Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- محسن جعفری نژاد بسطامی گفت: ۲۳ دستگاه اجرایی مسئول اجرای قانون هوای پاک در کشور هستند و در سطح استان ۱۸ دستگاه وظایف معینی در این زمینه دارند که می‌توان گفت تا اجرای کامل وظایف در قانون هوای پاک راه زیادی مانده است.

او گفت: محیط زیست استان همدان وظیفه نظارت و پایش و ارائه گزارش در زمینه اجرای قانون هوای پاک را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: برخورد با عوامل آلاینده هوا، اجرای مدیریت سبز و موتورخانه‌ها توسط همه دستگاه‌های اجرایی، توجه مدیریت شهری به مساله هوا در طرح‌های مدیریت شهری و کمربند سبز و ارتقای فضای سبز شهری از جمله وظایفی است که برای دستگاه‌های متولی تعریف شده است.

جعفری نژاد بسطامی گفت: محیط زیست استان همدان موافق با هرگونه توسعه صنعتی که آثار زیانباری بر کیفیت هوای شهر و سلامت شهروندان داشته باشد، نیست.

او گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در بحث اجرای مستمر قانون هوای پاک و فرهنگسازی اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان گفت: تنها ایستگاه پایش کیفی هوا در همدان فعالیت دارد که با توجه به شرایط اقلیمی و توپوگرافی برای گزارش دقیق وضعیت هوای شهر همدان نیاز است چند ایستگاه دیگر راه اندازی شود.

جعفری نژاد بسطامی گفت: در فصول سرد سال شاهد وارونگی دما بوده که تشدید کننده آلودگی و ناشی از احتراق ناقص سوخت خودرو‌ها است.

او گفت: در این بین عواملی نظیر استفاده بیش از حد از وسایل گرمایشی در منازل، فعالیت موتورخانه ها، روشن ماندن اتوبوس‌های شهری در زمان توقف نیز در آلودگی هوا موثر است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط ریست هوای ناسالم قانون هوای پاک محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلانشهر اصفهان و شهر‌های مجاور با ۵۹ AQI وضعیت قابل قبول را نشان می‌دهد.
بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر در ایستگاه پایش پارک زمزم با ۳۲، سپاهان شهر ۵۰، فرشادی ۳۳، فیض ۴۰، کاوه ۴۰، میرزا طاهر ۲۷ وولدان ۴۲، نجف آباد ۳۵، کاشان ۱۶ و سگزی ۲۷ وخمینی شهر ۴۵ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین امروز شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های پایش هوادر مناطق پروین ۷۴ ف خرازی ۸۱، دانشگاه صنعتی ۶۴، رهنان ۵۶، زینبیه ۵۱، قهجاورستان ۷۴، کردآباد ۵۶ وشهر‌های مبارکه ۷۰، شاهین شهر ۶۱ AQI در وضعیت قابل قبول ودر شهر زرین شهر با ۱۳۳ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

دیگر خبرها

  • وضعیت «نارنجی» هوا در خرمشهر
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان سالم است
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / پاک‌ترین هوا سهم بجنورد شد
  • هوای پاک برخی مناطق اصفهان ارمغان باران
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز