Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه تهران، رئیس دانشگاه تهران در پی نشست مشترک وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رؤسای ۱۴ دانشگاه برتر با اعضای هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ که روز چهارشنبه ۲۹ دی ماه در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، پیشنهادهایی مشخص برای گنجاندن در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به دکتر حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی، بر توجه منطقی به بودجه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور تاکید کرده و به ارائه پیشنهادهایی برای تقویت جایگاه دانشگاه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پرداخته است.

رئیس دانشگاه تهران در این نامه، نسبت به ارائه پیشنهادهایی در راستای اعمال اصلاحاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۱ به نحوی که منتج به تحقق بیش از پیش استقلال اداری و مالی دانشگاه در چارچوب اداره هیأت امنایی دانشگاه‌ها شود، اقدام کرده است. بر این اساس، پیشنهاد شده که دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات فناوری و علوم پزشکی صرفاً تابع ماده یک قانون احکام دائمی توسعه کشور بوده و هر گونه اتخاذ تصمیم با تأیید رئیس دانشگاه و تصویب هیأت امنا و تأیید وزیر علوم باشد.

قرارگیری نیمی از اصل و سود تسهیلات بانکی دریافتی توسط دانشگاه‌ها بر عهده دولت، معافیت دانشگاه‌ها از پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز تا سقف الگوی مصرف، تعیین مالیات ثابت ۱۰ درصدی بر درآمد اعضای هیأت علمی رسمی و پیمانی دانشگاه‌ها و تفکیک شدن مزایای غیرمستقر و کارانه و عیدی اعضای هیأت علمی از سقف خالص پرداختی ماهانه ایشان، از موارد پیشنهادی رئیس دانشگاه تهران به مجلس شورای اسلامی است.

تأمین رایگان اقلام اصلی مورد نیاز برای غذای دانشجویی از محل منابع قانون هدفمندی یارانه‌ها و محاسبه سرانه تغذیه دانشجویی برای دانشجویان خوابگاهی به میزان روزانه ۱۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان غیر خوابگاهی به میزان روزانه ۴۰ هزار تومان از دیگر موارد پیشنهادی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ است.

رئیس دانشگاه تهران همچنین در پیشنهادی به منظور نوسازی دانشگاه‌ها و آسفالت معابر و روکش آسفالت خیابان‌های درون دانشگاه، خواستار قرارگیری دانشگاه‌ها در ردیف دستگاه‌هایی شده که بر اساس بند ز تبصره ۱ لایحه بودجه ۱۴۰۱ مشمول دریافت مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) هستند.

گفتنی است، در حال حاضر در لایحه بودجه پیش‌بینی شده که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، وزارت راه و شهرسازی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت کشور و بسیج سازندگی جزو دستگاه‌های مشمول دریافت مواد اولیه قیر باشند.

کد خبر 5407082 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: لایحه بودجه 1401 دانشگاه تهران محمد مقیمی غذای دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی آزمون کارشناسی ارشد مرکز سنجش آموزش پزشکی خوابگاه دانشجویی سازمان سنجش دانشجویان دانشگاه های ایران آموزش مجازی اطلاعیه دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی رئیس دانشگاه تهران لایحه بودجه بودجه ۱۴۰۱ دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: راهبرد جهاد کشاورزی، واگذاری وظایف به شرکت ها و تشکل ها، تعاونی ها و شرکت های دانش بنیان است تا دولت به سمت کارهای حاکمیتی سوق یابد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با برنامه جهش تولید رادیو اقتصاد اظهار داشت: مسولیت اصلی وزارت جهاد کشاورزی تولید فضای سالم، کافی و در دسترس محصولات غذایی در داخل کشور و برداشتن محدودیت های صادراتی است.

نیکبخت با اشاره به بارش باران از نیمه دوم بهمن ماه بیان داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی در جهان و قرار گرفتن ایران در کمربند منطقه خشک و نیمه خشک، برای استفاده از منابع از طریق شرکتهای دانش بنیان، دانشگاه های کشاورزی، موسسات تحقیقاتی و پژوهشگران متخصص درصدد تامین منابع با افزایش بهره وری هستیم.

وی با تاکید بر نقش حاکمیتی دولت خاطر نشان کرد: یکی از راهبردهای وزارت جهاد، واگذاری وظایف به شرکت ها، تشکل ها، تعاونی ها و دانش بنیان هاست تا ضمن‌ تامین نیاز داخل، بازار کشورهای همسایه را بدست آورده و برای کشورهای دور هم نقشه راه برنامه ریزی کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی با ارائه آماری در حوزه صادرات گوجه، پیاز و سیب زمینی عنوان کرد: با توجه به اینکه هر سال با نوسال قیمت این 3محصول روبرو بودیم، با صادرات 10هزار تنی گوجه، پیاز و سیب زمینی، ممنوعیت ها و محدودیتهای تولید و صادرات برداشته شد؛ بطوریکه در سال 1402 علیرغم تولید و تنظیم بازار تخم مرغ به صادرات بیش از 136هزار تن تخم مرغ دست یافتیم.

نیکبخت اولویت بعدی وزارت جهاد را حوزه آبخیزداری دانست و گفت: با وجود ظرفیت های بسیاری که در تولید ماهیان زینتی، گرمابی، سردابی، تولید در قفس داریم، فقط 15 درصد از ظرفیت کشور استفاده شده که با وجود 550حلقه چاه می توان از این منابع در جهت پرورش ماهی، زراعت و باغبانی استفاده کرد.

وی ظرفیت سواحل شمال و جنوب کشور را برای سرمایه گذاری بسیار بی نظیر دانست و اظهار امیدواری کرد تا علیرغم تامین داخلی، بتوان از تولید پایدار در صنایع تکمیلی و تبدیلی و صادرات بهره برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی هزینه خمیرمایه نانوایان/ تامین نان یارانه‌ای با تعداد بالا در ماه رمضان امکان‌پذیر است
  • بازدید رئیس کل دیوان محاسبات از سازمان برنامه و بودجه و خزانه داری 
  • بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد/ آئین‌نامۀ حقوق و دستمزد در هیئت دولت تصویب شد
  • معاون رئیس جمهور: بودجه ۱۴۰۳ کسری پنهان ندارد
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • ثبت سفارش و تخصیص ارز به واردات خودرو در حال انجام است
  • وزیر اقتصاد: حمایت از تولید، نیازمند تخفیف های بیشتر در حوزه مالیاتی است
  • پیشرفت تکنولوژی هزینه تحقیق را ارزان‌تر می‌کند/ اختصاص بودجه برای بروز رسانی تجهیزات به دانشگاه‌ها
  • راهبرد وزارت کشاورزی واگذاری وظایف به بخش خصوصی و تعاونی است