Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@10:46:43 GMT

ایران و روسیه بزرگترین چالش 2022 بایدن!

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۰۷۸۰

ایران و روسیه بزرگترین چالش 2022 بایدن!

به گزارش صدای ایران از کیهان، جو لیبرمن، سناتور سابق آمریکایی و رئیس‌اتحاد علیه ایران هسته‌ای، در مقاله‌ای برای وال‌استریت جورنال نوشت: روسیه و ایران منشا بزرگ‌ترین چالش‌های سال ٢٠٢٢ هستند و ایالات متحده آمریکا و متحدانش باید با این تهدیدها روبه‌رو شوند. مسکو و تهران در حال محک زدن سیاست خارجی دولت بایدن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه به تحرکات نظامی روسیه در امتداد مرز مشترک با اوکراین و همچنین تداوم غنی‌سازی اورانیوم و بهبود ظرفیت‌های موشک‌های بالستیک از سوی جمهوری اسلامی اشاره کرده و می‌افزاید: پیامی که واشنگتن در مذاکرات وین بر سر برجام و از طریق اقدامات یا عدم انجام اقدامات به مسکو و تهران می‌فرستد، تاثیرات عظیمی بر امنیت، رفاه، و آزادی آمریکا، اروپا، و خاورمیانه خواهد داشت. اصرار مسکو بر نپیوستن اوکراین به ناتو و عدم استقرار سربازهای ناتو در هیچ کدام از جمهوری‌های سابق شوروی علی‌رغم عضویت کشورهای مورد اشاره در این سازمان و نیز درخواست ایران برای برداشتن تمامی تحریم‌ها از جمله تحریم‌های حقوق بشری، زیاده‌خواهانه و نابجا هستند.

وی 4 پیشنهاد به تیم مذاکره کننده بایدن برای مذاکرات احیای برجام ارائه کرد: 

4 پیشنهاد برای تیم بایدن در مذاکرات وین

نخست، واشنگتن باید با «اعتماد به نفس مطلق» وارد این مذاکرات شود.

دوم، آمریکا باید مطالبات خود را با آنها مطرح کند نه اینکه برعکس، آنها مطالبه‌گر باشند.

سوم، دولت بایدن باید از طریق ارائه تسلیحات تدافعی و تهاجمی به اوکراین و متحدان خاورمیانه‌ای خود به روسیه و ایران بفهماند که به حرف‌هایش پایبند است.

و چهارم، کاخ سفید باید به صراحت به روس‌ها و ایرانی‌ها بگوید چنانچه اقدامات تهاجمی بیشتری علیه ایالات متحده، اوکراین، اعراب، و یا اسرائیل انجام دهند، پنتاگون با کمک‌های نظامی از قبیل قدرت اطلاعاتی و هوایی، به دفاع از متحدان
ایالات متحده بر خواهد خاست.

سناتور لیبرمن با اشاره به اهمیت چنین اقداماتی در احیای اعتبار بین‌المللی ایالات متحده و گسترش امنیت داخلی آمریکا و متحدانش، به نقل از یک سردار روم باستان می‌گوید: اگر طالب صلح هستی، خود را برای جنگ آماده کن.

این یادداشت لیبرمن در حالی منتشر شده که آمریکا پس از دو دهه نظامی‌گری مستقیم و نیابتی در جنگ‌های افغانستان و عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و یمن، به درماندگی مطلق رسیده، چنانکه با سرشکستگی از افغانستان‌گریخت و متحدانش هم در جنگ یمن، با وجود دریافت بیشترین تسلیحات، در حال دریافت ضربات مهیب نظامی و اقتصادی در عمق عربستان وامارات هستند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: ایران و روسیه چالش بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است

نشریه پولتیکو گزارش داد که دولت بایدن ماه گذشته به‌طور مخفیانه سیستم موشکی دوربرد «اتکمز» را در اختیار اوکراین گذشته است.

به گزارش ایسنا، این نشریه در ادامه به نقل از منابع خود اعلام کرد اوکراین تاکنون دومرتبه از این سیستم موشکی برای حمله به اراضی روسیه استفاده کرده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش قانونی را امضا کرد که به موجب آن کمک‌های نظامی جدید از سوی واشنگتن به اوکراین ارسال می‌شد.

این بسته شامل مهمات تسلیحات متعارف، موشک‌ها و سامانه‌های ضدهوایی و دیگر تسلیحات می‌شود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن در واکنش به تصویب بسته کمکی جدید آمریکا برای اوکراین گفت: ایالات متحده تصمیم گرفته تا طرف جنگ را انتخاب کند. آمریکا طرف شیطان را انتخاب کرده و از فاشیسم حمایت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا حاضر به فدا کردن جان مردم بی‌گناه است، عنوان کرد: سیاست‌مداران آمریکایی با تصمیم‌شان سرنوشت یک کشور را تعیین کرده و از آن به عنوان «دژکوبی» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دولت بایدن نسبت به «پیروزی اوکراین» مطمئن نیست
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • بایدن: اوکراین نیمی از اراضی خود را از روسیه پس گرفته است
  • آخرین تحولات اوکراین | آغاز مذاکرات کی‌یف با آمریکا برای بومی سازی تولید پدافند هوایی
  • رئیس رژیم اسرائیل از آمریکا تشکر ویژه کرد
  • رونمایی انگلیس از بزرگترین بسته کمک نظامی به کی‌یف
  • قدر دانی زلنسکی از آمریکا/ بایدن وعده داد: کمک ها نظامی بسرعت به کی یف ارایه می شود