مدت طولانی بدون برف باقی نمی‌ماند.

برای شرکت در چالش، ساکنان باید یک نیمکت پوشیده از برف پیدا کنند و با استفاده از یک بیل فلزی یا پلاستیکی آن را تمیز کنند. با توجه به این موضوع، شهرداری به شرکت کنندگان هشدار می‌دهد که هنگام استفاده از بیل فلزی احتیاط کنند زیرا می‌تواند به عنوان مثال با خراشیدن رنگ نیمکت‌ها به سطح نیمکت‌ها آسیب برساند. هنگام برداشتن برف، باید اطمینان حاصل شود که نه تنها خود نیمکت، بلکه مناطق اطراف آن (نیم متر جلوتر و کناره‌های آن) نیز تمیز می‌شود.

برای ثبت شرکت شهروندان در چالش، باید از نیمکتی که تمیز کرده‌اند عکس بگیرند و با استفاده از هشتگ‌های #penkitpuhtaaksihaaste (چالش نیمکت‌های پاک)،#yhteinenympäristö (محیط عمومی) و #naapuriapu (کمک محلی) آن را در شبکه‌های اجتماعی آپلود کنند تا مشارکت خود را در پروژه‌های شهر نشان دهند و با این کار، انگیزه‌ای برای سایر شهروندان شوند.

کد خبر 550740

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فنلاند شهرهای جهان مشارکت شهروندان مشارکت شهروندان در امور شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نیمکت های پاک نیمکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۰۹۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند

به گزارش همشهری‌آنلاین، ارزیابی این اندیشکده که در واشنگتن دی.سی مستقر است، بعد از آن مطرح می‌شود که روزنامه روسی «ایزوستیا» که نزدیک به کرملین است، گزارشی را درباره برنامه وزارت دفاع روسیه برای گسترش منطقه نظامی جدیدالتاسیس «لنینگراد» منتشر کرد. این برنامه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه دسامبر در پاسخ به پیوستن فنلاند به ائتلاف ناتو اعلام شد.

منابع وزارت دفاع روسیه به ایزوستیا گفتند، ارتش این کشور در «جمهوری کارلیا» در شمال روسیه در مرز با فنلاند، یک یگان موشکی مجهز به موشک‌های بالستیک «اسکندر-ام» را تشکیل داده است. طبق این گزارش، روسیه تشکیل یک واحد مجهز به تانک را هم در نظر دارد، اما هنوز تصمیمی درباره آن نگرفته است.

در ادامه گزارش روزنامه ایزوستیا آمده است، روسیه همچنین یک واحد جدید پدافند هوایی و نیروی هوایی را در این منطقه مستقر کرده است؛ واحدی که متشکل از چند هنگ سرباز، بمب‌افکن‌های سامانه‌های پدافند هوایی و سربازان مهندسی رادیویی است.

«ولادیمیر والویف» فرمانده سابق ناوگان بالتیک روسیه به روزنامه ایزوستیا گفت این تدارکات در پاسخ به پیوستن هلسینکی به ناتو و تقویت مواضع قوای روسی در جبهه غربی آنها اتخاذ شده‌اند.

والویف اظهار کرد: «اگر بدترین سناریو رخ دهد، این یگان موشکی ماموریت‌ برخورد با نیروهای ناتو را که تهدید ایجاد کرده‌اند، عملی خواهد کرد. حالا ما باید چشمانمان را به فنلاندی‌ها بدوزیم.»

ائتلاف ناتو به‌رغم هشدارهای روسیه درباره نادیده گرفتن منافع امنیتی خود توسط این ائتلاف‌، به سیاست تحریک‌آمیز گسترش خود ادامه داده و در پی پیوستن سوئد و فنلاند به این ائتلاف حالا تعداد اعضای آن به ۳۲ عضو رسیده است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه ماه گذشته میلادی در پاسخ به این سیاست از تشکیل ۲ ارتش و ۳۰ لشگر جدید در روسیه تا پایان سال جاری میلادی خبر داد. ارتش روسیه همچنین برنامه‌هایی را برای تغییر شکل مناطق نظامی مسکو و افزایش تعداد سربازانش از ۱.۲ میلیون نیرو به ۱.۵ میلیون نیرو اعلام کرده است.

پیش از این «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا ادعا کرده بود روسیه چشم به تصرف مناطقی فراتر از اوکراین و حمله به اعضای ناتو دارد. ولادیمیر پوتین این ادعاها را «بی‌اساس و پوچ» خوانده و رد کرده است. پوتین اما در موضعی که ابهام بیشتری را ایجاد کرد، بعد از پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری اخیر روسیه درباره موضوع درگیری با ائتلاف ناتو، گفت: «هر چیزی ممکن است.»

کد خبر 845999 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه ناتو

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند
  • ایران دنبال تنش در منطقه نیست
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • ایران به‌دنبال تنش در منطقه نیست
  • وزیر خارجه فنلاند: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • وزرای امور خارجه ایران و فنلاند خواستار ارتقاء روابط دو کشور شدند
  • ادعای مهم اندیشکده آمریکایی؛ روسیه خود را برای یک جنگ بزرگ آماده می‌کند
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