Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:03:01 GMT

فرصت‌سازی جدید برای روابط‌ عمومی‌های کاشان

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۱۴۱۷۲

فرصت‌سازی جدید برای روابط‌ عمومی‌های کاشان

به تعبیری کائنات و موجودات، موجودیتشان به وجود روابطی است که آنها را به تکامل و کمال رهنمون می‌سازد.

حالا باید تصور کرد موزونیت هر پدیده‌ای، موضوع بیهوده‌ای نیست و بلکه وجهی و شکلی حساب شده از مهندسی منظومه هستی است.

"ارتباطات" علم و دانش کشف روابط پدیده‌ها برای بهبود عناصر هم پیوند در مسیر جریان‌سازی رشد عمومی آنهاست و عموما از رهگذر این شاهراه می‌توان از معلومات موجود، برای حل مجهولات  راهی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر تنها دانش علمی نخواهد توانست ژرفا و پهنای گستره ارتباطات را تصویر کند؛ علاوه بر دانش، بینش و روش رهیافت‌های ممکن دیگری است که می‌تواند ظرفیت هنر و مهارت را به میدان آورد.

با این مقدمه باید بر این باور بود که مدیریت در دنیای امروز، اسباب و لوازمی را طلب می‌کند که بدون آن، حاصلی جز نافرجامی نخواهد بود؛ اصل مهمی که همواره باید هر ساختاری بر آن پایبند باشد.

سازمان‌های رسمی و غیررسمی و نهادهای عمومی و خصوصی، بی‌گمان برای بقای سازمانی خود باید به نظام ارتباطات و دیپلماسی ارتباطی اعتنای جدی داشته باشد؛ خواه قواره این سازمان‌ها بزرگ یا کوچک باشد و خواه بدان معتقد باشند یا نباشند. 

مهارتهای ارتباطی، می‌تواند فاصله‌ها را کمتر و ذهنیت‌ها را به هم نزدیک کند و مهمتر از آن می‌تواند زنجیره بقا و حیات یک سازمان را دستخوش تحول کند.

نگاهی به تاریخچه روابط عمومی در ایران، گواه آن است که باوجود همه تلاش‌ها همچنان این حوزه از نارسایی‌های جدی رنج می‌برد و این رنجوری خواسته یا ناخواسته در فرآیند رشد و تکامل این دانش نو بنیاد تاثیر گذاشته است. 

از وقتی پیچیدگی، تنوع و اهمیت روابط عمومی بر اهل فن روشن تر شد کوشیدند تا با نگاه حرفه‌ای و تخصصی‌تر با آن برخورد کنند.

فلسفه تشکیل انجمن‌ متخصصان روابط عمومی ایران و انجمن روابط عمومی ایران را نمی‌توان  بی ارتباط با جدی انگاشتن مقوله ارتباطات دانست.

توجه به مسایلی همچون روابط انسانی، روابط کار، روابط اجتماعی و روابط سازمانی شاید مهمترین بهانه‌های پاگیری نهال تشکل‌های روابط عمومی به‌شمار روند.

از جمله تشکل‌های دغدغه‌مند و فعال، انجمن روابط عمومی ایران است که نیم قرن پیش پایه‌گذاری شد و در طول حیات خود، فرصت‌سازی‌هایی را سبب شد؛ از رویکرد آموزشی و پژوهشی گرفته تا کارکردهای اجرایی و عملیاتی جملگی در نگاه و چشم انداز بنیانگذاران و مدیران آن جایگاه داشته است.

مقارن با جشن پنجاهمین سال تاسیس انجمن روابط عمومی ایران، افتتاح دهمین نمایندگی انجمن در هنر-شهر ایران (کاشان)  بارقه‌های امید را در فعالان حوزه روابط عمومی منطقه کاشان زنده کرد.

همین که کاشان در میان ۳۱ استان کشور به عنوان یکی از مناطق دارای اولویت برای راه‌اندازی انجمن برگزیده شده؛ همین که روابط عمومی نهادهای عمومی، دولتی و خصوصی به دنبال هویتی حرفه‌ای بوده‌اند؛ همین که می‌توان در فضایی اختصاصی به دغدغه‌مندی‌ها، نیازها و اولویت‌ها پرداخت، بی‌گمان فرصتی طلایی برای فعالان این عرصه است.

در این بین اما چند اولویت می‌تواند مزیت نسبی انجمن نو بنیان روابط عمومی کاشان باشد:

۱- حرکت به سوی دستیابی به شاخص‌های کمی و کیفی استاندارد در چرخه روابط عمومی‌ها

۲- بهره‌مندی از تجربیات فعالان پیشکسوت این عرصه

۳- گره‌گشایی از مشکلات حقوقی و ساختاری روابط عمومی‌ها

۴- تمرکز و توجه به شبکه‌سازی انسانی دارای مهارت‌های فنی و ادراکی در حوزه روابط عمومی 

۵- گسترش نگاه علمی با بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها در راه‌اندازی رشته ارتباطات در کاشان

۶- الگوپذیری و الگودهی ایده‌های نوآورانه فناورانه در فضای رقابتی سالم

۷- تعریف و تدوین پیوست‌های رسانه ای، فرهنگی و اجتماعی منطبق با دانش ارتباطات عمومی.

برچسب‌ها روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه کاشان روابط عمومی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد گفت: در کارگروه توسعه صادرات استان با موضوع بررسی فرصت‌ها، موانع و راهکار‌های توسعه روابط اقتصادی با آفریقا با تبیین اهمیت و جایگاه آفریقا در سیاست خارجی ایران، این قاره را سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های ایرانی و به‌ویژه یزدی توصیف کرد. 


محمد علی شاه حسینی افزود: ظرفیت بازار آفریقا را می‌توان به‌عنوان بازاری بکر و پراهمیت شمرد که با رفع موانع زیر ساختی و لجستیکی، معرفی ظرفیت‌ها و نزدیک‌شدن تجار یزدی و آفریقا و تسهیلات تبادل مالی و حضور مؤثر در بازار‌های هدف و اراده تجار و دولت‌ها می‌تواند جهش روابط تجاری یزد و آفریقا را به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: توسعه بازرگانی و صادرات، بهره‌گیری از معادن پرارزش این قاره و همچنین زمین‌های کشاورزی حاصلخیز جزو منافع اقتصادی ارتباط با کشور‌های آفریقایی است و از سوی دیگر هم می‌توانیم با حضور در این کشور‌ها اقتصاد استان و حتی کشور را تقویت کنیم.

این نشست با هدف تبادل نظر و هم‌افزایی بخش‌های دولتی و خصوصی برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به روابط اقتصادی ایران با کشور‌های آفریقایی و کمک به افزایش صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی به این قاره انجام شد.

دیگر خبرها

  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • مهمترین دستاورد طوفان الاقصی توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل است
  • توقف عادی سازی روابط کشور‌ها با اسرائیل، مهمترین دستاورد طوفان الاقصی
  • آفریقا سرزمین فرصت‌ها برای شرکت‌های یزدی
  • رئیسی: ایران و پاکستان روابط اقتصادی- تجاری خود را ارتقا بخشند/ مرز دو کشور یک فرصت است
  • واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان در اردکان
  • گلایه داروسازان از آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو
  • اطلاعیه روابط عمومی راه آهن؛ هیچ قطار تجاری ترانزیتی از سوی کشور افغانستان وارد محدوده ریلی ایران نشده است
  • سفر رئیس جمهور ایران به اسلام آباد فرصت مهمی برای تقویت روابط دوجانبه
  • توسعه بازار بین‌الملل دیپلماسی جدید شرکت ارتباطات زیرساخت