Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر روز یکشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بدر بن حمد البوسعیدی همتای عمانی خود که در مقر وزارت امور خارجه عمان برگزار شد، گفت: ما مشتاقانه منتظریم شرایطی فراهم شود تا سوریه به قلمروی عربی بازگردد و حامی برای امنیت ملی جهان عرب باشد».

شکری افزود: «ما به برقراری ارتباط با برادران عرب برای دستیابی به این هدف ادامه خواهیم داد و منتظریم که دولت سوریه اقداماتی را انجام دهد که بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را تسهیل کند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی همچنین با اشاره به روابط تاریخی مصر و عمان بر ضرورت تعمیق روابط دوجانبه تاکید کرد.

از سوی دیگر، «بدر بن حمد البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان گفت: گفتگو‌ها و رایزنی‌های دو کشور سرشار از موضوعات مشترک است و روی تبادل نظر در مورد چگونگی حداکثر بهره برداری از روابط سیاسی تثبیت شده تاریخی بین دو کشور متمرکز است.

وزیر عمانی خاطرنشان کرد: در چارچوب کار کمیته مشترک عمان و مصر، چندین یادداشت تفاهم در زمینه‌های مختلف اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و فرهنگی بین دو کشور امضا شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه وزیر خارجه مصر اتحادیه عرب سوریه مذاکرات وین سیل جنگ یمن بودجه 1401 روابط ایران و روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه ۸ و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از میزبانی گرم الجزایر از رئیس جمهور ایران در خلال سفر به این کشور به منظور شرکت در نشست سران اوپک گازی و دیدارهای دوجانبه، خواستار افزایش رایزنی‌ها و تقویت همکاری‌ها در راستای استقرار و تثبیت امنیت در منطقه شد.

امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین ارائه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل متحد قدردانی نمود و رأی غیرمسوولانه و غیرسازنده آمریکا در وتوی قطعنامه مزبور را به شدت محکوم کرد.

رئیس دستگاه سیاست خارجی کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارتقای روابط دو کشور در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و همچنین اجرایی شدن توافقات فی‌مابین تاکید داشت.

احمد عطاف، وزیر امور خارجه الجزایر نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بر اهمیت گسترش روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران در تمامی سطوح سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد.

وی همچنین از نقش رئیس جمهور کشورمان در نشست سران اوپک گازی و رایزنی‌های سیاسی قدردانی نمود و آن را نشان از وضعیت روابط ممتاز دو جانبه دانست.

وزیر امور خارجه الجزایر ضمن تشکر از تلاش‌های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه، گفت: قضیه فلسطین برای الجزایر از اولویت بسیاری برخوردار است و ما به تلاش‌های خود برای پایان جنگ علیه غزه ادامه خواهیم داد.

طرفین در پایان مجدداً خواستار افزایش روابط در تمامی سطوح سیاسی، فرهنگی و اقتصادی شدند و بر لزوم پیگیری اجرایی‌شدن توافق‌ها تاکید نمودند.

کد خبر 6082818 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم
  • عمان حمله ادعایی اسرائیل را محکوم کرد
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • روابط خارجی استان قزوین با کشورهای خارجی تقویت می شود
  • تقویت روابط خارجی هدف مدیران اقتصادی قزوین است
  • نمایندگی پارک علم و فناوری قزوین در کشور بلاروس تاسیس می‌شود