Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید یدالله حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مقطع ابتدایی از دوران طلایی نظام تعلیم و تربیت دانش‌آموزان است و آموزش مهارت‌های چهارگانه زبانی شامل خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن از اهداف اصلی آموزش در این دوره به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: بر اساس سند تحول بنیادین بسته تحولی خوانا شامل مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات منسجم و یکپارچه از راهکارها و برنامه زیر نظام‌های شش‌گانه سند تحولی است که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی تصریح کرد: هم‌اکنون این طرح در ۳۲۰ مدرسه ابتدایی در سطح استان در حال اجراست و از ابتدای مهرماه آموزش مربیان استانی، منطقه‌ای و مدرسه در دستور کار قرارگرفته است.

این مسوول زمان اجرای عملی طرح مدرسه خوانا در مدارس منتخب را از اول دی ماه تا پایان اردیبهشت سال آینده اعلام کرد و افزود: نحوه اجرای طرح براساس وضعیت تشکیل کلاس‌های آموزشی مدارس مجری طرح به صورت حضوری یا غیرحضوری از طریق شبکه شاد صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: نتایج اجرای این طرح زمینه ساز بهبود و ارتقای آداب و مهارت‌های زندگی و مهارت‌های زبانی که ابزار کلیدی برقراری ارتباط و زیربنای یادگیری دانش آموزان است، می‌شود.

حسینی اضافه کرد: در تدوین بسته‌های اجرایی تحولی، شاخص‌های هفتگانه تحول آفرین بودن، تحقق پذیر بودن، شوق انگیز بودن، سنجش پذیر بودن، زودبازده بودن، فراگیر بودن و مدرسه محور بودن مورد توجه بوده است.

وی یادآور شد: بنابراین به منظور بهبود و ارتقای این مهارت‌ها و در راستای کیفیت بخشی به آموزش و پرورش در دوره ابتدایی، طرح مدرسه خوانا در مدارس ابتدایی در دستور کار قرار دارد.

قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب‌ها مدارس استان قزوین وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس استان قزوین وزارت آموزش و پرورش مدارس استان قزوین وزارت آموزش و پرورش فضای مجازی دانش آموزان مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش را ایجاد امکانات ورزشی عادلانه عنوان و اظهار کرد: این زمین فوتسال سومین چمن مصنوعی (درون مدرسه‌ای) مدارس استثنایی استان است که تحول شگرفی را در فضای ورزشی این مدرسه به همراه خواهد داشت.

ناظمی جلال گفت: این طرح ورزشی با تخصیص ۳ میلیارد ریالی از محل فصل پنجم اعتبارات معاونت تربیت بدنی اداره کل آموزش پرورش استان در مساحت ۵۰۰ متر برای استفاده دانش آموزان با نیازهای ویژه به بهره برداری می‌رسد تا بتوانند در فضای ایمن تر به ورزش بپردازند.

وی عنوان کرد: ۵۷ دانش‌آموز دختر و پسر در دوره‌های مختلف تحصیلی آمادگی، ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه، پیش حرفه‌ای و کاردانش خاص در مدرسه احیا از آموزش و پرورش استثنایی خدمات آموزشی، پرورشی توانبخشی و حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خدمت به دانش آموزان با نیازهای ویژه را ارزشمند و دارای برکات معنوی زیادی دانست و افزود: دانش آموزانی در گروه‌های معلولیت نیاز ویژه ذهنی، دارای آسیب شنوایی، چند معلولیتی، جسمی حرکتی و طیف اتیسم در این مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

احداث زمین چمن مصنوعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر است

ناظمی جلال یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریور ماه جاری این زمین فوتسال در قالب طرح شهید سلیمانی وبا هدف ترویج ورزش دانش‌آموزی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه گستره ورزش تنها محدود به سلامت و شادابی جسم نیست، یادآور شد: انجام فعالیت‌های منظم و مستمر ورزشی باعث کسب اعتماد به نفس، کاهش فشارهای روانی، افزایش احساس سودمندی، تقویت دقت و تمرکز دانش آموزان با نیازهای ویژه می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کردستان تأکید کرد: از طریق تربیت بدنی دانش آموز دارای نیاز ویژه یاد می‌گیرد با افرادی که با او در ارتباط هستند روابط بهینه و مؤثری داشته باشد و به سازگاری بهتر و خودکفایی در روابط اجتماعی دست یابد.

ناظمی جلال با بیان اینکه سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش بر حوزه‌ها و ساحت‌های مختلفی به ویژه فعالیت‌های ورزشی تأکید دارد، افزود: تربیت بدنی در تمام دوره‌های تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه با فراهم آوردن زمینه سلامت دانش آموزان مورد توجه است.

کد خبر 6085445

دیگر خبرها

  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟
  • سومین چمن مصنوعی مدارس استثنایی کردستان بهره‌برداری می‌شود
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق +عکس
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها
  • تداوم اجرای طرح سفیران ۱۲۵ در مدارس یزد
  • نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس بافق