Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان- مقامات تایوان می‌گویند ۳۹ جنگنده چینی بر فراز این جزیره به پرواز درآمدند که با هشدار جنگنده‌های تایوانی مبنی بر خروج از منطقه مواجه شدند.

به گفته خبرگزاری رویترز، تایوان فعالیت‌های نظامی مکرر چین در حریم مرز‌های خود را در "جنگ در منطقه خاکستری" نامیده و می‌گوید چین این اقدامات را برای سنجش توانایی پاسخگویی تایوان به اقدامات نظامی احتمالی خود به این منطقه انجام می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقامات تایوان در این باره گفتند: در اقدام اخیر چین ۳۴ جنگنده نظامی با همراهی ۴ پهپاد و یک بمب افکن  برفراز آسمان تایوان به پرواز درآمدند.

براساس نقشه‌ای که مقامات تایوان آن را منتشر کرده اند این هواپیما‌ها و جنگنده‌ها در منطقه‌ای در شمال شرقی پراتاس به پرواز درآمده اند. تایوان می‌گویند هواپیما‌های جنگی این جزیره به جنگنده‌های چینی هشدار داده اند و توانسته اند آن‌ها را از منطقه دور کنند.

چین فعلاً هیچ واکنشی به انتشار این خبر از خود نشان نداده است. اما در گذشته این اقدامات خود رزمایشی نظامی برای حفاظت از حاکمیت خود خوانده بود.

این خبر در حالی منتشر شده که آمریکا و ژاپن در حال انجام رزمایش نظامی در دریای فیلیپین و بخشی از آب‌های شرق تایوان هستند. مقامات نیروی دریایی آمریکا می‌گویند که این رزمایش برای حفظ و حفاظت از صلح و ثبات در اقیانوس آرام و اقیانوس هند انجام می‌شود.

چین بار‌ها آمریکا را به تشدید تنش‌های سیاسی در مورد موضوع تایوان متهم کرده و می‌گوید در صورت عدم دخالت سیاسی واشنگتن تمامی اختلافات با گفتگو قابل حل است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مقامات تایوان مانور نظامی جنگنده های چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)

کمپانی لاکهیدمارتین در نمایشگاه Sea Air Space 2024 از کانسپت موشک هایپرسونیک ماکو (Mako) رونمایی کرد. هنوز برد و مشخصات این موشک هایپرسونیک اعلام نشده است ولی طبق اعلام مقامات لاکهیدمارتین سرعت این موشک حداقل ۵ ماخ خواهد بود و از سیستم هدایت چندگانه بهره می‎برد.

به گزارش خبرآنلاین، طبق اعلام شرکت سازنده، جنگنده نسل پنجمی F-35A لایتنینگ توانایی حمل ۶ تیر (۲ تیر در دهلیز داخلی و ۴ تیر زیر بال‎ها) از این موشک هایپرسونیک را دارد.

این موشک توانایی نصب برروی جنگنده‎های F-35، F-22، F-16، F-15، F-18 و هواپیمای گشت دریایی P-8 را دارد و به‎گفته مقامات لاکهیدمارتین این موشک در آینده از ناوها، زیردریایی‎ها و لانچرهای زمینی نیز قابلیت شلیک خواهد داشت.

لازم به‎ذکر است که این پروژه با پروژه HALO که محصول آن یک موشک هایپرسونیک ضدکشتی هواپایه برای نیروی دریایی آمریکاست، متفاوت است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • دستاوردسازی خیالی
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • دستاوردسازی خیالی با بمباران رفح
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه