Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود مزارع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کیفیت هوا براساس اطلاعات ایستگاه‌های پایش آنلاین در خیابان احمدآباد و انقلاب با شاخص ۱۵۶، استانداری با شاخص ۱۶۳، پروین با شاخص ۱۵۵، بزرگراه خرازی با شاخص ۱۶۹، رهنان با شاخص ۱۵۶ و میرزا طاهر با شاخص ۱۵۸ در وضعیت (قرمز) ناسالم برای عموم شهروندان است.

او با بیان اینکه هشت ایستگاه پایش در خیابان‌های رودکی، باغ غدیر، جِی، باهنر، فیض، فرشادی، دانشگاه و ورزشگاه میثاق قطع است، خاطرنشان کرد: شاخص کیفی هوا در ایستگاه در خیابان کاوه با ۱۴۹ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس امور آزمایشگاه حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: امروز وضعیت کیفیت هوای شهر صنعتی سگزی با شاخص ۱۰۷ ناسالم برای گروه‌های حساس و شاهین شهر با شاخص ۹۱ و مبارکه با شاخص ۶۵ در شرایط قابل قبول ثبت شده ضمن اینکه ایستگاه‌های منطقه صنعتی دولت آباد، خمینی‌شهر، نجف آباد و کاشان همچنان قطع است.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به دلیل سکون جوی و وارونگی دما، غلظت آلاینده‌های جوی تا اواسط هفته جاری افزایش می‌یابد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 5407386

منبع: مهر

کلیدواژه: آلودگی هوا هوای ناسالم اصفهان بارش برف برف و کولاک بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه برف و یخبندان برف روبی خطبه های نماز جمعه سیل کرمان آمار کرونا امداد رسانی اردبیل عکس استانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای اصفهان در برخی مناطق ناسالم برای همه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر در آخرین روز هفته از فصل بهار با ۱۱۱ AQI در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است.
بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص کیفی هوا در ایستگاه پایش هوا در شهر‌های زرین شهر ۱۵۳ ومناطقی از شهر اصفهان در مناطق کردآباد با ۱۶۴ و قهجاورستان ۱۵۸ AQI در شرایط ناسالم برای عموم است.
خیابان انقلاب با ۱۳۶، خرازی ۱۰۵، دانشگاه صنعتی اصفهان ۱۳۱، رهنان ۱۲۶، زینبیه ۱۴۷، کاوه ۱۲۸، میرزا طاهر ۱۲۵ و ولدان ۱۱۷ AQI در وضعیت نارنجی وناسالم برای گروه‌های حساس است.
اما شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های ۲۵ آبان با ۸۰، پارک زمزم ۷۱ ف سپاهان شهر ۶۶، فرشادی ۸۷، فیض ۷۶، شهر‌های مبارکه ۵۹ وشاهین شهر ۶۶ AQI در وضعیت سالم و به رنگ زرد است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • هوای اصفهان در برخی مناطق ناسالم برای همه
  • آخرین وضعیت شاخص آلودگی هوای اصفهان
  • ثبت آلودگی هوا در ۳ شهر خوزستان
  • کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان آلوده شد
  • هوای سه شهر خوزستان در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان آلوده است
  • ناسالم بودن هوای ۲ شهر خوزستان
  • ناسالم بودن هوای خرمشهر برای گروه‌های حساس
  • هوای اصفهان بر مدار سبز و زرد