Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست امروز(یکشنبه 3 بهمن) این کمیسیون به حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی و مدیر نظارت بر صادرات وزارت نفت جهت بررسی گزارش واصله در رابطه با آسیب‌شناسی تولید و توزیع فرآورده‌های نفتی در کشور و بررسی پیشنهاد راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت هوشمند انرژی، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخعی با بیان اینکه اعضای کمیسیون دغدغه‌ها و نکات مددنظر خود را بیان کرده و مقرر شد؛ این موضوع در کمیته تخصصی مورد بررسی بیشتری قرار گیرد، ادامه داد: چالش‌های بسیاری در حوزه تولید و توزیع فرآورده‌های نفتی به‌ویژه اختلاف میان فرآورده‌های توزیعی در انبارها، مخازن نفتی، تانکرهای سوخت، کنترل خروج فرآورده از کشور، تخلف مالی و... وجود دارد که در گزارش واصله به آن‌ها اشاره شده بود.

وی تصریح کرد:‌ با توجه به اهمیت مسائل باید کمیسیون انرژی از لحاظ تقنینی و نظارت دقیق و وزارت نفت با کار اجرایی درست این مهم را ساماندهی کنند، همچنین باید "سامانه ملی میترینگ" در بخش بالادستی و پایین دستی نفت که مربوط به انبارهای نفت و توزیع فرآورده توسط تانکرها است عملیاتی و اجرایی شود چراکه تولید و توزیع فرآورده در بخش‌های مختلف را شفاف می‌کند، هرچند این مهم تکلیف قانونی وزارت نفت است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: اکنون ابهاماتی در این حوزه همچون میزان موجودی خطوط لوله فرآورده‌های نفتی، عرضه و تحویل فرآورده‌های نفتی میان انبارهای نفت، میان انبارهای نفت و جایگاه‌ها، انبارهای نفت و مصرف‌کننده و ... وجود دارد و بعضا اختلاف‌های پیش می‌آید به همین دلیل لزوم مکانیزه کردن انبارهای نفت، استانداردسازی تانکرهای سوخت ضروری است و اجرای کامل «سامانه ملی میترینگ» به شفافیت بیشتر و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها و فسادهای احتمالی کمک خواهد کرد.

پایان پیام/ 

 

منبع: فارس

کلیدواژه: مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس فرآورده های نفتی تانکر فرآورده های نفتی توزیع فرآورده انبارهای نفت کمیسیون انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نواقص جایگاه‌های سوخت شهرستان سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار گفت: اقدامات این منطقه در پشتیبانی و تعمیر تجهیزات سامانه هوشمند سوخت، میزان نواقص قطعات ۵۷ جایگاه سوخت فعال در غرب خراسان رضوی را به زیر یک درصد رسانده است.
حمید مظفری نژاد گفت: کارگاه تعمیر تجهیزات سامانه هوشمند این منطقه به عنوان یکی از ۱۰ کارگاه موجود در ۳۷ منطقه نفتی کشور، از سال ۱۴۰۰ به همت واحد سامانه هوشمند سوخت و مهندسی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به رفع نقص از هزار و ۸۰۰ دستگاه کارتخوان نازل و پین پد منطقه سبزوار در سال گذشته افزود: در این چهارچوب هزار و ۵۰۰ دستگاه کارتخوان نازل و ۳۰۰ پین پد با همت متخصصان سامانه در این کارگاه رفع نقص شده و در مدار توزیع سوخت قرار گرفته است.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه سبزوار در قالب سه ناحیه سبزوار، بردسکن و جغتای، تامین و توزیع سوخت در شهرستان‌های سبزوار، بردسکن، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • کشف ۲ هزارلیترسوخت قاچاق درخرمشهر
  • قدردانی استاندار همدان از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای سوخت‌رسانی نوروزی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • کاهش نواقص جایگاه‌های سوخت شهرستان سبزوار
  • یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون لیتر سوخت در منطقه تربت‌حیدریه توزیع شد
  • رکورد حجم عملیات انبار نفت منطقه تربت حیدریه از مرز یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون لیتر
  • افزایش ۳۴ درصدی مصرف سوخت جت در منطقه ارومیه
  • قدردانی استاندار خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی
  • قدردانی استاندار از خراسان رضوی از نحوه سوخت‌رسانی نوروزی
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی