Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@16:13:52 GMT

آمریکا درخواست اوکراین برای تحریم روسیه را رد کرد

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۳۷۷۹

آمریکا درخواست اوکراین برای تحریم روسیه را رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درخواستها برای تحریم روسیه در ارتباط با بحران اوکراین را رد و تاکید کرد که تحریم مسکو در شرایط کنونی قدرت بازدارندگی غرب برای جلوگیری از تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین را تضعیف خواهد کرد. 

تجمع نظامیان روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین باعث افزایش نگرانی کشورهای غربی از نیت مسکو برای اقدام نظامی علیه اوکراین را موجب شده است، مساله‌ای که روسیه آن را توهم اروپا و آمریکا و تلاش آنها برای روس هراسی خوانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر خارجه آمریکا که با شبکه سی ان ان مصاحبه می‌کرد افزود: وقتی صحبت تحریم می‌شود، هدف آن ایجاد بازدارندگی در برابر اقدام نظامی است. و اگر ماشه تحریمها الان چکانده شود ما تاثیر بازدارندگی آن را از دست خواهیم داد. 

 این درحالیست که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اخیرا در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست از اعمال تحریمها علیه روسیه در برهه کنونی حمایت کرده است، اقدامیکه مورد حمایت نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا نیز است.

بلینکن در ادامه افزود: «اگر حتی یک نظامی روسیه به شیوه‌ای تهاجمی وارد اوکراین شود، همانطور که گفتم این اقدام روسیه با پاسخی شدید، سریع و یکپارچه از سوی ما و اروپا همراه خواهد شد».

رسانه‌ها و مقامات غربی از ماه گذشته جوسازی‌ها و ادعاهای بی‌سند و مدرک خود درباره حمله احتمالی روسیه به اوکراین را آغاز کردند، این در حالی است که به گفته کارشناسان و حتی برخی مقامات اوکراینی هیچ شواهدی برای وقوع چنین حمله‌ای وجود ندارد.

مسکو به‌ منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرد. در روزهای گذشته نماینده روسیه با همتایان آمریکایی و ناتو جلسه‌ای برگزار کردند تا این پیشنهادات را بررسی کنند اما در نهایت طرف غربی این پیشنهادات را رد کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بحران اوکراین تنش آمریکا و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۳۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار استان بلگورود اعلام کرد که بامداد امروز پدافند هوایی ارتش روسیه ۲۱ پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در این منطقه رهگیری و منهدم کرد.

به گفته گلادکوف برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که در این حادثه دست‌کم یک نفر زخمی شده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در نتیجه درگیری ها در مناطق مختلف بسیاری از تجهیزات نظامی ارتش اوکراین منهدم شد. در این بیانیه آمده است که «در درگیری میان نیروهای روسی و اوکراینی در محور دونتسک، ارتش اوکراین ۴۲۰ نظامی خود را از دست داد. علاوه بر این یک تانک و یک هویتزر ارتش اوکراین هم منهدم شد. نیروهای روسیه موفق شدند مواضع خود را در این محور بهبود بخشند.»

بنا به این گزارش، نیروهای مسلح روسیه همچنین مواضع خود را در محور آودیوکا بهبود بخشیدند. در این محور نیروهای روسی ۷ حمله اوکراین را دفع کردند.

در نتیجه درگیری در این محور نیز ۲۹۵ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند. یک تانک ارتش اوکراین هم منهدم شد. در درگیری در محور دونتسک جنوبی تلفات ارتش اوکراین به بیش از ۹۰ نیروی نظامی رسید. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی روسیه ۲۷۰ پهپاد و ۶ موشک هیمارس ارتش اوکراین را سرنگون کردند.

کد خبر 6081624

دیگر خبرها

  • درخواست آلمان برای تقویت دفاع هوایی اوکراین
  • اولین مصاحبه یولیا ناوالنایا همسر رهبر سابق مخالفان روسیه و انتقاد از غرب
  • هشدار اوکراین درباره آغاز جنگ جهانی سوم و شکست از روسیه
  • ۸۶۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • خبرگزاری تاس: درخواست روسیه از شورای امنیت برای تحریم اسرائیل
  • درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
  • ۲۱ پهپاد ارتش اوکراین در «بلگورود» روسیه منهدم شدند
  • اوکراین: احساس می‌کنیم غرب ما را در جنگ تنها گذاشته است
  • روسیه : اوکراین بیش از ۸۰۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک