Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارشد بهرامی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از همان ابتدای شیوع این بیماری تمام امکانات این اداره بسیج شد تا ضمن درمان مبتلایان علت بیماری را نیز جستجو کند؛ اظهار داشت: در مرحله اول چون احتمال آلودگی آب وجود داشت، آزمایش های مربوطه از آب روستا انجام گرفت و مشخص شد که در آن زمان آب روستا هیچ آلودگی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: همزمان تیمی متشکل از کارشناسان مربوطه اقدامات کنترلی همانند شست‌وشوی مخزن ذخیره آب روستا، ضدعفونی مخزن آب، کلرزنی آب، کنترل میزان کلر باقی‌مانده، آموزش به مردم و تشدید مراقبت‌ها در روستای دهنه انجام شد.

بهرامی افزود: در همین حال ابتدا اقدامات پیشگیرانه بهداشتی و سپس اقدامات درمانی، مدیریتی و اجرایی برای جلوگیری از گسترش بیماری را در اولویت کار شبکه قرار دادیم.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان طارم ضمن اشاره به جلسات متعدد با کارشناسان بهداشت و متخصص اطفال بیمارستان شهدای طارم، گفت: یافته های اولیه پزشکی نشان می دهد علت بیماری این کودکان نوعی ویروس است که احتمال دارد از خانواده روتاویروس ها باشد که بیشتر در فصول سرد سال عامل بیماری کودکان است.

بهرامی خاطرنشان کرد: تا مشخص شدن علت اصلی بیماری، بررسی‌های آزمایشگاهی تکمیلی و تخصصی در خصوص عامل ایجاد کننده بیماری تا کنترل کامل و رفع نگرانی شهروندان عزیز با جدیت ادامه دارد.

به گزارش مهر؛ ۲۶ دی ماه سال جاری تعداد ۱۵ نفر از اهالی روستای دهنه که زیر ۱۰ سال بودند، با علایم اسهال و استفراغ و شکم درد به بیمارستان مراجعه می کنند که بلافاصله ضمن انجام اقدامات درمانی و کنترلی از سوی مدیریت بهداشت و درمان شهرستان طارم، بررسی در خصوص علت و چگونگی سرایت بیماری همچنان ادامه دارد.

در این میان مصطفی محمدی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در گفتگویی عنوان کرده است: آخرین آمار مبتلایان به بیماری گوارشی در روستای دهنه طارم به ۱۸ نفر رسیده است که بیشتر آنان را کودکان تشکیل می‌دهند و هم اکنون ۲ نفر در بیمارستان شهدای طارم بستری هستند و حال عمومی آنان خوب گزارش شده است.

کد خبر 5407086

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی زنجان مسمومیت کودکان بارش برف برف و کولاک بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا سیل کرمان برف و یخبندان برف روبی خطبه های نماز جمعه آمار کرونا امداد رسانی اردبیل عکس استانها روستای دهنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر جهاد کشاورزی فیروزه گفت :کشت انگور در  اراضی شیبدار در  روستاهای شورگشت،شورورز،قره باغ،چزگ و فیض آباداجرا شد.

کلیدری افزود: مزایای کشت در اراضی شیبدار،ایجاد سامانه های آبگیر در اطراف انگورها تا با ذخیره سازی و تجمع آب باران در فصول بارش و استفاده از این رطوبت در ماههای گرم تیر و مردا ،تامین آب منابع آبی زیرزمین،جلوگیری از تخریب مزارع،جلوگیری از بروز خسارت و آسیب در حوادث سیلابی،کنترل سیلاب ها و روان آب ها،جلوگیری از تبخیر بیش از حد،کنترل باران های نا به هنگام  است.

وی گفت :‌ارقام بومی انگور دیم در منطقه فیروزه ارقام دیوانه و سیاه ساروغی است و رقم رشه که بومی مناطق دیم کرمانشاه است،بصورت آزمایشی در برخی مناطق کاشته شده است.

 

 

دیگر خبرها

  • کنترل بیماریهای واگیر در مرکز خدمات جامع سلامت و پایگاه های مرزی خراسان رضوی
  • تصاویری از کارگاه آموزشی احکام ویژه کودکان و نوجوانان در روستای الیف
  • آب گذاری ۵۹ سر دهنه خاکی در گیلان
  • کشت ۵۰ هکتار انگور دیم در اراضی شیب دار شهرستان فیروزه
  • ۲ فوتی با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در طارم سفلی
  • اقدامات آبفا برای کنترل کیفیت آب مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • چگونه با کودکان درباره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • چگونه با کودکان در باره بیماری صعب‌العلاج والدین صحبت کنیم؟
  • کشف ۵۶۰ تخلف صنفی در طرح‌های نظارتی نوروزی
  • کنترل آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در کشور/ راه‌اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌های منتقله از دام