Web Analytics Made Easy - Statcounter

اما آنچه که در دومین روز برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به چشم می‌خورد حرکت لاک‌پشتی برگزارکنندگان مسئولان این نمایشگاه در ارائه اطلاعات و خبر از میزان فروش روز نخست این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب است.

خبرگزاری میزان - دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران؛ با هدف بست و توسعه عدالت فرهنگی برگزار شده است پیش بینی می‌شود استقبال‌های مردمی از این نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته چشم گیرتر باشد این نمایشگاه با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده و از سوم تا دهم بهمن ماه ادامه دارد؛ علاقمندان می‌توانند با مراجعه به نشانی ketab.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ir در این رویداد فرهنگی شرکت کنند.

مسئولان و برگزارکنندگان دومین نمایشگاه مجازی کتاب برای جذب بیشتر علاقمندان به کتاب و کتاب خوانی برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته اند و با برگزاری برنامه‌های جانبی توسط ادیبان و نویسندگان تلاش دارند تا نظر مخاطبان و جامعه را به سوی دومین نمایشگاه مجازی کتاب جلب کنند این تلاشها در دومین روز از برگزاری نمایشگاه نیز بیشتر به چشم می خورد.

درنظر گرفتن بن کارت‌ها و ارسال رایگان کتاب‌های به نقاط مختلف از جمله راهبرد‌های ارزنده برای کمک به برگزاری دومین نمایشگاه کتاب تهران است.

 مخاطبان برای خرید کتاب می توانند با  وارد شدن در سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران پس از ثبت نام در سایت، کتاب‌های مورد نیاز خود را جست‌وجو و آن را به بخش علاقه‌مندی‌های صفحه شخصی‌شان اضافه کنند و یا کتاب‌هایی را که انتخاب کرده اند سفارش داده و خریدشان را نهایی کنند که به صورت رایگان از طریق شرکت ملی پست به دست‌شان می‌رسد و از روز گذشته هنوز خبری از بروز مشکل یا سرعت پایین درگاه اینترنتی نمایشگاه مجازی کتاب و مشکل در خرید و سفارش کتاب به گوش نمی‌رسد و این مهم بیانگر این است که نمایشگاه مجازی کتاب پس از برگزاری اولی دوره خود در دوره دوم به بلوغ لازم در نحوه برگزاری رسیده و امید می‌رود این روند تا روز پایانی این نمایشگاه نیز ادامه داشته باشد.

اما آنچه که در دومین روز برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به چشم می‌خورد حرکت لاک‌پشتی برگزارکنندگان مسئولان این نمایشگاه در ارائه اطلاعات و خبر از میزان فروش روز نخست این دوره از نمایشگاه مجازی کتاب است که امید می‌رود در روزهای آینده این کم‌کاری برطرف شده و در ساعات اولیه روزها میزان استقبال از این نمایشگاه به عنوان مهمترین رویداد ادبی این روزهای کشور برطرف شود.

اما امروز در حاشیه برگزاری دومین نمایشگاه کتاب شاهد رویداد‌ها متعددی هستیم که در ادامه خواهید خواند:

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

***تغییری در میزان و مبلغ تعرفه‌های پستی برای ارسال کتاب از سوی ناشران صورت نگرفته است

ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران درباره تعرفه‌های پستی ارسال کتاب از سوی ناشران به خریداران کتاب اطلاعیه‌ای منتشر کرد.

در متن این اطلاعیه آمده است: «بدین‌وسیله به اطلاع تمامی ناشران شرکت‌کننده در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران می‌رساند؛ حسب اطلاع‌رسانی‌های قبلی، تعرفه‌های پستی برای ارسال کتاب به خریداران به شرح ذیل بوده و تغییری در میزان و مبلغ تعرفه‌ها صورت نگرفته است:

خدمات سرویس سفارشی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با کیفیت سرویس پیشتاز پستی ارائه خواهد شد.

حمل‌ونقل پستی بسته‌های با قیمت فاکتور کمتر از ۵۰ هزار تومان (پانصد هزار ریال) رایگان است.

هزینه حمل بسته‌های تا وزن دو کیلوگرم، مبلغ هفت هزار تومان (هفتاد هزار ریال) تعیین‌شده است.

کرایه پستی بسته‌های با وزن بیش از دو کیلوگرم مشمول تخفیف ۱۰ درصدی خواهد بود.

تأکید می‌شود؛ ارسال کتاب برای مخاطبان این نمایشگاه به سراسر کشور رایگان بوده و دریافت هر نوع هزینه از خریداران با عناوین مختلف طبق آیین‌نامه اجرایی نمایشگاه تخلف محسوب می‌شود.

خریداران دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران نیز در صورت مشاهده تخلفات می‌توانند از طریق تماس با مرکز پاسخگویی و سایر مسیر‌های ارتباطی اعلام‌شده با ستاد نمایشگاه در میان گذاشته و پیگیری کنند.

همچنین ناشرانی که فرمول‌های اعلامی محاسبات هزینه پستی در پنل آن‌ها با مشکل مواجه است، می‌توانند با مرکز پاسخگویی تماس گرفته و مشکل خود را اعلام کنند.

شماره تماس مرکز پاسخگویی: ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱»

نکته قابل تامل در زمان برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب نظر خواهی از ادیبان و فعالان عرصه فرهنگ و نویسندگی است که در این میان گفت و گویی انجام شده است با محسن پرویز رئیس انجمن قلم که در ادامه خواهید خواند:

***تحول در حوزه توزیع محصول فرهنگی با نمایشگاه مجازی کتاب تهران

محسن پرویز رئیس انجمن قلم ضمن اشاره به تاثیرات نمایشگاه مجازی کتاب در صنعت نشر اظهار کرد: از دو منظر می‌توان به این نمایشگاه نگاه کرد؛ نخست بحث تحول در نگاه به حوزه توزیع و رساندن محصول فرهنگی به دست مخاطب، اطلاع‌رسانی برای مخاطبان و بهره‌برداری از فضای مجازی در خدمت مسائل فرهنگی است؛ و منظر دوم این است که این تجارب چقدر می‌تواند در گسترش کتابخوانی و مسائل مرتبط با حوزه رونق کتابخوانی موفق باشد.

او با بیان اینکه ما باید از این تحولات استقبال کنیم، عنوان کرد: باید خوشحال باشیم از اینکه اضطرار و ناچاری ناشی از بیماری کووید ۱۹، ما را به این سمت برده است که از تکنولوژی جدید و فضا‌های جدید استفاده کنیم. واقعیت این است که اگر اضطرار نبود شاید خیلی سخت می‌شد اصناف را متقاعد کرد که الان زمان پیشرفت تکنولوژی است، فضای مجازی در بخش‌های مختلف میدان‌داری می‌کند و می‌شود از این فضا برای بحث کتاب و رساندن کتاب به دست مخاطبان استفاده کرد.

وی با ذکر نکته‌ای در این زمینه توضیح داد: گزارش یکی از پلتفر‌م‌های فروش آنلاین کتاب نشان می‌دهد که فروش کتاب در فضای مجازی وضعیت خوبی دارد و می‌توان به این نتیجه رسید که قیمت و هزینه کتاب عامل تاثیرگذار در فروش کتاب نبوده و برای بخشی از جامعه و اقشار مختلف بحث قیمت در اولویت نیست.

رئیس انجمن قلم عنوان کرد: ما از نمایشگاه مجازی کتاب تهران آموختیم که برای برگزاری نمایشگاه کتاب و رساندن کتاب به دست مخاطبان می‌توانیم از ظرفیت‌های فضای مجازی استفاده کنیم که یک اقدام مثبت و خوب بود، هرچند توقع این است که هرچه پیش می‌رویم مشکلات کار کمتر شود.

