Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-جلسه مشترک تشکل های بخش کشاورزی با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان آذربایجان شرقی با حضور رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و تشکل های بخش کشاورزی در محل سازمان برنامه و بودجه استان برگزار شد .

 به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبعیی استان آذربایجان شرقی در این نشست ضمن تشریح عملکرد این سازمان و ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته  گفت: این سازمان 15 هزار نفر عضو حقیقی و 600 عضو حقوقی در قالب مراکز خدمات کشاورزی غیردولتی، شرکتهای خدمات فنی، مهندسی و مشاوره ای، پیمانکاران، ناظران گلخانه، شرکتهای تخصصی آب و خاک و فضای سبز و امور اراضی و امکان سنجی ساماندهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس شهرام شفیعی با اشاره بر اینکه وظایف تصدیگریهای بخش کشاورزی به استناد قانون جامع دامپروری، قانون افزایش بهره وری، دستورالعمل نظام گلخانه ای کشور در ارتباط با صدور مجوزها، تهیه طرح و نقشه، نظارت بر احداث و همچنین مسئولیت فنی تولید از نظر کمی و کیفی به این سازمان واگذار گردیده است گفت: وظیفه سازمان بسترسازی حضور قانونمند کارشناسان و مهندسین در مزارع با اعطای گرید و پروانه اشتغال می باشد تا این کارشناسان بتوانند نقش خود را در افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی ایفا نمایند.

وی گفت: زیرساختهای مورد نیاز برای انتقال و اشاعه دانش و فن آوریهای جدید در کشاورزی در استان با راه‌اندازی 80 مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در مراکز دهستانها از سوی سازمان فراهم شده است .

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبعیی استان ادامه داد: این مراکز بصورت خوداتکا و متکی به دانش و اطلاعات و خدماتی که عرضه می کنند اداره شده و فعالیت می کنند دانش گستری، انتقال و اشاعه فن آوریها و روشهای نوآورانه و جدید با هدف افزایش بهره وری و توصیه های فنی در چارچوب خدمات تخصصی، برای ارایه خدمات به بهره برداران نیز از اهداف این مراکز می باشد.

وی افزود: توسعه همکاریهای مشترک با شرکتهای تولید کننده ایده و فناوریهای جدید بخصوص شرکتهای دانش بنیان در محیط های تولید کشاورزی با هدف افزایش تولید، افزایش درآمد کشاورزان و توسعه پایدار  یکی از برنامه های مهم سازمان نظام مهندسی کشاورزی می باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در پایان خواستار پرداخت یارانه نهاده دانش در راستای برنامه های جدید اجرای هدفمندی یارانه ها در کنار سایر یارانه ها به بهره برداران و تولید کنندگان جهت افزایش میزان بهره وری تولید محصولاات کشاورزی شد.

 

 

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی بهره وری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان جذب سهمیه کودی شهرستان میاندوآب بیش از ۸۵درصد و مقدار توزیع کود یارانه‌ای بیش از هفت هزار و ۹۲۲ تن بود (شش هزار و ۱۹۰ تن کود ازته، یک هزار و ۲۳۵ تن کود فسفاته و ۵۰۰ تن کود پتاسه)
مظلومی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد که به‌عنوان اولین و بزرگترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در ایران، وظیفه بسیار مهم تهیه، تأمین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی شامل کود‌های یارانه‌ای، سم و بذر را در سطح کشور برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • روز ملی گندم و نان یادآور تلاش کشاورزان ایرانی
  • توزیع یک هزار و ۸۴۰ تن کود یارانه‌ای در شهرستان چالدران در سال ۱۴۰۲
  • ۳۱ فروردین، روز ملی گندم و نان
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • لزوم داشتن نگاه جدی به نفوذ دانش به بخش کشاورزی
  • کشاورزی زنجان و تلاش برای سازگاری با کم آبی
  • تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث افزایش بهره‌وری می‌شود
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی
  • افزایش ۱۰ برابری تولید و اشتغال با توسعه کشت گلخانه‌ای