او درباره تاثیر نمایشگاه مجازی کتاب تهران در رونق کتابخوانی و مباحث مرتبط با آن بیان کرد: داده‌هایی که این نمایشگاه ارائه می‌دهد اطلاعات ذی‌قیمتی است که اگر تجزیه و تحلیل نشود مثل این است که مجموعه‌ای از جواهرات را بدون استفاده دور ریخته باشید. اینکه گرایش‌ها به کدام سمت است، افراد چگونه از برگزاری نمایشگاه مطلع می‌شوند، چه میزان می‌توانند کتاب بخرند و اگر نمایشگاه نبود آیا خریدی انجام می‌دادند و این خرید را از چه کانالی انجام می‌دادند؛ همه اطلاعات ارزشمندی است که باید به آن توجه کرد.

وی تاکید کرد: توجه به چنین نکاتی به رونق کتابخوانی کمک می‌کند؛ یکی از مشکلات بزرگ ما در حوزه کتاب، بحث کتابفروشی‌ها و کمبود تعداد آن‌ها در مقایسه با ناشران است، زیرا محل عرضه بسیار کمتر از میزان تولید است.

رئیس انجمن قلم با بیان اینکه بار‌ها تلاش شده است این مشکل برطرف شود، تصریح کرد: اغلب به دلیل مضیقه‌های مالی و سایر مشکلات، عملا برطرف شدن این نقص امکان‌پذیر نشد، در حالی که اگر امروز از تجربه فضای مجازی کمک بگیریم، شاید خیلی راحت‌تر بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم.

محسن پرویز در پایان به لزوم برنامه‌ریزی در طول سال برای جبران کاستی‌های محل عرضه کتاب اشاره کرد و گفت: در این میان ضروری است درباره این مسائل اتاق‌های فکر تشکیل شود و جوانب مختلف کار بررسی شده و از تجربیات افرادی که در گذشته کار‌های مشابه انجام دادند استفاده شود تا راه‌حل‌های مناسبی برای بهبود و رونق کتابخوانی در کشور اندیشیده شود.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار فرهنگی دومین نمایشگاه مجازی کتاب دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران برگزاری دومین نمایشگاه برگزاری نمایشگاه رونق کتابخوانی رئیس انجمن قلم ارسال کتاب فضای مجازی تعرفه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۱۵۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، حسین تیموری، مدیر کمیته اجرایی و پشتیبانی نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به فعالیت‌های کمیته اجرایی در آستانه برگزاری این دوره از نمایشگاه بین‌‎المللی کتاب تهران گفت: فضای مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه شده و نقشه‌ها و جانمایی ناشران حوزه‌های کودک و نوجوان، ناشران داخلی، ناشران خارجی، ناشران بین‌الملل نهایی شده و اجرای غرفه ناشران این حوزه‌ها اواخر این هفته شروع و تا اوایل هفته آینده تکمیل می‌شود.

تیموری با بیان اینکه غرفه‌سازی ناشران در فضای شبستان مراحل پایانی خود را طی می‌کند، عنوان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در مصلی امام خمینی(ره) همچون غرفه‌های تبلیغات، غرفه‌های رفاهی و غرفه‌های اطلاع‌رسانی از سه شنبه (چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) آغاز شده است.

وی افزود: ارتباط با نهادها و سازمان‌های همکار در برگزاری این رویداد برقرار شده و جلسه‌ای با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران برگزار شده است. همچنین کمیته‌های تخصصی شکل گرفته تا در فرآیندی ضمن بازدید از محل برگزاری نمایشگاه برنامه‌ریزی‌ها لازم برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های خود پیش‌بینی کنند. بیش از ۷۰ سازمان و نهاد با نمایشگاه همکاری دارند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1228350 برچسب‌ها کتابخوانی

دیگر خبرها

  • اتخاذ تمهیدات امنیتی و انتظامی برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران
  • ۸ اردیبهشت، آخرین مهلت ثبت‌نام حضور در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران
  • شهرداری به دنبال ارائه کیفیت خدمات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است
  • مصلای امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مصلی امام خمینی (ره) تحویل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب تهران شد
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • محل برگزاری نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ اعلام شد
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»